L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.239
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 25.269

dimecres, 14 d’octubre de 2020

Una experiència de formació laboral: El taller de jardineria "Et formem" prepara els alumnes per al món laboral

 

L’alumnat de l’especialitat de jardineria del Taller “Et Formem” han realitzat en el Parc dels Vents una pràctica de disseny i execució d’un jardí amb elements no vegetals. D’aquesta manera, l’alumnat ha pogut efectuar una pràctica real de disseny i execució d’un jardí, passant per totes les fases de l’activitat.

 

La metodologia usada ha estat la de treball en equip, on cada alumne a nivell individual presentava un disseny a partir de les pròpies idees i després, en cada grup, s’ha dut a cap una posada en comú amb elecció d’un dels dissenys i s’ha millorat amb les propostes de canvis i adaptacions adients de tots els membres de l’equip, a més d’elegir els materials. Cada equip ha presentat ha realitzat una presentació i defensa del seu projecte, explicant com ha arribat a eixa elecció.

 


Cal indicar que l’explicació d’aquesta pràctica, facilita també la comprensió a la ciutadania vallera del treball formatiu que es du a cap en els tallers organitzats des de la regidoria de Foment de l’Ajuntament, dirigida per Josep Llácer, de Compromís, i com són una porta oberta al mon laboral.

 

 El projecte d’un jardí no vegetal

 A l’hora de valorar els projectes s’ha tingut en compte la creativitat, la complexitat del disseny, la defensa del projecte, la fidelitat en el replanteig i en els material utilitzats, l’execució, el temps d’acabat i el treball en equip.

 

L’espai de treball ha estat una parcel·la de 4×4 m que cada grup ha hagut de replantejar sobre el terreny. L’alumnat ha disposat de diferents materials inerts per cobrir el terreny, i tota mena d’utensilis i eines per treballar.  Els materials utilitzats han estat: graves, pico volcànic, pedra de riu i arena, tots en distints colors, a més de l’escorça de pi, rocalla i gespa artificial. A més, han usat tot un conjunt d’eines i instruments pròpies de la jardineria (cinta mètrica, llença, compàs de jardiner,  guixos blancs i de colors, llapis de fuster, retoladors, tisores, regles, carretó, cabassos, aixada, paletes de jardineria, entre altres).

 

 

Una vegada en el lloc d’actuació, s’ha començat per fer el replanteig: adequar i passar les mesures del disseny a la parcel·la, tasca més important perquè d’aquest treball dependrà resta de l’activitat. Després, s’ha continuat amb l’aportació de materials per anar donant-li color i textura a cadascuna de les figures que composen el disseny, sempre amb l’atenció i col·locació minuciosa dels materials per evitar les barreges.

 

Els objectius de la pràctica de jardineria

 La finalitat d’aquest exercici pràctic era acostar a l’alumnat la realitat del mon laboral, enfrontar-se a cubicar els materials utilitzats, esbrinar el seu valor en el mercat, optimitzar el seu ús i posar preu a la ma d’obra per tal de que l’activitat realitzada resulte rendible i competitiva.

 

Cal remarcar que cada equip ha treballat de manera organitzada i cohesionada i han compartit la il·lusió de portar endavant la seua creació. El resultat final han estat tres jardins espectaculars. A nivell emocional, s’ha passat d’una certa incertesa al principi a la plena satisfacció final al veure els resultats aconseguits.