L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dimarts, 11 de febrer del 2020

Tavernes i la Valldigna necessiten l'enllaç amb l'AP7 ja demanat el 2018



El plenari decidirà quines al·legacions presenta al projecte de la Generalitat de variant de la carretera CV-50 a Tavernes amb la seua connexió amb la N-332 i AP7. El tema ens retrau a l'agost del 2018 quan la proposta de connexió amb l'AP7 presentada pel govern municipal de Compromís era aprovada per unanimitat pel consistori.

Aquella proposta demanava a la Conselleria d’Obres Públiques incloure una connexió a l’autopista AP-7 al nostre terme municipal perquè servis d'enllaç amb la N-332 i la CV-50 i s'hauria de contemplar dins del pla de connectivitat de l’AP-7 que la Generalitat havia de negociar amb el Ministeri de Foment.

Agost 2018: Unanimitat en demanar l'enllaç amb l'AP7
Compromís reclamava en el text que conjuntament amb l'enllaç es duguera a cap la permeabilització de l’AP-7 amb els rius Vaca i Badell. Es vol evitar l'efecte "embassament" pels danys econòmics i materials que causa a Tavernes i el terme municipal. És una assignatura pendent des de setembre del 1996, quan el Vaca va inundar Tavernes i l'aleshores govern de Zaplana (PP) va prometre gestionar les obres. Després de 24 anys estem igual. I és just que s'exigesca una solució final amb força dins del projecte.

Final del passeig Colom. 11 setembre 1996

Fent història, l’any 1969 s’inicià la construcció de l’autopista AP-7, i sempre s’ha dit que a la Valldigna es va projectar sobre pilars, però al final es va canviar sobre talussos, més barats, i també sempre s’ha dit que l’Ajuntament franquista de l’època va callar. Ningú no va tindre en compte els problemes d’inundabilitat, com després tampoc NO es va executar el projecte de laminació i millora del riu Vaca, obres declarades prioritàries i urgents en 2005 amb el Pla Hidrològic Nacional però que el Govern de Rajoy (PP) va paralitzar i va eliminar després tot i el problema del casc urbà i del Vergeret.






Eixe mateix any, ell grup de Compromís en el Congrés, a instancies del govern de Tavernes, ja havia esmenat els Pressupostos Generals de l’Estat del 2018 i proposava la redacció d’un estudi d’impacte ambiental i projecte d’execució d’un enllaç entre l'AP-7, N-332 i CV-50 al terme municipal de Tavernes. L'esmena no va prosperar en ser votada en contra pel PP i Ciudadanos, com també votaven en contra del projecte del riu Vaca.

18.000 vehicles diaris pel mig de Tavernes
El 8 de març del 2018, després d'anys de gestió de Compromís, Carreteres de la Generalitat licitava la redacció de la variant CV-50, per fora del nucli urbà de Tavernes i amb la connexió amb la N-332. 

Però Tavernes i la Valldigna necessiten la connexió de tres artèries que comuniquen comarques, províncies i comunitats autònomes: l’autopista AP-7, la nacional N-332 i la carretera autonòmica CV-50. Cal evitar el calvari que suposa per a Tavernes milers i milers de vehicles, molts d’ells pesants, amb tot tipus de mercaderies pel mig de Tavernes i la Valldigna.

Serà això possible ara, amb un govern del PSOE?

Informació pròpia