L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimecres, 12 de febrer del 2020

PLENARI DE FEBRER 2020: Afecció mediambiental de les alternatives de la ronda CV-50




El plenari de febrer, en el punt on es decidia l'alternativa millor per a Tavernes, va debatre també l'impacte ambiental que presenta cadascuna de les tres, partint del fet que per la singularitat de la mateixa Valldigna totes afecten mediambientalment la contrada.

El regidor Llàcer, de Compromís, responsable de l'àrea d'Urbanisme, assenyala eixe impacte ambiental de les tres, perquè no valia a considerar, i per això descartava, allò que denominava “Alternativa 0” que no és altra cosa que no fer res.

Les tres alternatives

Una cosa quedava clara: tots els partits rebutgen l’Alternativa 3, el pas per l’Ombria, amb afecció a l’antic poblat del Ràfol i jaciment de Bolomor, i per on ja transcorre una línia d’alta tensió.

Llacer explicava que la Alternativa 1 encara que no travessa tan enmig de la vall, té un impacte ambiental molt negatiu en les connexions, a més d'afectar  tant la zona d’ullals, recordant que estan declarats “espais humits protegits”, com l’enllaç a Borderia, on implicaria una gran quantitat d’expropiacions i actualment hi ha moltes activitats econòmiques en la zona. L'Esquerra es va mostrar a favor d'aquesta alternativa.

Alternativa 2 millorada. A partir de l'encreuament a l'eixida de Tavernes es va pel Camí d'Herrera i no pel de les Lenques, desplaçant cap el nord el tram final

Llàcer considerava l’alternativa 2 com a més viable en base als informes dels tècnics municipals. No obstant, els tècnics municipals l'han esmenada per millorar-la de manera que resulte una proposta més coherent amb el PGOU i la xarxa primària que se’n deriva del PGOU, i on es vol conjugar la infraestructura amb la permeabilització de l’AP7, un dels reptes que té de sempre Tavernes i que tants problemes ocasiona en grans pluges. Aquesta proposta dels tècnics va ser recolzada per Compromís, PP, PSOE i Ciudadanos.


El regidor de Compromís va recordar que estem en els primers passos d’un projecte que, si va endavant,  no voria les obres fins passar  8/9 anys. Per tant, el carril bici a la platja més immediat és en el que ja treballa el govern de Compromís de fa uns anys, i està en avançat estat de gestió al nostre terme dins de la Via Verda Carcaixent-Tavernes-Platja.  Llàcer manifestava que si hi ha l’ajuda de la Diputació podria ser una realitat començar-lo abans d’acabar enguany.