L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dijous, 27 de febrer del 2020

Què volen per al nostre poble?


Les tendències urbanes a Europa fan una decidida aposta per la conversió dels centres històrics en zona de vianants, més després de veure el grau de contaminació i els problemes de salut que comporta el incessant pas de vehicles.

Els centres històrics de les ciutats, grans o petites com Tavernes, crearen la trama urbana actual a partir d’uns nuclis medievals i això s’esdevingué a finals dels segles XIX i principis del XX,  quan ningú no pensava en els vehicles que vindrien a finals del segle XX i del XXI. I l’amplada de carrers i voreres és la que és.


Majorment són els governs progressistes els impulsors de mesures de conversió dels centres en zona de vianants,  front a governs conservadors i ultraconservadors  poc acostumats a beneficiar els veïns front als vehicles. El cas més simptomàtic és Madrid: el nou govern del PP entestat a desfer tot el projecte de l'anterior govern de Manuela Carmena. I sort que Europa els ha parat els peus pel problema de contaminació, i gràcies a això el centre madrileny conserva algunes de les mesures anteriors.


Carrer Carnisseria: ¿els vianants cauen per la velocitat dels vehicles?

Ací a Tavernes també ha estat la dreta representada en el consistori, el PP i Ciudadanos, els majors bel·ligerants contra la decisió del govern de Compromís de vianalitzar la Plaça Major i avançar també com a projecte de futur en el cas del Passeig del País Valencià.

L’últim posicionament en contra del PP el podíem llegir fa només uns dies en la premsa comarcal, quan la seua portaveu era capaç de dir... ¡¡¡ que els veïns queien en terra pel carrer Carnisseria per la velocitat a que circulaven els vehicles!!!. Per favor...

Igual no ha passat mai pel carrer, d'uns 150-180 metres de llarg, estret, amb bol·lards, i amb dues bandes sonores enmig que no faciliten circular a molta velocitat i damunt... i no s’ha assabentat que la velocitat dins del casc urbà no pot ser superior a 30 km/hora. Això sí: no hi ha cap retret, cap toc d’atenció de la regidora-portaveu a eixos conductors que circulen a més velocitat de la marcada. Qui ho fa tot mal és Compromís.

Bandes sonores Carrer Carnisseria

En la mateixa nota de premsa, com no!, demana que s’anul·le la vianalització de la Plaça Major amb l’excusa que s’estudia el projecte de restricció del transit en altres zones del centre i, com a argument,  el no molestar els veïns.

Clar que són coses diferents, però astorats vam quedar en llegir que convertir la plaça en un espai lliure de cotxes, en un espai per a gaudi dels veïns, on fomentar i pràctica les relacions socials, on els xiquets poden jugar amb total tranquil·litat... això és una molèstia per als veïns. Com deia el poeta: “Cosas tenedes, Cid, que farán fablar las piedras”.

La zona verda del centre sacrificada per un "magatzem" de vehicles
No els preocupaven els ciutadans, sinó els cotxes



Mire, senyora portaveu: L’única cosa que ha molestat, molesta i molestarà a la ciutadania anys i anys, perquè és irreversible, és la destrossa del centre del poble que el seu partit, el PP,  va fer dins d’eixa línia de que només els vehicles els importen. Una actuació que van promoure, aplaudir i executar: construir un magatzem de cotxes de formigó, un aparcament en el centre de Tavernes que ningú no va demanar i  destrossar el pulmó verd que era el Passeig del País Valencià, que de zona verda va passar a ser un erm, el sequer que és ara.

Mentrestant, amaguen i neguen el que diuen els estudis en ciutats de diferents països, els quals arriben a una mateixa conclusió: el carrer o plaça per als vianants afavoreix  les persones, però també afavoreix els comerços locals, el xicotet comerç. La conversió del centre històric en zona de vianants té beneficis en la salut en dur unida la disminució de la contaminació, inclosa l'acústica. I beneficia el medi ambient ara que el planeta exigeix a crits la reducció del trànsit per ser el gran abocador de CO2 a l'atmosfera.

On abans teníem una zona amb ombra i bon estar, ara tenim un aparcament.

Un carrer o plaça sense trànsit, sense soroll, cèntrica com és el cas de Tavernes i on tot queda “a la mà” ens retorna la ciutat per als ciutadans, ens convida a passejar-la, a xerrar i fer barrets amb els veïns, a comprar en el comerç tradicional i allò que és important, ens allibera de la tirania del vehicle.

Recordant la cançó de Maria del Mar Bonet... ¿què volen aquesta gent, per al nostre poble?.