No es posen d’acord. Hi ha un tira i arronsa entre l’Ajuntament i l’empresa concessionària de les obres de la mota del riu Vaca i, al final, ha acabat en els tribunals. La cosa ve de mesos enrere, quan l’Ajuntament va demanar a l’empresa remprendre les obres, i l’empresa va al·legar que desconeixia el modificat del projecte que solucionava el problema del mur aparegut durant les obres, causa de la paralització, així com que no acceptava els nous preus proposats per l’Ajuntament.
La mota avui en l'avinguda Corts Valencianes |
Tot això ho explica el diari Levante-EMV, amb tot luxe de detalls, en un article sobre les negociacions Ajuntament-empresa que no han donat cap fruit. No hi ha acord i l’Ajuntament va iniciar l’expedient de resolució del contracte adduint un incompliment greu i li exigia a l’empresa una indemnització, perquè en ser obra subvencionada per Diputació, i ja prorrogada, s’hauria de tornar la subvenció.
L’empresa per la seua banda demana que se li tornen els avals i afirma que la paralització no ha estat per culpa seua. La llei diu que passats 8 mesos i no es reprèn l’obra per causes alienes al contractista, pot reclamar resoldre el contracte i demanar els avals. Així que... els tribunals decidiran.
La mota avui des del camí del Tol·lo |
Arribats ací que en pensa cadascuna de les parts?
El diari arreplega manifestacions dels dos. L’alcaldessa Romero diu que l’Ajuntament ha volgut reconduir la situació, que “ha habido predisposición de llegar a un punto de encuentro que no ha sido posible. La empresa nos ha dado largas de todas las formas possibles”. L’empresa critica que l’Ajuntament els va instar a reiniciar les obres de la mota “sin disponer del modificado del proyecto que decían tener”.
Cadersa (acrònim de "Canalizacions y Derribos Safor") és una empresa comarcal molt coneguda per la gran quantitat d’obra pública executada, i al respecte indica que “nunca dejamos inacabada una obra" però en el cas de Tavernes no podien assumir les exigències de l’Ajuntament perquè “sin conocer en qué consistía el modificado no podíamos decidir si nos interesaba o no seguir con la obra”.
El problema de la mota per no haver executat el Ministeri el projecte del Vaca
La mota, que havia de restaurar la legalitat en Vergeret, està prevista d'executar sobre 1’5 km al costat del riu Vaca, entre l'assut i el Tol·lo. El projecte suposa una inversió sobre el mig milió d'euros, que segurament i com hem dit, haura canviat amb el modificat per corregir el problema del mur. Tothom coneix que cal per a legalitzar la urbanització "El Vergeret", i no caldria si el govern de Rajoy (PP) no haguera eliminat el projecte de canalització i millora del riu Vaca entre Simat i Xeraco.
Tampoc faria falta si l'estudi del cost-benefici del projecte de laminació del riu Vaca al seu pas per Tavernes, una promesa de fa més de 8 anys del Ministeri de Transició Ecològica en eliminar el projecte global, hagués estat ja en procés d'execució. Però d'eixe projecte reduït i només per al casc urbà valler només sabem, i de fa un mes, que Confederació ja disposa de l'estudi després d'eixos 8 anys. Ara, de la resta de procediment administratiu (exposició pública, licitació, etc), que nosaltres sapiguem, no se'n sap res.
Planols de dos trams del recorregut de la mota de defensa paralitzada |
La competència del projecte de laminació del riu Vaca corresponia a Acuamed quan el govern de Rajoy (PP) el va eliminar, però ara ha passat al Ministeri que, conjuntament amb la Confederació, depén del govern de Madrid, que és PSOE-Sumar, per tant.... ja hi ha deures al govern de l'Ajuntament per al 2024: pressionar a Pedro Sánchez i que es duga a cap!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada