L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.210
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 24.674

dimarts, 17 de juliol de 2012

INFORME: Els treballadors de Canal 9 impedeixen l'emissió dels informatius com a protesta per l’ERO que afecta a 1.295 treballadors



Els treballadors de RTVV (Canal 9) van impedir l'emissió de l'informatiu del migdia, del magazin de la vesprada i feren que s’emetera en diferit l'informatiu de la nit, com a mesura de protesta en conéixer la proposta d'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) presentada per la direcció i que podria afectar un màxim de 1.295 treballadors. 

Un centenar de treballadors va recórrer les dependències de les instal·lacions, i finalment ocuparen el plató de l'informatiu mentre un en prenia la paraula amb un megàfon per dir que els treballadors que calia lluitar per mantenir una televisió pública per als ciutadans.

Els treballadors estimem esta empresa, perquè era nostra d'abans de crear-se, perquè volíem una empresa pública que parlara en valencià, com tants i tants valencians que no podien parlar en valencià, que no es veuen reflectits en els mitjans de comunicació. Avui és el dia més trist de les nostres vides professionals” va dir la treballadora.

A pesar dels advertiments de la policia que va entrar a les instal·lacions,  els treballadors van continuar als passadissos del centre d'emissió de Burjassot tota la vesprada  i per la xiulada el programa 'En connexió' es va vore obligat a parar l'emissió. Més tard, en compte de l’informatiu de les nou, es va emetre una redifusió de l'informatiu de les vuit del Canalnou24.

Un 76% de la plantilla acomiadada
El PP ha previst acomiadar un màxim de 1.295 treballadors, dels 1.700 que té aproximadament, mitjançant l'expedient de regulació d'ocupació que preparava des de feia mesos la direcció de l’ens nomenada pel PP.

L'ERO afecta els treballadors de Canal 9 i Ràdio 9 i la resta de l'ens: 994 de la televisió, 103 de la ràdio i 199 de l'ens. Demà dimecres s’ha anunciat que s’aprovarà l'expedient.

Amb l'aprovació de l'ERO, es posarà en marxa el dijous un procés d’un mes, on la direcció de l'empresa i els sindicats negociaran el nombre concret d'afectats. 

Quaranta-vuit hores per estudiar l'ERO 
Rafa Xambó, sociòleg i conseller per Compromís a RTVV, ha explicat que fins aahir mateix els consellers de l’oposició no sabien que dimecres hauran de votar l'ERO de RTVV. Xambó diu que és impossible estudiar amb deteniment tota la documentació que se'ls va lliurar ahir dilluns: tretze documents amb més de mil pàgines. 

El president del consell d'administració s'havia compromès a donar més temps als consellers de l'oposició per estudiar la qüestió i Xambó diu que ho denunciaran per la via judicial si no es retarda la votació.

Com a tema a comentar cal dir que entre els documents hi ha l'informe de Price Waterhouse Coopers, pagat amb diners publics de tots els valencians, i que suposadament és la base de l’ERO i que el PP mai no havia volgut donar als consellers de l'oposició.

La nova llei de RTVV
Les Corts Valencianes van aprovar la setmana passada amb els únics vots del PP la nova llei de l'Estatut de la Ràdio Televisió Valenciana. Com a novetat, i que ve a dir que vol realment el PP, està l'adopció d'un contracte programa on es permetran franges de programació privada i l'elecció del director i consell d’administració per majoria absoluta de Les Corts, la qual cosa vol dir que el PP podrà nomenar sol la cúpula directiva, sense haver de consensuar res. Se segueix el model que el PP ha imposat en l'elecció del nou director de RTVE.

A més, la nova llei contempla  la reducció del consell d'administració per deixar fora la representació dels partits minoritaris i no apareix per cap lloc la garantía que el valencià se seguirà usant en les emissions.

QUIN DESPROPÒSIT!!!!
RTVV, entitat nascuda en 1989 amb el Govern del socialista Joan Lerma, va passar a ser responsabilitat del PP en 1995 amb un deute de 32 milions d'euros i 653 treballadors de plantilla.

Després de diverses legislatures de govern del PP (17 anys) la plantilla de treballadors arriba fins a 1.800 si se sumen els que no han passat per una oposició. Té ara més operaris que Antena 3 i Tele 5 juntes. Els deutes *són 1.287,5 milions d'euros, és a dir, 40 vegades més.

El creixement incontrolat s'inicia en 1995 quan Eduardo Zaplana va arribar a la presidència de la Generalitat, va voler privatitzar-la, però com no va poder va escometre una altra via, "va contractar una nova plantilla" i “els periodistes que van considerar rojillos els van passar a *Punt 2 i van començar a contractar persones afins al PP, treballadors als quals després es va regularitzar amb oposicions a mesura".

Quan Francisco Camps, va arribar al poder la cadena va haver de semblar-li un aparell al servei de Zaplana, llavors ministre de Treball i RTVV va assumir una nova reorganització, amb més incorporacions. A la fi de 2003, els deutes de la cadena eren de 501 milions d'euros (en vuit anys s'havien multiplicat per 15) i els treballadors, que aquell mateix any van augmentar en 82 empleats, s'elevaven a 1.581 (993 de plantilla i la resta amb contractes temporals). 

Periodistes de la pròpia cadena han denunciat des de llavors que els informatius s'han convertit en un aparell de propaganda de la gestió del Consell de Camps, en la qual consellers i president disposen de minuts a discreció mentre l'oposició apareix amb comptagotes, l'anterior Govern central socialista sempre eixia mal parat i els problemes amb la justícia del PP mai han existit.

L'oposició ha denunciat repetides vegades la incorporació de personal afí i laminació dels sospitosos i com en les últimes incorporacions de treballadors fixos es va regularitzar a persones afins i aquell que no interessava simplement no se li renovaven els contractes. Com a dada, indicar que en les últimes eleccions al comitè d'empresa va vèncer Unió Sindical Obrera (ÚS), un sindicat impulsat per l'anterior secretari general de Canal 9, Vicente Sanz, el que va haver de deixar el lloc fa un any per unes acusacions d'abusos sexuals a periodistes que encara han de jutjar-se.

El model del PP en aquestes quatre legislatures és insostenible: en aquests anys les despeses de personal eren en el 2009 de 81,3 milions d'euros, molt per sobre de la xifra de negoci de la cadena. En el 2009 els ingressos per publicitat van ser 22 milions i 23 milions la venda de drets d'emissió, fonamentalment partits de futbol dels equips valencians que havien costat 52,9 i se segueix sense saber el pagat per esdeveniments com a Fórmula 1. Només en el 2009 les perdudes van ser de 278 milions d'euros (en 2008 va perdre 211 milions i altres 206 en 2007).

I pel camí, s'han perdut espectadors: En 1995, la quota de pantalla era del 18,5%. En 2003, encara es mantenia, amb un 18,2% per a Canal 9 i un 2% per a *Punt 2. Però en 2010 Canal 9 ha tancat l'any amb audiències entorn del 6%. Una televisió que cada vegada veuen menys valencians i que resulta any rere any més cara.

QUIN GRAU DE CINISME!!!
A pesar dels números i xifres que acabem de dir, a pesar que fa 17 anys que el PP governa la “seua comunitat” amb majoria absoluta, a pesar que fa 17 anys que fan i desfan com volen i quan volen...  ahir el conseller de Governació, Serafin Castellanos, era capaç de manifestar als mitjans de comunicació que eixa era la TVV que havien heredat del socialista Joan Lerma, per a tot seguit culpar-lo de tots els mals que té actualment Canal9 i Radio 9. 

Cinisme a tope!! Després de 17 anys!!! Com sempre s’ha dit: “Si en vols més, para el cabàs!!!” 

VIDEOS

Cau el programa “En connexió”


Ocupació estudis informatius



ERO RTVV



S’ocupen els estudis  d’informatius de Canal 9

Cap comentari: