L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dimecres, 28 de novembre del 2018

Els/les alumnes del CEIP Magraner participen en una activitat didàctica sobre la contaminació de plastics a la mar.



El CEIP Magraner ahir en la platja va dur a cap una activitat didàctica que tenia com a objectiu la conscienciació sobre la contaminació de plàstics dels oceans. L'activitat va estar organitzada i realitzada amb Xaloc, una associació per a l’estudi i conservació de l’entorn, i ha comptat també amb  la col·laboració de la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Tavernes.




La iniciativa està inclosa dins  d’un projecte anomenat  “Sailing among turtles: expedition 2030» (Navegant entre tortugues: expedició 2030), que entra dins de les activitats relacionades amb “Des-plastificat”, un projecte que el CEIP Magraner, com a membre de la xarxa d’Escoles UNESCO, treballa amb altres centres educatius de la xarxa, sobre la contaminació plàstica dels oceans.




L’activitat s’ha dut a terme a la platja de Tavernes on l’alumnat ha començat en un taller de introducció de la problemàtica del plàstic en la Mediterrània i el taller “Tresors de la Mar”. Aquest taller consistia a mostrar restes d’animals marins (closca de tortuga marina, barba de balena, ous de tauró...) per conscienciejar a l’alumnat dels animals que es poden trobar a la nostra mar i quines són les espècies més amenaçades pel mal comportament dels éssers humans.





En acabar el taller, els alumnes han dut a cap una neteja  manual de la platja on s’han recollit microplàstics. Una vegada acabada la recollida, han aprés per quin motiu es feia la recollida d’aquest residu i què és el que es fa amb ell.

Per acabar la jornada,  han realitzat l’activitat “La recerca del niu perdut” on han simulat el protocol a seguir si es trobaren un niu real de tortugues marines soterrat a l’arena.




Com a acte simbòlic, s’ha alliberat una tortuga marina ja recuperada provinent del Centre de Recuperació Arca del Mar.

Tots els alumnes participants han obtingut el diploma de “Guardians de la Mar” i se’ls ha convertit en Germans de Sal (col·laboradores/es de l’associació). 




Però des d’ací estem segur que aquesta experiència didàctica no l’oblidaran mai, i amb el temps sabran apreciar la importància didàctica de l’activitat, realitzada sobre tot en base a la formació de valors sobre la conscienciació en la cura i conservació del medi ambient. A mes, sabran també valoraran els esforços que fan ara per col·laborar, dins de les seues possibilitats, en la lluita per la salvaguarda de les espècies que, com la tortuga marina, viuen amenaçades per les agressions humanes del seu espai vital.

La nostra sincera enhorabona, als/les alumnes i el professorat.