L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 988
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 21.991

dissabte, 26 de desembre de 2015

Els deures del nou govern espanyol en el País Valencià (II)

Seguim amb la relació de deures que al nou govern d'Espanya li caldrà fer al País Valencià, després de 4 anys d'abandó del govern de Rajoy.


AVE

L'alta velocitat no és encara el nexe d'unió del País Valencià. València i Alacant ja estan unides amb Madrid (açò sí, la prioritat sempre és Madrid, sense platja) però el tram a a Castelló i que vertebraria el nostre territori segueix sense data.

Recordem ara les paraules de la ministra de Foment, Ana Pastor (PP): va arribar a dir que el futur de la connexió era incert. Normal que diga això, perquè la xarxa ferroviària que ha d'unir les tres capitals valencianes mai ha estat una prioritat del Govern de Mariano Rajoy, que solament s'ha preocupat de les línies que uneixen Madrid amb Castella-Lleó, i perquè són el pas previ a la connexió amb Galícia i al nord.

I no hem d'oblidar unes altres, com el tren Xàtiva-Alcoi o Gandia-Denia-Alacant per la costa.

Corredor Mediterrani
Un altre punt de fricció al costat del finançament. El Corredor Mediterrani és la demanda eterna del sector empresarial valencià per l'impuls que supose a la nostra economia tindre una eixida ràpida a Europa. El sector agrícola, el sector exportador, els ports i fins a multinacionals com la Ford reclamen i reclamen des de fa temps una infraestructura que avança a passos de formiga. 

Les obres del tercer carril del tram València-Tarragona van començar en 2013 i encara no hi ha data prevista d'iniciar els viatges, mentre any darrere any, la dotació del Ministeri de Foment per a l'obra ha anat minvant. 
Com a exemple, el 2016, on tenim una previsió de 445 milions d'euros, una xifra que la Conselleria d'Obres Publiques considera totalment insuficient. Però el que diga la Conselleria y la Generalitat Valenciana, a la ministra Pastor…. doncs això, no diguem una barbaritat!! perquè a ella només li preocupa les connexions amb la seua Galícia natal. 

AP7
La concessió de l'autopista de peatge AP-7 acaba en el 2019.  ¿Serà un dir això que acaba, o tornarà a començar?. Per tant, el nou Govern ha de decidir si la renova o deixa lliure de peatge a la que és, ara per ara, la principal via que recorre el nostre territori de nord a sud.

Realment la concessió fa dècades que hauria d'haver acabat, però els diferents governs d'Espanya -¡¡¡tots!!!- l'han anat allargant malgrat l'enorme perjudici a les butxaques dels valencians – paga valencianet, paga- que hem apoquinat diners per usar un mitjà ràpid mentre hem estat veient com altres comunitats han gaudit d'autopistes sense peatges. Ací ja ho sabeu: obligats a usar carreteres nacionals travessant ciutats i poblacions.

Continuarà