L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

divendres, 11 de juny del 2021

Compromís reivindica a l'estació de Tavernes més inversions en rodalies i millor servei

 

Compromís ho ha deixat ben clar: “El País Valencià només es vertebra i es protegeix el territori amb una xarxa de tren que, alhora servesca per a lluitar contra el canvi climàtic i cohesione socialment i econòmicament totes les comarques, amb unes mateixes oportunitats a tots els valencians i valencianes. I això només serà possible amb una xarxa de rodalia per a tot el territori”.

 

El diputat de Compromís, Joan Baldoví i el senador Carles Mulet, el secretari autonòmic i ex l'alcalde valler Jordi Joan, l'alcalde Sergi González, l'alcaldessa de Xeresa Annabel Peiró, el vicealcalde de Gandia Josep Alandete, els regidors vallers Josep Llàcer, Enric Chofre, Noèlia Alberola, Mónica Palomares i Encarna Mifsud, el regidor de Potries Sergi Vidal, el regidor de Guardamar de la Safor Cristóbal Aparici, la regidora de Xeraco i secretària comarcal de Compromís Jacinta Rubio, el secretari comarcal de Joves PV Compromís Dani Canet i les secretàries locals de Tavernes i Oliva, Raquel Pons i Ioana Sintimbrean, la presidenta Lluïsa Grau i membres de l'Associació de Veïns i particulars han estat presents en un acte reivindicatiu, per exigir un millor tracte a les rodalies valencians, recordant que són les més maltractades i deixades de banda en tot l'estat espanyol.

 

El diputat Joan Baldoví i el senador Carles Mulet remarcaven i denunciaven fets que són innegables per banda de l'estat espanyol: els darrers 10 anys hi ha compromesos inversions per un valor de 3.400 milions d’euros però la realitat és que nomes se n’han executat menys de 300.000 € en tota la xarxa de rodalies. I reivindicaven el paper vertebrador del territori que ha de tindre la xarxa de rodalies, el gran paper que pot realitzar en evitar el despoblament de les comarques valencianes de l'interior i sobre tot, un suport en la lluita contra el canvi climàtic en permetre un transport alternatiu menys contaminant i de menor emissions de CO2.

 

 L'alcalde de Tavernes, Sergi González, ha posat més l'èmfasi en el cas valler i en tota la problemàtica que patim les localitats de la Valldigna amb el tren de rodalies, amb una estació on fa més d'una dècada que s'estan plantejant actuacions que mai no arriben, tot i l'anunci d'una nova estació, i la dificultat que suposa i impedeix una circulació de trens fluïda, que permeta els enllaços constants amb València, amb una sola línia, mentre la duplicació Cullera-Gandia es parla es parla però no té una execució ferma.

 

Des del punt de vista comarcal valencià, Compromís ha recordat reivindicacions antigues de la Safor-Valldigna principalment, recordant que el Tren de la Costa que ha de facilitar la connexió Gandia-Dénia, i posteriorment fins Alacant porta més de 20 anys de paraules però sense concreció. Això indicaven, porta a un aïllament de les comarques valencianes d'Alacant, i denunciaven la situació global on la Safor-Valldigna i les Marines alacantines són zones densament poblades, amb un gran desenvolupament del turisme, però no tenen cap connexió amb la xarxa viària. És un cas únic a Europa, tot i ser una població afectada que en temporada vacacional pot ultrapassar el mig milió de persones, usuaris potencials que no gaudeixen de cap mitjà.

 

En paraules de Baldoví i Mulet, Compromís entén que els valencians i valencianes patim una greu mancança quant a inversions per part de l’Estat i qualificaven "d'irresponsabilitat greu de l'estat. Per això sempre hem reivindicat i reivindicarem que es trasllade a la Generalitat les competències de la xarxa de rodalies, i que es duga a cap les inversions que calen". I no fa faltar tampoc alguna referència al ministre Ábalos, del PSOE i de Torrent, que tot i ser molts dels temes de la seua competència, no es veu massa voluntat de millora.

 

Altres dades indicades són, a més de la falta d’inversions i el servei deficient, les constants cancel·lacions i retards de manera que les dades en què treballa Compromís són que durant els darrers 10 anys són 12 milions de persones les que han deixat d’utilitzar les rodalies i acusaven a Adif, Renfe i el Ministeri d'amagar informació al voltant d’aquest servei públic. Una situació que denunciaven també, ha portat a prohibir la campanya d'exigència que du a cap la formació nacionalista valenciana en les instal·lacions ferroviàries. 

I és que, amb independència de les dades aportades per Compromís, qualsevol usuari del tren diari sap que es pot enfrontar amb  retards o cancel·lacions, i això suposa l'arribada tard al treball o lloc d'estudis, la pèrdua d’enllaç amb altres transports.