La prevista tornada a les activitats esportives una vegada passat l'estiu, i més enguany després de l'aturada de mesos per la Covid-10, ha dut a l’Ajuntament de Tavernes ha elaborar un protocol de prevenció contra el virus per a garantir la màxima seguretat possible l'ús de les instal·lacions esportives durant els entrenaments col·lectius i individuals, competicions i activitats esportives que tenen lloc a Tavernes.
Les mesures adoptades es van consensuar en una reunió celebrada fa uns dies en la qual van participar l’alcalde, Sergi González, la regidora d’Esports, Lara Romero, la regidora de Sanitat, Mònica Palomares, i professionals del departament d’infermeria del Centre de Salut de Tavernes, així com el tècnic d’esports.
Les mesures de prevenció que s'han coordinat amb els clubs del municipi per a minimitzar el risc de transmissió de la COVID-19 afecten, per exemple, als entrenaments que es faran de manera escalonada per a garantir la seguretat i el bon funcionament de les activitats, per a la qual cosa s'organitzaran en diferents grups i seran distints els torns d'ús en les instal·lacions municipals, que es desinfecten sempre en acabar un grup i torn.
Les mesures especificades en el protocol assenyalen que cada club disposarà d’un coordinador contra la COVID-19, responsable de fer complir les normatives municipal i de la Generalitat Valenciana en matèria d’esports. La creació d'aquesta figura permetrà que els protocols s'apliquen millor i més ràpidament.
L'alcalde Sergi González ha destacat que “l’Ajuntament continuarà treballant per a donar resposta a totes les qüestions relatives a l'evolució de la situació sanitària actual i per a garantir la màxima seguretat als veïns de Tavernes en cada una de les activitats”.
La nova regidora d'Esports, Lara Romero, que ha substituït fa uns mesos al regidor Josep Llácer va destacar el gran treball que havia realitzat la Regidoria d’Esports en circumstàncies tan difícils i complicades per a la pràctica de l'esport.
La regidora assegurava que "multipliquem els esforços i s'ha dissenyat un protocol que concreta
les normes d'ús de les instal·lacions esportives i el funcionament dels clubs
vallers seguint escrupolosament la normativa de les respectives federacions
esportives”.
El protocol posa especial atenció a complir les normes d’ús de les instal·lacions referides a la puntualitat, el registre d'entrada, el document de responsabilitat individual, el control de temperatura abans dels entrenaments, l'ús regulat dels vestidors i la desinfecció del material esportiu de cada club, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada