La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha iniciat de manera telemàtica el pla de participació pública del projecte bàsic de la “Variant de la carretera CV-50 a Tavernes i connexió amb la N-332”, o siga i dit en altres paraules, el projecte de la futura ronda de circumval·lació de la ciutat (mapa superior) comença a caminar.
La Conselleria va presentar fa uns mesos tres possibles alternatives de la variant i encara que l’Ajuntament en el plenari de febrer d’enguany va donar a conèixer que preferia l’opció 2, amb algunes modificacions aprovades com a esmenes, la Conselleria ha escollit la primera i tot sembla ser per qüestions tècniques i d'una major viabilitat i possibilitat immediata de execució en el temps.
Per a la completar el projecte, així com tota la documentació escaient, cal redactar l’informe de l’avaluació ambiental i dins del mateix un Estudi d’Integració Paisatgística que ha de ser sotmés a participació pública. La situació sanitària ha descartat la presentació presencial i s’ha optat finalment per una enquesta en el web de la Conselleria on tots els veïns podran expressar la seua opinió durant un període de 30 dies.
Enllaços a l’enquesta i Pla de Participació Pública
Tres alternatives per al projecte de ronda
Les alternatives presentades en el seu dia per la Conselleria tenen totes el mateix inici del traçat: nàixer d’una rotonda prop d’Asfaltos Chova i travessar el Vaca i seguir vorejant prop del casc urbà i en arribar al Camí Vell de Gandia es construirà una rotonda d’encreuament, per continuar un traçat que va a buscar l’actual rotonda de Borderia. A partir d’ací continuaria la carretera CV-50 fins enllaçar amb la N-332 en la zona de la rotonda denominada de “Las Cinco Hermanas”.
Mapa amb les tres alternatives. La roja la triada per Conselleria |
Amb aquest projecte de la «Variant de la carretera CV-50 a Tavernes de la Valldigna i connexió amb l’N-332», la conselleria vol eliminar la travessia urbana de la CV-50 al seu pas per Tavernes de la Valldigna. D’aquesta forma disminuirà el trànsit que circula pel nucli urbà i s’eliminaran els problemes ambientals i de seguretat viària que es generen actualment.
A més, aquesta actuació també beneficiarà a les comunicacions en el nord de la comarca La Safor en millorar la connexió de la CV-50 amb el corredor viari d’alta capacitat de la costa que conformen l’AP-7 i l’N-332.
Quien la sigue... la consigue: Molts anys de gestions de Compromís per arribar al projecte final
L'eliminació de la canalització i millora del riu Vaca que anava a facilitar la construcció de la ronda de circumval·lació, va obligar al govern de Compromís a la recerca d'alternatives per poder construir eixa instrestructura tan necessària per a Tavernes.
La legislatura (2011-2015), amb una Generalitat
governada pel PP, va ser "un quiero pero no puedo" perquè mai la Generalitat del PP va atendre les demandes de Tavernes, tot i les reunions de l'exalcade Jordi
Joan, i la regidora d'urbanisme, Carme Canet, amb el secretari autonòmic de la
Generalitat del PP (fotografia de davall).
Una situació que va canviar en la passada legislatura quan les gestions del govern municipal de Compromís donaren el seu fruit i la bona predisposició des del primer dia de la Generalitat del Botànic va arrancar la promesa de redacció del projecte. Un primer avanç del projecte es va donar a conéixer l'abril del 2019.
El projecte que ara es presenta és
l'alternativa al traçat previst fa dècades i que havia d'aprofitar les obres de
millora del riu Vaca. Però va arribar el govern del PP de Rajoy
i va eliminar l'obra en fase
d'adjudicació.
Ara sembla ser - com diguem els valencians- que va de bo i amb
l'objectiu principal de disminuir els
més de 15.000 vehicles diaris que passen al dia per dins del casc urbà de
Tavernes, enviar-los per una via fora de la ciutat.
Les gestions de l'ex alcalde i diputat Jordi Joan i les reunions del govern de
Compromís amb el cap de Servei de Mobilitat, Txema Torner, i el subdirector general de Mobilitat, Josep Llin, ja donen fruit. (foto de davall)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada