L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.449
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:51.177

divendres, 14 de febrer del 2020

Ban de l'Alcaldia sobre la tramitació d'ajudes per danys del temporal

 
L'alcalde de Tavernes, Sergi González, ha donat a conéixer un ban on informa de la comunicació que la Delegació del Govern ha remes a l'Ajuntament (podeu llegir-la dalt, segons el document del web de l'Ajuntament)  i on comunica diversos aspectes sobre les ajudes que es poden sol·licitar-se en el termini d’un mes des de l’acabament del temporal Glòria.
 
Cal indicar que aquestes ajudes es poden sol·licitar en base a les lleis generals vigents sobre Protecció Civil en cas de situació d'emergència o naturalesa catastròfica.
 
 
 
En aquest cas la normativa aplicable, segons indica el web de l'Ajuntament, és:
 
- Llei 17/2015, de 9 de juliol, del Sistema Nacional de Protecció Civil. 


- Reial Decret Llei 11/2019, de 20 de setembre, pel qual s’adopten mesures urgents per a pal·liar els danys causats per temporals i altres situacions catastròfiques. 


- Reial Decret 307/2005, de 18 de març, pel qual es regulen les subvencions en atenció a determinades necessitats derivades de situacions d’emergència o de naturalesa catastròfica, i s’estableix el procediment per a la concessió. 




 
Aquestes ajudes s'han de sol·licitar dins del terminí d'un mes i s'han d’ajustar al model oficial de l’Orde INT/277/2008. Es pot tramitar digitalment amb certificat electrònic o Cl@ve  i també es pot acudir a l’Ajuntament, però es recomana presentar-les en el web de protecció civil per a evitar desplaçaments, cues i esperes:

Web de Protecció Civil: 


Model de sol·licitud: 


Com hem dit, hi ha termini d'un mes des de l’acabament del succés, o siga fins el 21 de febrer, a no ser que el govern de la nació amplie el termini. Es recomana no esgotar el termini i presentar-les com més prompte millor. 


Tal com vam publicar ahir, el Consell de Ministres fins ara no ha fet cap declaració de Zona Afectada Greument per Emergència de Protecció Civil amb motiu de la borrasca Glòria ni tampoc s’ha publicat cap decret concret i especific per al passat temporal. 

Les ajudes que es poden sol·licitar entren dins la normativa general de protecció civil "de subvenciones para casos de siniestros y catástrofes, en relación a los daños que afectan a viviendas, pérdida de enseres, comercios, ayudas a corporaciones locales para  hacer frente a gastos de emergencia, etc., que podrán solicitarse en el plazo de un mes desde la finalización del suceso".  

Són per tant independents de les que puga publicar el govern de l'estat per a la borrasca Glòria, on si ens basem en els decrets publicats per a passades DANA hi hauria el termini de 2 mesos, d'ençà la publicació.

Segons la informació del web municipal