L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 2.395
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 26.374

dimecres, 19 d’abril del 2017

20 milions d’usuaris valencians dels trens de rodalies discriminats pel govern de Rajoy (PP)





Som 20 milions els valencians els que usem el tren de rodalies a l'any. Cal adequar i modernitzar les rodalies valencianes, però això implica una inversió, reconeguda pel mateix govern de Rajoy, de 3.000 milions. 

I el govern de Rajoy només contempla 400.000 euros per a estudis i 9 milions en actuacions diverses en tot el territori en els Pressupostos Generals de l'Estat del 2017. Unes quantitats vergonyoses i discriminatòries per als 20 milions d’usuaris valencians de rodalies a l'any i més si comparem amb altres territoris.

Mentre Rajoy destina, segons els PGE, 1.556 milions d'euros per a la xarxa de Rodalies de Madrid i li aportarà 126,3 milions per al seu Consorci Regional de Transports.

En Rodalies de Catalunya, el Govern de Rajoy té previst invertir enguany 397 milions. Tampoc és comparable amb Madrid però molt i molt millor que els valencians. 



Les altres grans infraestructures ferroviàries

Igual de gran i de greu és la discriminació del govern de Rajoy (PP) en la inversió en les grans infraestructures (Corredor Mediterrani, Corredor al Nord...). El total de 509 milions previst pel Ministeri de Foment per a 2017 és el pitjor des de fa molts anys i és una gran discriminació respecte altres territoris. Ho expliquem.

Els PGE destinen 189 milions per al Corredor Mediterrani en territori valencià. Això vol dir que deixa pendent el 70% de la inversió necessària perquè, segons el propi Ministeri de Foment, fan falta 614 milions.

Eixa inversió fa riure si la comparem  amb altres projectes similars. Els 189 milions valencians només són el 25% del que el Govern invertirà enguany en el corredor a Galícia (728 milions) i és la mateixa quantitat que invertirà en el corredor a Portugal: 189 milions, però ací és per a una línia que el govern lusità no vol i no invertirà res en el seu territori. Per tant,  una línia que acabarà en la frontera probablement en una estació fantasmagòrica que ningú usarà.

La comparativa ix més malparada si mirem el que dedica el govern de Rajoy al conjunt dels corredors: 1.364 milions a la resta d’Espanya enfront als 189 valencians. Per molt que diga i rediga i prometa i reprometa, no existeix cap interès en el Govern central ni en les inversions per al corredor mediterrani ni en altres infraestructures ferroviàries.

Un altre cas que ho demostra: els pressupostos contemplen per al tram Sagunt-Terol-Saragossa 8 milions d'euros, o siga nou vegades menys que els destinats a la connexió Chamartín-Atocha a Madrid.