El regidor d’urbanisme de Tavernes, Josep Llácer, conjuntament amb representants dels ajuntaments de Carcaixent i Alzira i el president de la Mancomunitat de la Ribera Alta, Txema Peláez, és va reunir fa uns dies amb el diputat de Carreteres, Rafael Garcia, i personal tècnic de la Diputació de València (foto superior).
L'objectiu era buscar la col·laboració de l'ens provincial per a finalitzar la recuperació de la Via Verda que transcorre per l'antiga via ferroviària Carcaixent-Dénia, i més en concret per a acabar els 600 metres de longitud que connectaria des de la Cova de les Meravelles (Alzira) amb la ruta ja finalitzada en l'institut de Carcaixent. La Diputació s'ha mostrat favorable a la seua col·laboració, i fins i tot s'indique que es pot contemplar dins del pla de millora de la comarcal CV570.
L'execució d'aqueixos 600 metres de via verda completaria la recuperació i condicionament d'un tram de 26,5 km de l'antiga via ferroviària, que estaria acabada en el tram entre Carcaixent i Tavernes sí, tal com ja s'ha anunciat, s'aborda el pas pel terme municipal de Tavernes i la connexió amb l'estació i la platja els mesos pròxims.
Per als reunits la col·laboració és positiva atés que s'aposta per una xarxa ciclopeatonal d'alt valor com a alternativa real de mobilitat sostenible i també com a recurs ambiental i cultural de gran importància per a la Ribera i la Valldigna. Quan estiguen aquests dos projectes finalitzats, es connectaren per via verda Tavernes amb l'estació de Carcaixent i Alzira.
Com vam publicar fa unes setmanes, està previst s'inicie encara enguany, en el 2020,
les obres del tram Benifairó-Tavernes, després de la reunió que van mantenir en la nostra ciutat el gerent de la Mancomunitat de la
Ribera, Sergi Machí, l’arquitecte municipal Joan Tormos i responsables
de l’empresa que ha d'executar l'obra amb l’Alcalde de Tavernes, Sergi
Gonzàlez, el regidor d’urbanisme, Josep Llàcer.
La Via Verda Carcaixent-Tavernes contempla un ramal cap a la platja vallera i la continuació en un futur cap a la Safor, encara que no seguirà exactament el traçat de l'antic trenet per l'ocupació de terres per propietat privades o com passa a la nostra ciutat que l'estació i antics molls de càrrega estan ocupats per la Casa de la Cultura i Biblioteca, o el traçat de l'antiga via s'ha transformat en el Passeig de Colom.
El traçat pel
terme de Tavernes des de Benifairó contempla el pas pel Camí del
Pla, fins arribar al Pont de l'Escorxador, ja a l'entrada del casc urbà
de Tavernes. Dins de la ciutat seguiria per
l'avinguda de les Corts Valencianes, avinguda de Marjaletes i continuarà
per la urbanització Els Sequers fins a la rotonda denominada de "les
Oliveres", per desviar-se per seguir a buscar la zona del Teularet
vorejant la zona industrial. L'Ajuntament ha proposat que transcòrrega pel darrere del Teularet i Portitxol,
sortejant la carretera nacional i l'autopista, per connectar amb el
carril bici en la zona dels ullals i seguir fins a l'estació.
Un problema afegit tindrà la via: travessar el pont, on potser s'haja d'esperar a que RENFE execute la duplicació de la via Cullera-Gandia i modifique el pont actual de la carretera a la platja i on s'haurà de contemplar el carril de la via verda, cosa que implicarà un augment del cost.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada