L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dissabte, 29 de febrer del 2020

INFORME: La Via Verda Carcaixent-Tavernes-Safor al seu pas pel terme valler



La Via Verda Carcaixent-Tavernes, amb un ramal a la platja vallera i la continuació després cap a la Safor, no seguirà exactament l'antic traçat del trenet Carcaixent-Denia en algunes parts de la Valldigna. La fotografia ens mostra el traçat previst de la nova Via Verda per la Valldigna i la Safor.

La causa de no poder reproduir exactament el traçat de l’antic trenet és perquè hi ha ocupacions de terres i propietat privades que ocupen els terrenys i, en el cas concret del casc urbà de Tavernes, fins i tot edificis públics  com la Casa de la Cultura, que ocupa el lloc de l'estació, o el Passeig Colon que és el lloc per on discorria la via fins els anys 70 del segle passat.

La Casa de la Cultura i Biblioteca ocupen l'espai de l'antiga estació i molls de càrrega
L'Ajuntament de Tavernes ha presentat en base a aquesta realitat propostes alternatives que ja han estat traslladades a la Diputacio i s'està a l'espera, tal com vam informar en una passada notícia, que l’Àrea de Mobilitat de Diputació confirme que executarà en el 2020 el tram que falta, que és el terme valler, per completar el traçat Carcaixent- Tavernes. 

Actualment hi ha complerts els trams Carcaixent-Alzira-La Barraca i s'ha arribat a Benifairó gràcies a una inversió de 700.000 euros més els 50.000 euros que calen per fer el traçat per Simat i Benifairó, perquè en aquestes localitats es desviarà del traçat del tren per la zona del Portitjol per arribar-hi fins el monestir de Santa Maria de Valldigna complint l'objectiu de ser també una via turística.

El Passeig Colom es va construir sobre el traça de l'antiga via del tren (anys 1970)
  
Això obliga igualment a un canvi de traçat inicial pel terme valler, i la proposta es usar les vies rurals per entrar pel Pont de l'Escorxador a Tavernes. No es contempla el pas per l'Assut perquè és impossible ubicar el carril bici, i per tant aniria vora riu, per l'avinguda de les  Corts Valencianes, Marjaletes i continuar per la urbanització Els Sequers i passar pel darrere de la zona del Teularet. 

L'Ajuntament de Tavernes, davant el problema de travessar la carretera, ha proposat que transcórrega pel darrere del Teularet i Portitjol, sortejant la carretera nacional i l'autopista, per connectar amb el carril bici en la zona dels ullals i seguir fins l'estació. Un altre objectiu de la Via Verda és unir les estacions actuals de tren de Carcaixent, Alzira i Tavernes per facilitar la mobilitat.

Cal esmentar també un segon problema: el pas de la via del tren per connectar amb el segon carril bici, el que ara porta a la platja, però aquesta actuació haurà d'esperar  fins que no estiga clara com serà la duplicació de la via del tren Cullera-Gandia. 

Informació pròpia