Acte de cloenda de les jornades
El cicle ha dut com a nom general “Idees i paraules en el Pla de Mobilitat Sostenible” i al llarg de les jornades ha tingut un objectiu clar: tractar de ser un espai per a debatre i reflexionar en forma de propostes entorn del present i el futur de la mobilitat en el municipi de Tavernes.
La primera sessió va tindre lloc el 19 de gener i va servir per introduir els conceptes sobre mobilitat sostenible, per a saber què implica el fet de realitzar un pla d’aquest tipus, conéixer exemples d’altres països on fa temps que treballen en estos aspectes per a aconseguir espais urbans de confort i qualitat humana.
El debat i explicacions van posar un èmfasi especial en l’adequació de les nostres ciutats per a caminar-hi o utilitzar la bicicleta d’una manera més còmoda i segura, i també en l’aspecte de millorar la infraestructura de transport públic.
Algunes de les conclusions de la primera jornada van ser fer notar que la reducció d’impactes negatius que produeix el vehicle de motor en la nostra ciutat es tradueix en una recuperació dels espais públics, ja que es poden utilitzar els carrers i places d’una manera més confortable i saludable, i, per tant, s’obté una millora ambiental.
També quedà clar que la diversificació de les classes de transport, que generen hàbits de desplaçaments de caràcter més sostenible o milloren les alternatives de transport públic, beneficia tothom.
La segona sessió, el dijous 26 de gener, es va dedicar a fer veure com el disseny del nostre entorn i els espais públics urbans condicionen la nostra manera de viure. Fer més accessible el nostre poble és entendre que cada persona té una manera distinta de percebre i utilitzar l’espai i, per tant, el disseny ha de tenir en compte esta multiplicitat d’opcions.
L’espai ens condiciona, i escollir com ens desplacem d’un lloc a un altre afecta la nostra salut. Perdre l’hàbit de caminar perjudica la nostra forma física i augmenta el risc de malalties. D’altra banda, la massificació de l’ús del cotxe va en detriment de la qualitat ambiental dels nostres pobles, tant per la contaminació atmosfèrica com per l’acústica, a més de l’augment de la inseguretat per risc d’accidents, o la pèrdua d’espai per a altres activitats de relació social en els nostres carrers i places, a causa de l’ocupació excessiva amb vehicles.
Hi vam poder descobrir també experiències sobre creació de camins segurs per a anar a escola, realitzades en municipis de comarques veïnes.
La tercera i última de les jornades es va celebrar el passat dia 1 de febrer, i va ser clausurada per l’alcalde de Tavernes, Jordi Juan, i per la regidora de Participació Ciutadana, Karina Vercher.
En esta darrera jornada del Pla de Mobilitat es va veure l’escenari de la situació actual de Tavernes, i es va poder analitzar què s’ha fet fins ara per a obrir un camí de millora dels espais urbans i de la mobilitat dels ciutadans, i què es pot fer d’ara en avant.
-
9 comentaris:
En la tercera sobrava el filosofo,vam ixir em mal de cap del poc trellat qu tenia y el tems que va estar donant la conferencia,li falta un poc de educacio en els talls per a beure.
Per què no s'indica que esta notícia està basada en el que ha publicat i remés l'Ajuntament de Tavernes? Per què la Cotorra, en actvitats d'esta mena, ja no s'informa de primera mà? Preguntes, preguntes. El que ja no sé és si hi haurà respostes, o si tan sols hi haurà publicació del comentari.
T'ho direm clar i ras:
perquè no podem estar en tots els llocs, perquè la gent que estem ací s'ha de guanyar les garrofes com tots i de vegades no pot deixar-se les obligacions i més quan no cobra per fer aquest treball.
Fem el que podem.
I quan a que està basada en el que ha publicat l'ajuntament, es exacte. I al contrari d'altres vegades se'ns ha oblidat posar-ho.
D'acord?
Molt bé el tema de les bicis.
Per a quan aparcabicis als colegis (no sé si als instituts hi han), mercat, ajuntament, casa cultura...?
Només en conec crec que al camp d'esports.
S'està treballant en eixe tema.
Tal vegada qui sobrava era aquell que no volia calfar-se el cap... A títol personal dic que va ser la intervenció que més en va agradar de totes (i he estat els tres dies de jornades). Em va fer pensar sobre la velocitat dels nostres dies, del nostre dia a dia. Ara, per a gustos colors. I si no t'agrada, te n'ixes, discretament, i evites el mal de cap que pot donar-te si li pegues voltes, i el poc trellat de passar-te tot el temps rient-te i xarrant. Això sí que és poca educació. Ho dic pels tres que tenia davant meu (dos, per cert, funcionaris municipals que en alguna ocasió m'han atés). Ells sí que em van causar maldecap.
per a altre asistent.
el mal educat posiblement sigues tu,perque si no saps lo que es la educacio no deus de opinar.
quant una persona esta fent una conferencia lo mes normal es quant fa un tall per a veure ó tosir ó lo que tu vullges dir per cortesia y educasio "disculpen"la interrupcio y no deixarmos alli a tots esperant a vore que fea,ara si tu no tan arribat a explicar lo que es,no mes que en queda demanarte disculpes per la curta educacio que tan donat ó tas agarrat.
tant que el va agradar explicamos als que som mes curtets que tu que tenia que vore la musica que mos va fer sentir quant resulta que la canso anava de extasis,en concret el cantant nia que vore de que va morir,bona explicacio per als fills que continuen els mateix cami.
vivim en un poble que la gent no te tanta cultura per a compendre moltes coses de les que va dir y si per a fer el poble millor tenim que agarrar filosofos anem apañats,
al
atra volta que vinga un sicologo ó un siquiatra ya posats.
crec que tas engañat de persona.
Que casualidad, de entre todas las fotos que se hicieron, sacáis la del alcalde hablando, que fué unos pocos segundos y que no ha aparecido en ninguna de las seis jornadas que llevamos trabajando algunos en el tema .
Por cierto, Karina ya puestos, también habló.
Dónde hay patrón no manda marinero.
Publica un comentari a l'entrada