L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 988
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 21.991

dimarts, 30 de juliol de 2019

Aprovació definitiva de l'encreuament Cami Reial-La Goleta Nord per la Diputació



La Diputació de València ha aprovat definitivament el projecte "Remodelació de la intersecció del Camí de la Ratlla amb la carretera CV-605 (Camí Reial o Natzaret-Oliva) entre els termes de Cullera i Tavernes". La noticia és molt important per a Tavernes i ha estat molt ben acollida pel govern municipal de Compromís, que veu com els esforços i gestions de la passada legislatura, comencen a donar el seu fruït. La fotografia superior correspon al plànol de la intersecció amb la CV605 Natzaret-Oliva (Camí Reial)




La realització d'aquesta intersecció, que ha de garantir una total seguretat al trànsit de vehicles; és una vella aspiració de Tavernes, ja des que es va executar la urbanització de la platja de la Goleta, ara quasi 40 anys. D’això ha plogut molt, sense que els governs municipals anteriors avançaren res en la seua execució, i va ser a partir del 2015 amb un nou govern amb Diputació i l'Ajuntament quan es va licitar primer la redacció del projecte, i ara l'aprovació definitiva.

Unió actual del Camí de la Ratlla amb el Camí Reial, un punt perillós i insegur
Gestions de Compromís per donar solució a un encreuament perillós

El govern de Compromís va mamprendre com una de les tasques prioritàries solucionar aquesta entrada, i amb eixe objectiu va mantindre en la legislatura 2011-2015 diverses reunions amb els responsables de l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada aleshores pel PP en majoria absoluta. Les demandes de Compromís, entre elles millorar la senyalització per l'escassa visibilitat i les males condicions pel gran trànsit de vehicles d’entrada i eixida, sobre tot en època estival, no foren mai ateses.


Va ser després de les eleccions, amb el canvi de govern a la Diputació quan es va desbloquejar la situació. L'aleshores alcalde de Tavernes, Jordi Joan, i el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, es van reunir amb el diputat provincial de l’Àrea de Carreteres i Infraestructures, Pablo Seguí, per a tractar eixa solució a l’accés nord a la platja de Tavernes, per la Goleta.

Reunió amb el diputat de carreteres
Jordi Joan i Josep Llàcer explicaren al diputat que l'accés és un punt negre, motiu pel qual era necessari construir-hi una rotonda i no un accés de tipus T com dissenyava el Pla Parcial de la Goleta. Eixa rotonda milloraria el trànsit en la Natzaret-Oliva que serveix d'enllaç a moltes platges importants de la Ribera i la Safor, com són les de Gandia, Xeraco, Tavernes i Cullera o Sueca.

Posteriorment, Jordi Joan es va reunir amb l'aleshores president de la Diputació, Jorge Rodríguez, on també li va comunicar la problemàtica de l’entrada.

Reunió de l'alcalde amb el president de la Diputació
La promesa de la Diputació d’implicar-se ràpidament es va complir amb la licitació de redacció del projecte, els estudis mediambientals i la informació pública al llarg de la passada legislatura, que ha culminat ara amb l'aprovació definitiva i que pot ser una realitat en els pròxims anys. Ara cal iniciar el procés d'expropiació de terrenys, licitar la construcció de la rotonda i executar les obres.

El plànol de situació de la rodona del projecte permet vore que s'ha canviat el punt d'intersecció actual, per tal de construir una unió nova. Aquesta intersecció millorarà l’accés des de la carretera CV-605 Natzaret-Oliva a la zona nord de la platja de Tavernes, més en concret a la platja de la Goleta..


L'aprovació del projecte ve publicada en el BOP d'avui