Concloem ací, amb un resum cronològic del projecte, la història del vial i col·lector de la platja. Esperem que us haja estat útil la informació, sempre basada en els plenaris municipals i els seus documents i perfectament comprovable. Gràcies a tots i totes per la lectura.
2004: S’aprova el PGOU que contempla la construcció del vial.
2006: El govern del PP, majoria absoluta, adjudica a Aquagest la gestió de l’aigua potable, que duia l'execució del Pla Director on es preveu un conjunt d'obres del cicle de l'aigua, entre les quals hi ha el col·lector de la platja, qualificat d’urgent. L’empresa ha de finançar-lo a interès 0.
Anys 2007- 2008: El PP tanca els
pressupostos amb dèficit de 3’4 milions i 4’5 milions i es veu obligat a
redactar un Pla d’Ajust de l'economia municipal, on es contempla un préstec de
6 milions que ha de remodelar l’Avinguda de la Marina i executar el
col·lector.
Any 2009: Per solucionar els problemes de l'economia municipal, el PP amb majoria absoluta demana un préstec de 2'7 milions a Aquagest. Es tornarà amb el cànon anual de l’aigua potable, fins a l'any 2026. L’ajuntament estarà 17 anys sense cobrar res per recursos per aigua potable. A canvi del préstec, l’empresa queda lliure de finançar el col·lector a interés zero.
Anys 2009-2010: Tavernes rep 8'7 milions dels plans Zapatero i Camps per a obres públiques, però el PP no destina ni un euro per al vial i el col·lector. Es destinen 1’7 milions per remodelar l’Avinguda de la Marina, que eliminara un centenar de places d'aparcament.
Any 2010: El PP demana un nou préstec de 4'7 milions per a inversions de legislatura 2011-2015. El mes de maig del 2011, en plenes eleccions municipals, ja s'ha gastat tots els diners excepte 700.000 euros que consigna al col·lector. Eixe préstec del PP el pagarà les següents legislatures el govern de Compromís.
2011: Eleccions municipals. El nou govern comprova que no hi ha projecte de col·lector, no hi ha terrenys ni expedient per aconseguir-los, no hi ha permisos per abocament d’aigües en la mar, ni de Costes, ni de Confederació.
Jordi Joan explica al PP el projecte de col·lector i el canvi de la LOTUP (Desembre 2016) |
2012-2017: El govern de Compromís gestiona i aconsegueix els permisos de Costes i Confederació. Es redacta el primer projecte de col·lector pel carrer Blasco Ibáñez. Cost previst sobre 3 milions.
L’Ajuntament no pot executar una obra tan cara perquè: 1) està en la ruïna, amb un deute superior als 22 milions i altres càrregues. 2) El ministeri d'Hisenda de Montoro (PP) li imposa un Pla d’Ajust molt estricte: No fer cap obra i pagar deute. Prohibició per a fer inversions.
Compromís dedica eixos anys a preparar i revisar el projecte. Encomana a TYPSA un informe que aconsella un projecte distint, amb igual cost de 3 milions, però amb grans millores i amb reurbanització de tota la zona de Blasco Ibáñez i la construcció del vial perimetral. El ple de novembre del 2015 aprova el nou projecte amb els vots en contra del PP.
El PP vota en contra del col·lector (Plenari novembre 2015) |
Any 2017: Després de 6 anys d’esforç econòmic, Tavernes s’allibera del Pla d’Ajust de Montoro. El romanent del pressupost es dedica a inversions i pren nova força l'execució de l'obra del col·lector i vial. Després de 6 anys de prohibició de fer obres, l’Ajuntament veu llum al final del túnel.
Imatges de les obres del col·lector, ara enterrat davall del vial |
Any 2018: A juny, el plenari aprova el pressupost de les obres del vial amb els únics vots a favor de Compromís. Abans d’acabar l’any, el plenari aprova també el pla plurianual per a fer pagar el cost del col·lector.
El concurs públic determina que l’execució de les dues obres en la primera fase s’adjudiquen a Hidraqua. La segona fase, el tanc de tempesta i el rama d’abocament a la mar, l’alcalde Jordi Joan aconsegueix de la Generalitat el compromís de que correrà al seu càrrec. Les últimes noticies són que el projecte està redactat i aprovat en la Generalitat.
Any 2019: El mes d’abril s’inicien les obres conjuntes. El col·lector queda enterrat davall de l'obra del vial.
Any 2020: Les obres de la primera
fase del vial perimetral i col·lector conclouen els primers dies de juliol. Tot seguit unes imatges d'ahir de l'obra. Com diguem a Tavernes "obra feta no porta destorb".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada