L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 825
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 20.531

diumenge, 22 de maig de 2022

Tavernes i les mancomunitats de la Safor-Valldigna i la Ribera demanen al Ministeri d'Agricultura continuar la via verda fins a Gandia



Representants de l’Ajuntament de Tavernes i de les mancomunitats de la Safor-Valldigna i la Ribera han demanat al Ministeri d’Agricultura que continuen les obres de la via verda “Camí Natural Carcaixent-Platja de Tavernes” fins a Gandia i així connectar el tram valler amb la via verda ja construïda entre Gandia i Oliva.

La visita del tècnic del Ministeri d’Agricultura per fer un seguiment de les obres que es duen en el terme de Tavernes va ser aprofitada per celebrar una reunió en la qual estigueren presents l’alcalde de Tavernes, Sergi González, el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, el gerent de la Mancomunitat de la Ribera, Sergi Machí, la presidenta de la Mancomunitat de la Safor, Assumpta Domínguez, i un arquitecte de l’equip que ha redactat les rutes per la comarca proposades per la Mancomunitat de la Safor-Valldigna i que farien possible la connexió Tavernes-Gandia-Oliva.

 

 

 

 

 

La proposta de la Mancomunitat de la Safor-Valldigna, a la qual pertany Tavernes, es va presentar fa un any i comprén diversos traçats de vies cicloturístiques una de les quals és la que donaria continuïtat a la via verda “Camí Natural Carcaixent-Platja de Tavernes”.

 

La via que implica Tavernes ha estat batejada com a "Ruta de la Marjal", arrancaria de l'estació vallera i seguiria pels termes de Xeraco, Xeresa fins arribar a Gandia. L'objectiu i finalitat és tornar a unir Carcaixent i Dénia, en el que seria recobrar la línia de l’antic trenet de via estreta, clausurat ara fa més de quaranta anys.  El traçat, amb algunes modificacions puntuals derivades pel pas del temps i els nous usos de la via, com hem pogut vore al terme de Tavernes, seguiria el camí del trenet.

 

 

La ruta de la Marjal al complet

 

 

Aquesta via global està declarada “d’interés general” pel Ministeri d’Agricultura, i la petició va ser que s’aprofite el romanent del pressupost d’enguany, si l’hi ha,  per executar el tram Tavernes-Xeraco-Gandia, i si no és possible que s’habilite la partida en el pròxim pressupost de l’estat. Cal indicar que el tram Gandia-Oliva està ja executat i aprofita la plataforma de l’antiga via del tren.

L'estudi de la Mancomunitat de la Safor-Valldigna, assenyala que executar la connexió entre Tavernes i Gandia suposa una inversió de 405.528 euros.  Aquest tram de via verda prendria el nom genèric de “Ruta de la Marjal” en discórrer  molta part per aquesta zona humida, amb la qual cosa seria una via turística a recórrer a peu o bicicleta que permetria gaudir de zones com la desembocadura del Vaca, la torre de guaita a Xeraco, els ullals amb l’ús dels miradors d’aus que hi ha en la zona.

 

Elaboració pròpia