L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dijous, 11 de maig del 2023

ADIF no respon i ningú no sap perquè estan paralitzades les obres de l'estació del tren de Tavernes

 

ADIF no respon. Les peticions realitzades des del govern municipal de Compromís a ADIF del perquè de la paralització de l'obra de l'estació del tren de Tavernes no han tingut resposta des de l'entitat de RENFE, responsable i encarregada d'executar la nova estació i les infraestructures que comporta la nova obra, tot i que siga mitjançant una concessió d'obra a una altra empresa.

El candidat de Compromís i responsable d'Obres Públiques, Josep Llàcer, ens ha confirmat aquesta situació i les preguntes a ADIF, encara que ja és coneguda de fa temps perquè la paralització de les obres és evident i tots els usuaris que emprem el tren per als desplaçaments veiem la situació: treballs de fa temps paralitzats.

 

 

 

 "Adif no ens dóna cap explicació. Hem preguntat però no hi ha respostes" confirma Josep Llàcer, la persona que va estar en les gestions quan ADIF va acceptar construir la nova estació. Les obres que s'executen, després d'anys i anys d'espera i de peticions del govern de Compromís no són responsabilitat municipal, que no intervé en cap fase del procés: ni la redacció, la licitació i l'execució. Tota la responsabilitat i competència de les mateixes és d'ADIF, és a dir de RENFE.

 Ningú sap que ocorre. Ningú atén les preguntes de Tavernes. El candidat de Compromís, Josep LLacer, aventura, sense poder-ho assegurar, si la causa potser estiga en la gran pujada de costos dels dos últims anys, i relacionant amb el preu de licitació i adjudicació.

 

 

Tal com ací vam publicar en el seu moment en base a la PCSP, el projecte de la nova estació es licitava amb un preu d’eixida de 5.063.495,93 euros (6.126.830,07 euros amb IVA inclòs) però l'adjudicació el 15 de febrer del 2021 a “ECISA Cia. General de Construccions SA” va ser per un import total de 4.040.400 euros (impostos inclosos), amb un termini per les obres que haurien d'acabar el darrer trimestre del passat 2022. Les xifres parlen: Obres adjudicades per 2 milions menys (impostos inclosos) sobre el preu de licitació total marcat per ADIF. I augments de costos i jornals grans en el 2022. Sense més comentaris.

 

 

El projecte inclou la reforma integral de l’edifici de viatgers, amb noves marquesines, ampliació i renovació de l'edifici, així com la construcció del pas subterrani entre les dues andanes existents, la prolongació de les andanes fins als 200 metres i l'eixamplament de l'andana 2. El pas inferior, subterrani, constarà d'una escala fixa i un ascensor en les andanes, mentre es millorar l’accessibilitat i es renovarà totalment la il·luminació en les andanes. 

 En iniciar les obres vam pensar que, les pressions i exigències del govern de Compromís en la passada legislatura (2015-2019) fins i tot amb intervencions del senador Carles Mulet demanant la reforma de l'estació vallera i pregunta escrita el mes d’octubre del 2016, amb una resposta del Rajoy el desembre d’eixe mateix any 2016 que l’estació de Tavernes gaudiria de millores.

    .

Visita en febrer del 2017
 
El febrer del 2017, el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, i els arquitectes de l’Ajuntament es reunien amb el cap d’Instal·lacions, Carlos López de Ocáriz, i tècnics de Renfe, amb un objectiu clar i concret: exigir la inclusió del projecte de l’estació entre les obres previstes per ADIF.  La reunió es va acabar amb una visita a l’estació de la Valldigna (foto superior) i on es va poder comprovar que la demanda del pas subterrani per a passatgers que exigia Compromís per tal de creuar les vies amb seguretat era lògica, així com l'acompliment de la normativa d’accessibilitat. 

La realitat és molt dura: sense estació 8 mesos després del termini marcat per acabar-la. I una més, perquè això s'uneix al retard d'anys, com també ací hem publicat, en la duplicació de la linia de tren entre Cullera i Gandia, on Tavernes juga un paper important en ser localitat afectada. L'estació, la duplicació de la via del tren, el projecte del riu Vaca, les esculleres de la platja, ajudes per al jaciment de Bolomor...  massa agravis des de Madrid per a Tavernes.