L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.200

PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 46.919

dimarts, 8 de desembre de 2015

L’Ajuntament modifica a partir de dimecres la circulació en la zona sud-oest per donar fluïdesa i seguretat al trànsit

Treballs de canvi de senyals

L’Ajuntament, a través de la Regidoria de Seguretat Ciutadana, ha modificat la planificació de la circulació en certes vies públiques després d’un estudi sobre la viabilitat. Les actuacions programades, i que es pensen posar en pràctica a partir de dimecres, són en la zona sud-oest.

- El Passeig Lepant canviarà de sentit per donar continuïtat amb el Passeig Colon en direcció al Polígon del Pla.

- El carrer Joan d’Austria també canviarà el seu sentit de la circulació per dirigir els vehicles en direcció a la República de Malta i Passeig Colon.



Aquestes actuacions poden comportar la viabilitat de canviar el sentit de carrer del Riu i l’Avinguda Corts Valencianes com a vies alternatives per a accedir a la part est de la població.

- El carrer Escorxador (Matadero), via principal d’accés a la zona rural pel pont del riu Vaca, tindrà doble direcció com fins ara però es prohibirà l’estacionament ambdós costats per afavorir el creuament de vehicles, cosa impossible ara per l’estacionament en cordó en un dels seus costats. 

A punt per als canvis de dimecres
L’encreuament de les tres vies Passeig Lepant, carrer Camí del Clot i accés a via privada (zona Casa de la Cultura) també està previst regular-ho de forma més efectiva, de manera que el carrer Camí del Clot serà de doble direcció i via preferent, sense senyalització de parada, per a accedir al Passeig Lepant i polígon del Pla. 

L’estacionament a l’encreuament del carrer Camí del Clot amb l’Avinguda la Valldigna també seran ajustats per a afavorir l’accés i trànsit de camions i resta de vehicles. 

El senyal d’estop al Passeig Lepant, per l’obstacle visual que representa una façana, es mantindrà però es millorarà l’espill que facilita la visió de l’encreuament. 

La via privada (que abans usava de forma ordinària la majoria dels usuaris) serà senyalitzada com al que és i per tant tindrà restringit el seu accés. Cal tindre en compte que al ser una via privada, els usuaris que accedeixen des d’aquesta al carrer Camí del Clot no tenen preferència en cap moment, encara que està previst anul·lar l’encreuament i redirigir l’accés per un altre costat (Casa de la Cultura).

- El carrer Farola passarà a ser d’un sentit de circulació, el d’eixida a l’avinguda la Valldigna, regulat per semàfors. A la zona propera de la CV-50 es reservaran llocs perquè els ciutadans estacionen els vehicles quan van vagen a la Central de Policia a tasques administratives o consultes. La resta del carrer, fins a l’entrada al dipòsit municipal de vehicles, serà condicionat per a l’estacionament de vehicles en bateria.

Senyals nous al carrer Joan d'Àustria

- La façana de la Central de Policia Local que dóna a l’Avinguda la Valldigna vorà restringit el seu ús a vehicles autoritzats, per raons d’accés de vehicles oficials i altres raons tècniques o de seguretat.

Tota aquesta primera fase té com a objectiu donar major fluïdesa i seguretat al trànsit de vehicles per la zona, a més de facilitar l’accés de veïns a zones determinades per a actes festius, no sent necessari, per exemple, tallar la zona del Passeig Lepant i Joan d’Àustria en falles i períodes semblants.

També desapareix el conflictiu encreuament amb tres stops i es facilita l’accés a la Central de la Policia, reservant lloc de parada als ciutadans i es facilita una via alternativa a la CV-50, sense congestionar el Passeig Colon, per la part sud de la població en períodes conflictius, com és a l’estiu.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Espere que siga pa be perque de moment trobe un poc de taco,el carrer Escorxador si venim del poligon el trobe un poc estret pa entrar dos cotxes per ahi,els dos voldran tindre preferencia i ja anem malament,el carrer que no es carrer i per lo tant no s ha esfaltat,per ahi ja van tots aposta pa fer carreres pa guanyarli al de dalt i no tindre que fer el stop,axina que com no poseu una paret,els dos voldran tindre la rao perque ara ja sabrem qui te la preferencia i malament tambe,mes apart tots el llocs que lleveu d aparcament al carrer Escorxador i Juan de Austria,crec que deuriu pensar tambe en la gent que no te cotxera.Lo dit espere que siga per be de tots i si la proba no ix be que pugau rectificar.

Anònim ha dit...

Jo que visc en el primer tram del carrer Sant Josep, quan vull anar en vehicle al centre he de donar la volta a tot el poble.

Anònim ha dit...

s'ha consultat a la Taula de movilitat sostenible?

Anònim ha dit...

I jo des de la plaça de Teodoro Llorente ni el conte

Anònim ha dit...

S'ha demanat opinió als veins i comerços de les zones afectades per estos canvis?
Per què no fer un estudi integral del transit de tot el poble contant amb la que participació ciutadana?

Anònim ha dit...

Els comerciants vigilen pels seus interessos i no per la seguritat i la millora del trafic i es l'Ajuntament qui te que vigilar les coses pel bé dels vianants i perquè el trafic siga ben fluit.

Anònim ha dit...

Espere que es regule millor el semàfor del carrer Farola, ja que dura pocs segons i de seguida es posa en roig. També voldria fer referència, a que fa molt mala imatge que els policies locals creuen la carretera per la zona no regulada per anar a pendre cafè al bar enfront les noves dependències. Haurien de donar exemple i creuar pel semàfor que tenen enfront la ferreteria major. Gràcies i una salutació.

Anònim ha dit...

Amic de les 10:24.
Crec que no estàs molt acertat.
L'Ajuntament té el deure i obligació de afavorir als comerciants posant tots els mitjos per qué la seguretat vial siga perfecta. Per això conta amb molts tècnics imb dinés dels comerciants i també dels usuaris de les vies.
Lo que no és de caixó és que a data d'hui estiguen els carrers i led voreres que donen pena.

Anònim ha dit...

L'estudi l'han fet els tècnics competents en el tema, no qualsevol ni menys el polític de torn, i ací a Tavernes tenim varis que han fet cursets al respecte i ja els han aplicat beneficiòsament varies vegades. I a més son tan prudents que lo de la plaça va ser provissional a vore com funciona.

Anònim ha dit...

La taula de movilitat funciona?