L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dimarts, 21 de juliol del 2020

La Diputació executarà un tram de "Via Verda" que permetrà la connexió Alzira-Carcaixent-Tavernes


El regidor d’urbanisme de Tavernes, Josep Llácer, conjuntament amb representants dels ajuntaments de Carcaixent i Alzira i el president de la Mancomunitat de la Ribera Alta, Txema Peláez, és va reunir fa uns dies amb el diputat de Carreteres, Rafael Garcia, i personal tècnic de la Diputació de València (foto superior).

L'objectiu era buscar la col·laboració de l'ens provincial per a finalitzar la recuperació de la Via Verda que transcorre per l'antiga via ferroviària Carcaixent-Dénia, i més en concret per a acabar els  600 metres de longitud que connectaria  des de la Cova de les Meravelles (Alzira) amb la ruta ja finalitzada en l'institut de Carcaixent.  La Diputació s'ha mostrat favorable a la seua col·laboració, i fins i tot s'indique que es pot contemplar dins del pla de millora de la comarcal CV570.

L'execució d'aqueixos 600 metres  de via verda completaria la recuperació i condicionament d'un tram de 26,5 km de l'antiga via ferroviària, que estaria acabada en el tram entre Carcaixent i Tavernes sí, tal com ja s'ha anunciat,  s'aborda el pas pel terme municipal de Tavernes i la connexió amb l'estació i la platja els mesos pròxims. 


Per als reunits la col·laboració és positiva atés que s'aposta per una xarxa ciclopeatonal d'alt valor com a alternativa real de mobilitat sostenible i també com a recurs ambiental i cultural de gran importància per a la Ribera i la Valldigna.  Quan estiguen aquests dos projectes finalitzats,  es connectaren per via verda  Tavernes  amb l'estació de Carcaixent i Alzira.

Com vam publicar fa unes setmanes, està previst s'inicie encara enguany, en el 2020,  les obres del tram Benifairó-Tavernes, després de la reunió que van mantenir en la nostra ciutat el gerent de la Mancomunitat de la Ribera, Sergi Machí, l’arquitecte municipal Joan Tormos i responsables de l’empresa que ha d'executar l'obra amb l’Alcalde de Tavernes, Sergi Gonzàlez, el regidor d’urbanisme, Josep Llàcer.

Estudi de plànols i alternatives sobre el terreny fa unes setmanes


La Via Verda Carcaixent-Tavernes contempla un ramal cap a la platja vallera i la continuació en un futur cap a la Safor, encara que no seguirà exactament el traçat de l'antic trenet per l'ocupació de terres per propietat privades o com passa a la nostra ciutat que l'estació  i antics molls de càrrega estan ocupats per la Casa de la Cultura i Biblioteca, o el traçat de l'antiga via s'ha transformat en el Passeig de Colom.

El Passeig Colom ocupa el terreny de l'antiga via

El traçat pel terme de Tavernes des de Benifairó contempla el pas pel Camí del Pla, fins arribar al Pont de l'Escorxador, ja a l'entrada del casc urbà de Tavernes. Dins de la ciutat  seguiria per l'avinguda de les Corts Valencianes, avinguda de Marjaletes i continuarà per la urbanització Els Sequers fins a la rotonda denominada de "les Oliveres", per desviar-se per seguir a buscar la zona del Teularet vorejant la zona industrial.  L'Ajuntament ha proposat que transcòrrega pel darrere del Teularet i Portitxol, sortejant la carretera nacional i l'autopista, per connectar amb el carril bici en la zona dels ullals i seguir fins a l'estació. 

Un problema afegit tindrà la via: travessar el pont, on potser s'haja d'esperar a que RENFE execute la duplicació de la via Cullera-Gandia i modifique el pont actual de la carretera a la platja i on s'haurà de contemplar el carril de la via verda, cosa que implicarà un augment del cost.