L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR :1.947
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 51.241

divendres, 26 de juny de 2015

Una errada en la transcripcio dels vots lleva el desé regidor a Compromísse

Les actes que es feren del recompte de la mesa. Atenció a la caligrafia de la segona
El TSJ en sentència coneguda ahir va donar com a bona la proclamació de candidats electes efectuada per la Junta Electoral de Sueca, i en conseqüència assignava nou regidors a Compromís, que perdia el desé regidor que va aconseguir en les urnes el 24M a favor d'EU.

Compromís ho atribueix en la reclamació a una errada en la transcripció dels de vots de la Mesa B-4-3 on se li va assignar “un total de 307 votos cuando en realidad obtuvo 337 y se hizo constar un total de votos emitidos por electores censados de 607 cuando en realidad fueron 637 y un total de votos emitidos de 609 cuando en realidad fueron 639”. 

I d’on ve l’error en la transcripció dels vots a l’acta de la Junta Electoral de Zona de Sueca? potser siga la pregunta que molts s’haveu fet. A banda, hi ha una altra pregunta: ¿com és que hi ha una errada triple en la transcripció de dades i cap representant dels partits se n’adona? Perquè cal tindre-ho ben clar: hi ha una errada en els vots de Compromís, però hi ha una errada en els vots d’electors emesos i una altra errada en els vots totals, on se sumen els interventors que voten en eixa mesa. 

S’ha dit molt que el representant de Compromís va badar en no adonar-se’n que li faltaven 30 vots. És veritat, però per a nosaltres no és l’únic, tots van tindre una part de la culpa perquè ningú va dir res sobre el fet que el recompte final de la Junta Electoral de Zona de Sueca no coincidia amb el recompte real. 


Ningú va dir res, ningú se’n va adonar. ¿O es que als representats dels partits, de tots, tenien igual que el recompte fora el que fora, quan no era igual ni al proclamat a l’Ajuntament ni  al Ministeri de l’Interior? 
Ho tornem a repetir: el més afectat pel resultat final és Compromís, però tots els partits al nostre parer – i encara que sabem alguns no compartirán- són responsables de no haver vist que 30 ciutadans de Tavernes no eren comptabilitzats, no apareixen en el recompte final. Hi havia menys votants que els que realment acudiren a les urnes. I ningú no va dir res.

I on va sorgir l’errada en transcripció? 
 
Si mirem les actes que us reproduïm ho comprendreu millor. No es va fer una acta, sino dues. Calia còpies per a tots els partits i els autocopiants que té un full no eren prou. I van haver d’omplir-se dos impresos, i ho van fer, segurament per guanyar temps, persones diferents. La cal·ligrafia dels números ho delata i demostra. El problema rau en l’acta número 2, on la persona que l’escriu, té una manera molt especial d’escriure el número tres: com podeu vore l’escriu com una mena de “c” al revés, i a primer colp d’ull es confon amb el 0 (zero).

I va donar la casualitat, segons tots els indicis, que l’acta que es va enviar a la Junta Electoral de Zona va ser eixa. A l’hora de transcriure l’acta, el 3 per eixa forma de “c” es va interpretaqr com a 0. I s’escriu 307 en lloc dels 337 vots de Compromís, i es canvien també els electors i s’escriu 607 en lloc dels 637 de la mesa i s’escriu 609 en lloc dels 639 totals en sumar els interventors. I damunt no es van escriure les xifres en lletra!!! 30 persones de Tavernes, per tant, havien deixat de votar en la transcripció. 


I com es que ningú observa l’errada? Pensem que es deu al fet que totes tres xifres canviades tenen un 3 en les desenes, que es va convertir en el recompte en la JEZ de Sueca en un 0 (zero). I com s’havien eliminat 30 vots en els tres, a l’hora de les sumes tot quadra. Un error  molt mal de localitzar si no vas a buscar-lo expressament i de fet cap partit va veure ni va dir res que la suma d’electors votants i la suma de votants total no coincideix. Ja no era només els vots de Compromís, sinó el resultat mateix de la mesa electoral el que havia canviat. I ací tots estaven implicats. I cap representant de partit se’n va adonar.

Cal saber que en el recompte s’indiquen els vots total en cada apartat del 24 M (nombre votants, vots emesos, vàlids, blancs, nuls i el de cada partit. Ningú va observar que a més dels 30 de Compromís hi mancava de 30 persones en els computs generals. Com hem dit, indiquen vots, però no fan cap estimació del nombre de regidors, que es dona a conéixer dos dies després en la proclamació, i és en arribar l’acta a Tavernes amb 9 regidors Compromís observa que alguna cosa ha canviat. La comprovació feta a posteriori, comprovant les actes originals dels interventors en el seu poder, permet localitzar l’errada: no s’han transcrit bé les dades de la mesa electoral en la Mesa B-4-3.

El TSJ no ha entrat en el fons de la qüestió (la falta de 30 vots, la més que possible conculcació de drets constitucionals de 30 persones que van votar i no se’ls reconeix el vot, que la veritat emanada de les urnes no és la que s’ha proclamat….). El Ministeri Fiscal ho va dir: si és demostra l’errada, caldria assignar els 10 regidors a Compromís. Però diu que no s’ha entrat en el fons de la qüestió perquè Compromís no havia esgotat la via administrativa. Esperem que el Constitucional sí entre en el fons. 


Mentrestant en el web del Ministeri de l'Interior, i en l’acta de recompte de l’Ajuntament, continuen les dades reals del 24M: 4.833 vots totals a Compromís i 10 regidors i no com s'indica en l'escrutini de la Junta Electoral 4803 i la pèrdua d'un regidor.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Entonces es celebrarà el pleno el dia 3 o hi ha que esperar a que es pronuncie el constitucional?

La Cotorra de la Vall ha dit...

El plenari el dia 3.
Després ja es corregirà si cal, segons dictamine el TC

Anònim ha dit...

Curiós que el 3 del districte censal estiga escrit de forma clara i nítida. ¿Es suposa que la copia l'ha omplit la mateixa persona? Perque jo diría que eixe 3 i la resta son prou diferents...

La Cotorra de la Vall ha dit...

Igual la capçalera ja estava plena des de l'Ajuntament, suposem que si es degué omplir a l'hora de fer els paquets d'impresos que calien per cada mesa electoral per no oblidar cap mesa.
Seria una possible explicació.

Anònim ha dit...

Encara el ressultat final de la cuita judicial siga a favor d' EU Pilareta serà moral i legítimament la regidora estos quatre anys i Jareño el mateix que li aplicaven a Karina Regidor legal però inmoralment.

Anònim ha dit...

El que no entenc és per què no es va omplir la columna on s'havia d'escriure en lletra el número. S'haveren acabat tots el dubtes en un segon.

Anònim ha dit...

Ho senc però, Jareño no deuria agafar la toma de posesió, ja que no ha sigut electe.
Quin fàstic tindre que entrar i al poc eixir, Jareño pensateu bé

Anònim ha dit...

Si mireu les actes que es van omplir a la taula electoral hi ha tres membres de taula (president i dos vocals) i després al menys 7 interventors de tots els partits i colorets, o siga 10 tios que firmen un acta (sense contar els apoderats que estan per allí pero no apareixen a l'acta) i resulta que en cap moment posen el número de vots en lletra que es el que diu l'imprés per que aixì no hi puga haver cap error i damunt posen dins del sobre l'acta que els números pijor es veuen.
Te collons la cosa....
El representant de compromís no revisa les actes del jutjat ni presenta cap recurs en temps i forma.
I ara encara hi ha gent que li dona la culpa al funcionari del jutjat.
Manda huevos...Si mireu les actes que es van omplir a la taula electoral hi ha tres membres de taula (president i dos vocals) i després al menys 7 interventors de tots els partits i colorets, o siga 10 tios que firmen un acta (sense contar els apoderats que estan per allí pero no apareixen a l'acta) i resulta que en cap moment posen el número de vots en lletra que es el que diu l'imprés per que aixì no hi puga haver cap error i damunt posen dins del sobre l'acta que els números pijor es veuen.
Te collons la cosa....
El representant de compromís no revisa les actes del jutjat ni presenta cap recurs en temps i forma.
I ara encara hi ha gent que li dona la culpa al funcionari del jutjat.
Manda huevos...
Per cert algú voldria explicar-me que fan els interventors a les taules electorals per que a la vista està de que estan mes pendents d'apuntar qui va a votar i qui no vota marcant-ho en la seua llista del cens que té cada partit que fent la feina que tenen que fer.Per cert algú voldria explicar-me que fan els interventors a les taules electorals per que a la vista està de que estan mes pendents d'apuntar qui va a votar i qui no vota marcant-ho en la seua llista del cens que té cada partit que fent la feina que tenen que fer.

Anònim ha dit...

El senyor Jareño té tota la legalitat per a prendre possessió de la seua acta de regidor, encara que no siga molt gloriós guanyar en els despatxos el que no s'ha guanyat en el camp. Però clar, qui guanya sense honor, triomfa sense glòria!