L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.040
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 29.079

dimarts, 18 de maig de 2021

IMPORTANT: Noves velocitats en les vies urbanes: Tot el que cal saber (explicacions, gràfics i vídeo)


Tavernes ha senyalitzat els accessos a la població amb els nous límits de velocitat en les vies urbanes que han entrat en vigor el passat dia 11 i contemplats en el Reial Decret 970/2020.

Noves velocitats en les vies urbanes: 

 - 20 km/h en vies que disposen de plataforma única de calçada i vorera.

 - 30 km/h en vies d'un únic carril per sentit de circulació.

 - 50 km/h en vies de dues o més carrils per sentit de circulació. 



 

El perquè de la mesura

La DGT ha implantat aquesta mesura, reconeguda per la Direcció General de Mobilitat i Transports de la Comissió Europea, com ajuda a reduir la sinistralitat viària i pels motius:

- En 2019, els morts en accident de trànsit a les ciutats van augmentar un 6%, mentre que en les vies  interurbanes es van reduir un -6%.

- El 82% dels morts en ciutats en 2019 van ser usuaris vulnerables, és a dir, vianants, ciclistes i motoristes.

 - Es redueix un 80% el risc de morir a conseqüència d'un atropellament. Si la velocitat del vehicle que impacta és de 30 km/h el risc és d'un 10%; si la velocitat és a 50 km/h, aqueix risc de defunció s'eleva al 90%.

 - Es redueix a la meitat la distància que es necessita per a detindre el vehicle en passar de 50 km/h a 30 km/h.

-  Les experiències existents de zones 30 en ciutats demostren l'efecte positiu sobre la sinistralitat, amb reduccions dels accidents que han arribat a superar el 40%.

- Es redueix a la meitat el soroll ambiental segons l'informe de recomanacions del Grup d'Experts Acadèmics per a la 3r Conferència ministerial global de seguretat viària.