L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dilluns, 14 de març del 2016

L'ESTAT DE LA QÜESTIO: Ensopegar no dos, sino moltes i moltes vegades en la mateixa pedra


També hauriem pogut titolar: Més discriminació per als valencians i valencianes perquè quan resulta que som, mes o menys, el 10% de la població d'Espanya, això sembla importar poc – millor dit, res de res- al PP i al govern de Rajoy.

Segons un estudi del no res sospitosa Càmera de Contractistes de la Comunitat Valenciana les inversions durant el Govern de Mariano Rajoy en trens de rodalies només han sigut el 0,44 % del total nacional. Sí, heu llegit bé: el 0’44% del total. 

I cada any ha anat a menys, segons aqueix informe: en el 2012 les inversions en rodalies van ser 1’7 milions; en el 2013 van baixar a 666.983 euros, en el 2014 augment a 1’8 milions i 2’3 milions en el 2015. En total, uns 6’5 milions amb la qual cosa la Càmera de Contractistes qualifica les xifres de “ridícules” i evidencien que els valencians i valencianes som invisibles per al Ministeri de Foment.

La ministra Ana Pastor, gallega com Rajoy, i gran afavoridora de les inversions a la seua terra, Galicia, va presentar el Balanç de la Legislatura indicant que en el Pla de Rodalies el Govern de Rajoy havia invertit a Espanya 1.500 milions d'euros. PERO SOLAMENT 6’5 MILIONS EN EL PAIS VALENCIÀ: un 0,44 % del total.

Són dades objectives i demostren la marginació constant que el govern de Rajoy ha tingut amb nosaltres: inversions, carreteres, tren, el Corredor Mediterrani han sigut els grans olvidats del govern de Rajoy (en el cas de Tavernes, s'han oblidat del riu Vaca, d'arreglar el punt negre de la nacional en el Massalari, del desdoble de la nacional o del tren, o de la subestació del Golfo, per exemple ).

I per més vergonya dels dirigents valencians del PP i de l'anterior govern de la Generalitat el Pla d'Infraestructures Ferroviàries de Rodalies per a la Comunitat Valenciana sense complir. Eixe pla es va firmar l'any 2010 per l'aleshores president de la Generalitat, Francisco Camps, amb l'Estat i contemplava entre el 2010 i el 2020 inversions de l'Estat de 3.400 milions d'euros i un complement per a les mateixes de 555 milions de la Generalitat. Estem en la meitat del temps previst, i els quasi 4.000 milions totals són, ara per ara, 6’5 milions. Algú confia que vaja a molt més? 

I mentre, i davant el panorama polític que s'albira de noves eleccions: ¿Els valencians i valencianes seguirem ofrenant noves glòries al PP i a partits com a Ciudadanos que ja s'han mostrat contraris a millorar el sistema financer valencià?

Es diu que l'home és l'únic animal que ensopega dues vegades en la mateixa pedra, però no és cert, almenys ací ensopeguem i ensopeguem, des de fa 20 anys. I el que és pitjor, no escarmentem! No apartem la pedra i continuem ensopegant!