L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

divendres, 7 de febrer del 2020

Aquesta vesprada, a les 19 hores, projecció de "Picades contra el vidre" a la Casa de la Cultura


Aquesta vesprada, a partir de les 19 hores, la Casa de la Cultura acull la projecció del documental "Picades contra el vidre) (en versió en castellà "Picotazos contra el cristal"), un acte organitzat per la regidoria d'Educació vallera que dirigeix Anna Bellver, regidora de Compromís.

El documental tracta sobre els programes d'innovació educativa duts a cap a l'IES "Cotes Baixes" d'Alcoi, del qual és director és el valler Fernando Sansaloni. Aquest documental va estar nominat als premis Goya.

L'argument parteix d'un fet clar i concret: No es pot canviar el món si es continua ensenyant el mateix que als majors ens varen ensenyar. Cal fer una revolució a l'escola! I sota aquesta premissa un grup de professors de l'IES Cotes Baixes d'Alcoi decideix assumir el repte, però tot seguit afloren les pors i el rebuig d'alguns pares, alumnes i una part del professorat. Tot un any en que el centre s'enfronta a una transformació total on allò que importa es la formació de persones, el seu desenvolupament personal per damunt de les notes de les assignatures.

I eixa revolució es fa amb una iniciativa basada en la confiança i convicció. El director del centre, el valler Fernando Sansaloni, es pregunta quin és el valor afegit que ha d'aportar un professor en l'aula quan tantes vegades es limita a transmetre informació i a respondre els dubtes dels alumnes. A partir d'aquesta reflexió, es visibilitzen els canvis en el professorat fins arribar a la consciència que educar no és domesticar, no és fabricar treballadors sinó formar persones lliures i autònomes.