L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 988
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 21.991

dimarts, 18 de maig de 2021

La Regidoria d'Igualtat du a cap tallers de conscienciació sobre perspectiva i violència de gènere en els centres educatius vallers


La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Tavernes, que dirigeix la regidora de Compromís Noe Alberola, està duent a terme diferents activitats de conscienciació en perspectiva de gènere en els centres educatius vallers amb l’objectiu d’assolir la igualtat real en la societat i fomentar la tolerància i el respecte entre l’alumnat més jove.

La regidora d’Igualtat, Noèlia Alberola, ha destacat que “Tavernes és un municipi pioner en treballar la conscienciació contra la violència de gènere i fomentar la igualtat a les escoles i instituts amb activitats de gran valor pedagògic. Durant tot el curs, els centres educatius de Tavernes treballen molt bé la igualtat. Sumar forces i accions ens fa estar més prop d’aconseguir la igualtat real”

Noe Alberola, regidora d'Igualtat
 

El mes de maig, i després serà el de juny, acolliran una programació de  tallers  que treballaren aspectes educatius des de la perspectiva de gènere i de prevenció de la violència masclista en les escoles i instituts del municipi. Un d’ells és la "Biblioteca Humana",  una innovadora activitat que facilita el diàleg constructiu i informal entre adolescents i dones víctimes de violència de gènere de l’associació Alanna, on aquestes fan el paper de llibres humans, de la mà dels quals l’alumnat pregunta i aprén de la confrontació amb els estereotips i prejudicis. 


 
L’objectiu fonamental de l’acció plantejada és desconstruir l'estereotip de la desigualtat de gènere sobre la base del lema No jutges un llibre per la seua portada. Esta activitat està dirigida a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, d’FP Bàsica i del Servei d’Atenció Diürna per a la Infància i Adolescència i d’Inserció Sociolaboral (SADIA).

 

Una altra iniciativa que s’està desenvolupant és ‘Talla amb la desigualtat’, dirigida a l’alumnat de l’últim cicle de Primària i al de 1r i 2n d’ESO. Consisteix en un debat actiu amb diferents dinàmiques, en què l’alumnat assoleix els objectius marcats i extrau les seues conclusions a través de l’anàlisi de les desigualtats socials entre homes i dones. Entre els objectius, està identificar el problema de la violència de gènere, conscienciar sobre els indicadors de risc en les relacions de parella, dotar d'habilitats per a evitar-los i motivar el canvi d'actituds per a promoure relacions igualitàries.


 
Per últim, s’estan duent a terme els conta contes ‘El cofre de la igualtat’, de la mà de Rebombori Cultural, dirigits a l’alumnat d’Infantil i primer cicle de Primària. En l’aula trobem un cofre ple de contes d'aventureres, de pirates i dracs, de castells encantats i de robots del futur, històries que transporten l’alumnat a altres mons, i que els ensenyen la importància d'imaginar, llegir i escriure mitjançant contes que parlen d'igualtat de gènere i de la necessitat de crear un món més igualitari.