L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.371
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 6.462

divendres, 12 de febrer de 2021

INFORME: Una nova estació despres de 9 anys de treball de Compromís amb gestions davant de Renfe i de l'Administració a Madrid

Imatge de la nova estació segons el projecte

La confirmació que Renfe feia a l'alcalde de Tavernes, Sergi González, de l’adjudicació de  les obres de la nova estació ha estat una molt bona notícia. Una inversió de 4'4 milions en un nou edifici, adequació de les andanes, millora de l'accessibilitat, un pas inferior de les vies... entre altres.

El treball de Compromís des que el 2011 va accedir a l’alcaldia de Tavernes ha donat el seu fruit: més de 9 anys de gestions, reunions, demandes a Madrid...  Un treball de Compromís, amb molta “sang, suor i llàgimes” com se sol dir, fins arribar a bon port. I un treball fet en solitari, sense rebre cap suport dels partits que manen a Madrid. Pot ser calga ara recordar tot el procés, i com s’ha fet possible.

Imatge de la nova estació segons el projecte

Tot començava el juliol del 2010 quan Compromís,  en l'oposició i encara com a Bloc, presentava una moció al ple de l’Ajuntament, aprovada per unanimitat: es demanava a Renfe l'execució d’un projecte que posara fi a la situació de perillositat i total inseguretat de l’estació vallera.

La resposta de Renfe va ser executar unes ¿“millores”? que  no solucionaven el pas de les vies i enviaven als usuaris més lluny de l’edifici per travessar-les. No es complia el desig de Tavernes.

Les ¿millores? del 2010
  
L’arribada de Compromís a l'alcaldia iniciava un conjunt de demandes a Renfe,  amb la necessitat de corregir les múltiples deficiències de l’estació, cas d'haver de travessar les vies i falta total d’accessibilitat.

La resposta a un projecte final s’allargava en el temps, i la situació de l’estació de Tavernes va arribar al Senat.  El mes d’octubre del 2016, el senador de Compromís, Carles Mulet,  a petició del govern de Jordi Joan de Tavernes,  interpel·lava el govern de Rajoy amb la petició actuacions definitives que corregiren les deficiències de l’estació. 

El regidor Josep Llàcer en una intervenció al ple ho deixava clar:  les inversions de Renfe són competència estatal i malgrat les reunions amb Compromís els responsables de Renfe (o si voleu el govern de Rajoy)  prioritzava altres poblacions. Feia poc s'havia anunciat les millores a Xeraco, amb govern municipal del PP, mentre Tavernes es quedava sempre “al tall”. 

L'aventura de travessar les vies sembla ser s'acaba ja

El  desembre d’eixe 2016, el senador de Compromís rebia del govern de Rajoy la confirmació que l'estació de Tavernes gaudiria de millores, dins de les actuacions del projecte general del desdoblament de les vies fins a Gandia.

 Després de la resposta en el Senat, el febrer del 2017, tècnics de Renfe i el cap d’Instal·lacions, Carlos López de Ocáriz, visitaven l'estació i es reunien  amb el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, i els arquitectes municipals.  Llàcer els traslladava les demandes de Tavernes i el responsable de Renfe li confirmava un avantprojecte amb les línies bàsiques del que ha estat el projecte definitiu que ara coneixem: un nou edifici, l’ampliació de les andanes, construcció del pas subterrani perquè els usuaris creuaren les vies i complint amb la normativa d’accessibilitat.  

 

Visita en febrer del 2017

El maig del 2018, el regidor Josep Llácer assisteix a una reunió convocada per la Conselleria d’Habitatge i Obres Públiques on representants dels municipis reivindiquen les obres a executar en les seues estacions amb deficiències greus. El govern de M. Rajoy no complia les promeses en millores de trens de rodalies valencians: el Pressupost General de l’Estat (PGE) contemplava inversions en el Pla de Rodalies de 50 milions quan la previsió eren 1.400 milions en 9 anys. 

Llàcer reivindica l'estació junt a altres representants municipals

Febrer del 2019: no se'n sabia res de nou sobre l'estació, i el govern municipal de Compromís sol·licita als responsables de Renfe l’acceleració del projecte i dur a cap una reunió de treball. El mes de setembre del 2019, Renfe dóna a conéixer a alcalde Sergi González el plec de licitació de les obres de la nova estació vallera.

Ahir, 1 any i 5 mesos després, Renfe comunicava a l’alcalde Sergi González l’adjudicació de les obres de la nova estació per valor de 4’4 milions d’euros. Han estat 9 anys de gestions, reunions, demandes... però com se sol dir “bé està, allò que acaba bé” i sembla ser que l’estació de Tavernes acabarà bé en els pròxims dos anys.


Cap comentari: