L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 923
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 31.131

dilluns, 24 de desembre del 2018

"Els joguets no tenen gènere" és la campanya duta a cap per l'Ajuntament el passat cap de setmana



L'Ajuntament de Tavernes a través de la regidoria d'Igualtat ha dut a cap aquest cap de setmana la campanya "Els joguets no tenen gènere" amb activitat celebrades dissabte i diumenge al poliesportiu municipal i al passeig del País Valencià. Els més menuts i menudes han pogut participar en activitats i tallers on han jugat el mateix i amb els mateixos joguets.

 

 La regidora responsable Noe Alberola ha fet palés el fet que "la campanya "El joguet no te gènere" pretén fomentar la compra de joguets sense cap estereotip de gènere tot amb l'objectiu i mirant de construir una societat més igualitària".  La campanya té també una segona vessant, en dirigir-se als adults i les empreses amb el prec de no contribuir a que es perpetuen  els estereotips de gènere en la compra de joguets als fills i filles.


Cal recordar que els joguets transmeten valors socials i culturals i de vegades són determinants per a la creació de la identitat de gènere dels xiquets i xiquetes. Amb aquesta campanya es pretén que eixa idea no quede només reflectida en els Nadals i Reis, sinó que siga un hàbit  present durant tot l'any.



Cal per tant que tot no quede en eslògans o accions de publicitat, sinó que siga un compromís de tota la societat per combatre els prejudicis que impedeixen avançar cap a una societat igualitària.
 

Unes dades: hi ha un estudi de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace)  en col·laboració amb l'Institut Tecnològic AIJU realitzat sobre una mostra de 500 famílies que conclou que per al  75% dels espanyols els joguets continuen sent sexistes. També indica que  més del 30% de les famílies opinen que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i que és la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, la que fa la major distinció entre joguets per a xiquets i xiquetes.