L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.479
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 18.618

dimecres, 7 d’octubre del 2020

ADIF millorarà la seguretat de l'estació de Tavernes i la resta d'estacions de la línia C-1


L’estació de Tavernes gaudirà d'un millor sistema de seguretat després que ADIF, entitat pública dependent del Ministeri de Transports, haja adjudicat un nou contracte d'obres per a la renovació i millora de les instal·lacions de seguretat del trajecte Silla-Cullera-Gandia (Línia de rodalia C-1). El termini d'execució de les obres serà de 18 mesos, a partir de la signatura del contracte.

Adif ha confirmat que s'instal·laran  nous sistemes informàtics, telecomandats des del centre de control,  en les estacions de Sollana, Sueca, Cullera, Tavernes, Xeraco i Gandia Mercaderies, que al seu torn controlarà Gandia Viatgers i Gandia Platja.

 A més d'aquesta millora,  i en referència a la línia C-1 i allò que afecta Tavernes cal recordar que estem pendent de la redacció final del projecte de duplicació de via i electrificació entre Cullera i Gandia, alhora que desconeixem quina és la situació de la nova estació de Tavernes. La nova estació va ser presentada a licitació l'any passat però en coincidir tots els tràmits en temps de confinament, desconeixem l'estat actual d'execució del projecte. 

 

La millora que ara ha anunciat ADIF servira per posar en funcionament un sistema de bloqueig automàtic banalitzat (BAB), el qual facilita als trens circular per qualsevol via i en qualsevol sentit, amb la qual cosa no hi haurà interrupcions en cas de averies. També es contempla una nova senyalització lateral pensant en el futur sistema regulador d'alta velocitat en aquesta línia.

Aquestes millores estan incloses en el Pla de Rodalia 2017-2025 valencià i s'afirma que augmentarà la capacitat i millora del servei per als usuaris en aquest trajecte de 51 km.