Les propostes de la moció d’impuls no van comptar amb el vistiplau del govern municipal que, a través del regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, informava que els tècnics municipals no veuen cap augment en la proposta ni ells tampoc havien trobat cap formula per augmentar eixes places d’aparcament.
Així LLàcer explicava que en un carrer de 10 metres totals d’amplada,
actualment a cada costat té 3 metres
ocupats entre les voreres i espai d’aparcament en cordó, amb la qual cosa queda 4
metres de pas de vehicles.
Carrer Ràfol |
El regidor d’Urbanisme assenyalava que modificar l’estructura
del carrer per fer aparcament en bateria, implicava ajustar a un costat i altre
tots els passos de vianants, fer nous passos accessibles i calia remarcar que l’aparcament en bateria només es podria establir
a un costat, amb la qual cosa no hi ha cap augment de places. Era una proposta inviable en l'objectiu final.
La resposta tècnica explicada per LLàcer no va agradar al portaveu de Cs, Carlos Gimeno, que
va afirmar que, quan treballava de
periodista, els tècnics li havien dit que la ronda de Tavernes passaria entre
el Vergeret i el riu, cosa que no és així com tothom sap.
I això és cert però una part només, no és tota la certesa i veritat. Calia acabar la història. Hauria pogut recordar en el ple, que el PGOU contemplava una reserva dotacional de 28 metres per passar la ronda, i eixe espai el PP se’l va “menjar” amb la urbanització “El Vergeret”. La ronda per tant ja no era viable de cap manera pel lloc previst de sempre, i més encara després, quan també el PP de Madrid (M.Rajoy) va eliminar el projecte del riu Vaca (40 milions) uns dies abans de l’adjudicació i això impedia aconseguir uns altres terrenys per la ronda. Eixos fets, tant en els plens com en altra premsa, s’han explicat moltes vegades.
Jardí-Illeta del carrer Major |
Una proposta en contra de la mobilitat sostenible
Sobre eliminar el jardinet-illeta del carrer Major, el regidor de Compromís i responsable d’Urbanisme va indicar que la proposta no anava amb la filosofia del govern d’augmentar i millorar les zones verdes.
Josep Llàcer afirmava que augmentar aparcaments en el Carrer Mayor va en contra del desenvolupament accessible i d’una ciutat amb més mobilitat urbana sostenible i també era anar en contra del que diu la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i les directrius de zones de baixes emissions que, afirmava, era el que aplica el govern municipal des de fa anys, quan obri noves zones d’aparcaments.
Elaboració pròpia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada