L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

diumenge, 29 de març del 2020

Balanç de les mesures i actuacions de l'Ajuntament en aquestes dues primeres setmanes de confinament

 


Hem acabat les dues primeres setmanes de confinament a casa. És moment de fer un resum de les actuacions i mesures dutes a cap per l’Ajuntament de Tavernes d’ençà que es va decretar l’estat d’alarma per part del Govern de l’Estat.

Aquestes són: 

– Treballs de desinfecció d’edificis municipals i zones de la via pública (mobiliari urbà, parcs i jardins...) i d’acumulació de gent (supermercats, Centre de Salut...) realitzats per part de l’empresa concessionària de neteja i de la brigada municipal. 


L'empresa de neteja ha desinfectat espais públics

- Treballs de desinfecció general de tots els carrers del poble i de la platja realitzats per un conjunt de voluntaris, amb els seus equips de fumigació i de forma desinteressada, i la brigada municipal. 


Equips de voluntaris han fumigat tots els carrers


- Treballs de desinfecció realitzats per una empresa especialitzada amb aplicació d’un producte específic contra microorganismes, virus, bacteris i fongs, i que té una gran durada (90 dies) independentment de l'oratge que faça quan ja s’ha aplicat. Aquesta tasca es fa sobre zones estratègiques (residències de majors, mercat...) i espais de major concurrència de persones, com supermercats i mercat municipal. 


Desinfecció de les residències del pobla

– Reforç de la neteja en edificis municipals.

– El Servei d’Ajuda a Domicili, amb la col·laboració de Creu Roja i Càritas, està a disposició de la gent major i dependents per a facilitar-los l’accés a aliments i medicaments. El servei funciona amb molt bona acollida per part dels usuaris i s’està prestant durant 12 h al dia de dilluns a divendres. Telèfon 670 259 322. 



 

– La psicòloga d’atenció a les famílies i a la infància també està en funcionament. Telèfon 96 282 11 42.

 – Gestions davant de Serveis Socials de la GVA que han informat que han rebut EPIs (Equips de Protecció Individual) i faran la distribució prioritzada pels diferents pobles que es necessita. S’espera rebre’ls com més prompte millor. 

– S’està en permanent contacte amb els responsables del Centre de Salut per a qualsevol incidència que puga ocórrer. La Regidoria de Sanitat està en permanent contacte amb el Centre de Salut per rebre informació sensible respecte al virus i prendre les mesures corresponents, si s’escau. 


Desinfecció del Centre de Salut

– Particulars i empreses ens estan ajudant desinteressadament en la preparació de màscares i roba de protecció.


– S’està treballant coordinadament amb la Guàrdia Civil i Protecció Civil per aplicar mesures conjuntes de vigilància i per fer compliment les normes de confinament. S’ajuda d’un dron que vigila també tot el terme. 

– S’han reforçat els torns de Policia Local per tal d’atendre totes les necessitats que puguen sorgir en matèria de seguretat ciutadana.


Reunió per planificar desinfecció del poble

– El Comité de Coordinació per a la Seguretat Municipal , presidit per l’alcalde i que té com a membres els responsables locals en matèria de seguretat ciutadana, es reuneis diàriament per compartir informació, conèixer les incidències i solucionar-les.


– La Regidoria de Personal ha convocat quan ha calgut el Comité de Seguretat i Salut per dur a terme totes les mesures necessàries i garantir la seguretat del personal de l’Ajuntament que fins ara prestava servei.

Reunió del Comité de Coordinació per a la Seguretat Municipal

– S’ha publicat l’actualització del nou calendari fiscal que flexibilitza terminis i resol dubtes que ha comunicat la ciutadania. 

– Respecte a mesures econòmiques per intentar reduir l’impacte que puga tindre aquesta crisi en la societat vallera no es pot anunciar res de moment. Quan acabe tot s’hauran d’estudiar les distintes possibilitats sempre segons la nova normativa que puga aprovar el govern de l’estat.


Nou calendari fiscal
 – Hi ha un pla per gestionar els serveis pagats a l’Ajuntament i que no s’estan prestant per imperatiu legal. Es donarà més informació quan s’alce l’estat d’alarma. 

– S’ha habilitat una infraestructura informàtica a l’Ajuntament perquè els funcionaris puguen desenvolupar la seua tasca a distància (teletreball) i que l’impacte en el funcionament normal siga el menor possible. 

– L’ajuntament ha restringit totalment l’atenció presencial, però s'atén per telèfon, email o seu electrònica.  


Telèfon:  96 282 40 15

Email:  info@tavernes.org 

Seu electrònica: https://tavernesdelavalldigna.sede.gva.es