L’alumnat
de l’especialitat de jardineria del Taller “Et Formem” han realitzat en el Parc
dels Vents una pràctica de disseny i execució d’un jardí amb elements no
vegetals. D’aquesta manera, l’alumnat ha pogut efectuar una pràctica real de
disseny i execució d’un jardí, passant per totes les fases de l’activitat.
La metodologia usada ha estat la de treball en equip, on cada alumne a nivell individual presentava un disseny a partir de les pròpies idees i després, en cada grup, s’ha dut a cap una posada en comú amb elecció d’un dels dissenys i s’ha millorat amb les propostes de canvis i adaptacions adients de tots els membres de l’equip, a més d’elegir els materials. Cada equip ha presentat ha realitzat una presentació i defensa del seu projecte, explicant com ha arribat a eixa elecció.
Cal indicar que l’explicació d’aquesta pràctica, facilita també la comprensió a la ciutadania vallera del treball formatiu que es du a cap en els tallers organitzats des de la regidoria de Foment de l’Ajuntament, dirigida per Josep Llácer, de Compromís, i com són una porta oberta al mon laboral.
El projecte d’un jardí no vegetal
A l’hora de valorar els projectes s’ha tingut en compte la creativitat, la complexitat del disseny, la defensa del projecte, la fidelitat en el replanteig i en els material utilitzats, l’execució, el temps d’acabat i el treball en equip.
L’espai de treball ha estat una parcel·la de 4×4 m que cada grup ha hagut de replantejar sobre el terreny. L’alumnat ha disposat de diferents materials inerts per cobrir el terreny, i tota mena d’utensilis i eines per treballar. Els materials utilitzats han estat: graves, pico volcànic, pedra de riu i arena, tots en distints colors, a més de l’escorça de pi, rocalla i gespa artificial. A més, han usat tot un conjunt d’eines i instruments pròpies de la jardineria (cinta mètrica, llença, compàs de jardiner, guixos blancs i de colors, llapis de fuster, retoladors, tisores, regles, carretó, cabassos, aixada, paletes de jardineria, entre altres).
Una vegada en el lloc d’actuació, s’ha començat per fer el replanteig: adequar i passar les mesures del disseny a la parcel·la, tasca més important perquè d’aquest treball dependrà resta de l’activitat. Després, s’ha continuat amb l’aportació de materials per anar donant-li color i textura a cadascuna de les figures que composen el disseny, sempre amb l’atenció i col·locació minuciosa dels materials per evitar les barreges.
Els objectius de la pràctica de jardineria
La finalitat d’aquest exercici pràctic era acostar a l’alumnat la realitat del mon laboral, enfrontar-se a cubicar els materials utilitzats, esbrinar el seu valor en el mercat, optimitzar el seu ús i posar preu a la ma d’obra per tal de que l’activitat realitzada resulte rendible i competitiva.
Cal remarcar que cada equip ha treballat de manera organitzada i cohesionada i han compartit la il·lusió de portar endavant la seua creació. El resultat final han estat tres jardins espectaculars. A nivell emocional, s’ha passat d’una certa incertesa al principi a la plena satisfacció final al veure els resultats aconseguits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada