L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dimarts, 11 de febrer del 2020

PLENARI DE FEBRER 2020: INFORME sobre la circumval·lació i alternativa proposada per l'Ajuntament



El plenari d'ahir dilluns, amb els vots a favor de Compromís, PP, PSOE i Ciudadanos va aprovar presentar esmenes de millora a la proposta de ronda de Tavernes presentada a l'Ajuntament el passat dia 15 de gener per la Conselleria d'Obres Publiques. El projecte denominat "Variant de la carretera CV-50 a Tavernes de la Valldigna i connexió amb la N-332" inicialment contempla tres alternatives que es poden vore en el plànol superior i que si feu clic al damunt s'agrandirà.

Vot majoritari d'anit a favor de l'alternativa 2 amb millores, com diu l'informe tècnic

La Conselleria d'Obres Públiques ha presentat tres possibles alternatives i totes tres tenen en comú, a més de l'afecció mediambiental,  el lloc d’arrancament de la nova via, que seria una rotonda a construir enfront de la factoria Asfaltos Chova, travessar el Vaca i després anar a connectar amb la carretera nacional N-332 per tres alternatives dins del terme municipal.

Alternativa proposada per Tavernes a la alternativa 2
Millor alternativa la 2, però millorada 

El consistori va votar anit a favor de l'alternativa numero 2 però amb les modificacions que indica l'informe tècnic que també veu més bons ulls l'“Alternativa número 2” (en groc). La proposta de Conselleria té una longitud total de 4'1 km., arrancaria en la rotonda prop d’Asfaltos Chova, travessaria el riu Vaca, discorrerà paral·lel al riu fins arribar a les proximitats del Camí Vell de Gandia, on es construiria una rodona d'entrada a la ciutat, i seguir després un camí paral·lel al Camí de les Llenques que busca la carretera nacional per la banda esquerra del riu Vaca.

L'Ajuntament, en base a la proposta tècnica de l'arquitecte municipal, considera que es pot millorar i vol modificacions en el seu traçat i a l'enllaç amb l'AP7 i la carretera nacional N-332. Eixa  proposta tècnica demana desplaçar el traçat des del Cami de les Llenques al Camí Herrera, com preveu el PGOU en la xarxa primària amb pas per sota de l'AP7, i obligarà a una millor permeabilització dels terraplens de l'AP-7 i la N-332, per evitar l'efecte barrera en els rius Vaca i Vadell, amb la qual cosa es poden eliminar molts dels problemes d’inundabilitat del terme, a més de fer més compatible l'ús racional del sòl de conreu. 

Molts anys de gestions de Compromís per arribar ara al projecte final

Les gestions per aconseguir una ronda de circumval·lació per a Tavernes s'iniciaren després que el govern de Rajoy (PP) eliminara la canalització i millora del riu Vaca que permetia executar-la. En la legislatura (2011-2015), la Generalitat governada pel PP no va avançar res del projecte, tot i les reunions que es dugueren a cap ( observeu la fotografia de davall). 



Els aleshores alcalde, Jordi Joan, la regidora d'Urbanisme, Carmen Canet, i tècnics municipals reunits amb el secretari autonòmic d’Infraestructures de la Generalitat del PP, Victoriano Sánchez-Barcáiztegui. No es va avançar mai res.

Finalment, va ser en la passada legislatura quan les gestions del govern municipal de Compromís donaren el seu fruit  i es va arrancar de la Generalitat la promesa de redacció del projecte que, en el seu esbós, es va donar a conéixer l'abril del 2019. .

El projecte redactat és l'alternativa al traçat previst fa dècades, que havia d'aprofitar les obres de millora del riu Vaca, però que finalment no s'han executat perquè el govern de Rajoy les va paralitzar en el 2011 i va eliminar el projecte en fase d'adjudicació. Objectiu principal: disminuir els més de 15.000 vehicles diaris que passen al dia per dins del casc urbà de Tavernes, enviar-los per una via fora de la ciutat. 



Una reunió amb la Generalitat la passada legislatura: El regidor d'Urbanisme Josep Llácer i l’arquitecte municipal Joan Tormo reunits amb el cap del Servei de Carreteres de la Generalitat del govern del Botànic, Vicente Serrano.


Tavernes no considera les altres dues opcions 
 
Com hem dit totes les alternatives tenen l’inici del traçat igual: nàixer d’una rotonda prop d’Asfaltos Chova i travessar el Vaca però l’alternativa nº 1 (en roig) va molt a prop del casc urbà, quasi paral·lela, i per terreny qualificat com urbà o urbanitzable. En arribar a la prevista rodona en el Camí Vell de Gandia seguiria un traçat que va a buscar l’actual rotonda de Borderia. Només l'Esquerra es va mostrar a favor.

L’alternativa nº 3 (traçat negre) és rebutjada per tots els partits perquè va pegada a la muntanya de l’Ombria i afectaria negativament zones de gran valor citrícola, medi ambiental i cultural, per l’afecció al jaciment de Bolomor, ja afectat pel pas de l’alta tensió, i el jaciment del Ràfol.


Podeu trobar més informació sobre l'enllaç amb l'AP7 a l'article que publiquem a continuació d'aquest

Informació pròpia a partir del projecte de la Generalitat i alternativa municipal aprovada ahir