L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dissabte, 19 de març del 2022

INFORME: Una nova bufetada a Tavernes des del govern de Madrid, ara amb l'enllaç amb l'AP-7

 
 
Els desencontres de Tavernes amb el govern de Madrid, primer del PP i ara del PSOE, són una constant de fa una dècada. Les demandes del govern municipal - fins fa un any era Compromís en solitari, ara és amb el PSOE - han anat caient en un sac buit i sense remei. ¿Les recordem...? Permeabilització de l'AP-7 per evitar inundacions; projecte de laminació i canalització del Vaca; subestació i electrificació del Polígon El Golfo; actuacions urgents en les nostres platges...  i ara se suma, la falta de resposta concreta a una vella reivindicació: un enllaç amb l'AP-7 que complete les connexions amb la N-332 i la CV-50.

El govern de Compromís ha estat l'última dècada exigint, entre altres,  la permeabilització de l'AP-7 i un enllaç amb l'autopista. Les darreres demandes  foren presentades per Compromís com al·legació als PGE del 2022 i va ser rebutjada pel govern del PSOE/UP i ara,  l'última, en forma de pregunta en el Senat de Carles Mulet, senador de Compromís: la resposta no diu res, és respondre per respondre i defugint allò que es pregunta. Llegiu-ne, la pregunta i la resposta del govern de Madrid. Ni una mínima esperança en allò que el senador Mulet pregunta. Una nova bufetada per a Tavernes, almenys nosaltres ho veiem així.
 
 

 
Una proposta conjunta, de tots els  grups, aprovada en el ple d'agost del 2018
 
La pregunta l'ha feta Compromís, però l'enllaç de l'AP-7 és una qüestió de tot el consistori  des del moment que, quan es va presentar la proposta al ple d'agost del 2018, va ser assumida per la resta de grups municipals. Al final es va presentar conjunta i es va aprovar per unanimitat: incloure un enllaç a l’autopista AP-7 al nostre terme municipal per connectar-la amb la N-332 i la CV-50. I també reclamar al Ministeri de Foment la permeabilització del traçat de l’AP-7 en la confluència amb els rius Vaca i Badell, a més d'altres barrancs locals. ¿Han fet els altres partits alguna gestió a Madrid per fer possible la decisió del consistori valler?
 
També eixe any el Grup Parlamentari a Madrid, a petició de Compromís Tavernes, havia presentat  una esmena als PGE del 2018 per iniciar la redacció  de l'impacte ambiental i del projecte d’execució d’un enllaç entre la AP-7, N-332 i CV-50 al nostre terme . L'esmena no va prosperar en ser votada en contra pel PP i Ciudadanos.

En parlar del problema  de la permeabilització, cal recordar que és una assignatura pendent des de setembre del 1996, quan el Vaca va inundar Tavernes i aleshores el govern de Zaplana (PP) va prometre fer totes les gestions al ministeri i govern de Madrid per executar aquestes obres de permeabilització. Han passat més de 25 anys i estem igual.

Final del passeig Colom. 11 setembre 1996

Anys de perjudici a Tavernes, ja des de la construcció de l'AP-7

L’any 1969 s’inicià la construcció de l’autopista AP-7, des de la frontera amb França fins Algesires i dins de la ruta europea E-15.
Nosaltres pagàvem per l'ús, quan en altres regions les autopistes eren gratuïtes, i això era un greuge i una discriminació que patíem els valencians mentre altres territoris gaudien gratuïtament d’infraestructures semblants.

Els veïns i veïnes de Tavernes hem patit també altres danys "col·laterals".
Sempre s’ha dit que l’autopista a la Valldigna havia d’anar sobre pilars, però en l’últim moment es va decidir que sobre talussos, més barats, i també sempre s’ha dit que l’Ajuntament de l’època s'ho va empassar i mai no va protestar.

Fos el que fos, la construcció de l’AP7 per Tavernes no va tindre en compte els problemes d’inundabilitat ni l’impacte sobre el rius Vaca i Badell i ja sabem que passa amb ocasió de grans pluges, essent els casos més cridaners les de l’11 de setembre de 1996 o les del 19 d’octubre de 2007, amb greus inundacions i quantiosos danys econòmics i materials.

I per a més discriminació: el projecte de laminació i millora del drenatge del riu Vaca, obres declarades prioritàries i urgents en el Pla Hidrològic Nacional del 2005, i aprovat pel Ministeri de Medi Ambient i per Acuamed amb valor de 47 milions d’euros. Quan eren en fase de licitació i uns dies abans de l'adjudicació el Govern de Rajoy (PP) va paralitzar i eliminar després el projecte. Una altra oportunitat perduda de permeabilitzar l'AP7 i millorar el recorregut del Vaca.
 
La darrer dècada les reunions del govern de Compromís amb la Delegació del Govern i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer demanant la permeabilització del traçat de l’AP-7 no ha tingut cap efecte pràctic. 
 
Perjudicis, n'hem tingut... i tants!. Beneficis? Ni tan sols ara un enllaç per poder accedir-hi.  
 

18.000 vehicles diaris pel mig de Tavernes
 
La connexió per eliminar el pas de milers de vehicles pel mig de Tavernes

Ara estem pendents del projecte final de la variant que durà la CV-50 fora de nucli urbà de Tavernes i la connexió amb la N-332. I sembla ser que  Carreteres de l'Estat ja ha dit de canviar a Borderia l'enllaç amb la N-332. ¿Serà això motiu d'una nova paralització i retard? O la Conselleria implicada i el conseller Arcadi España (PSOE) ho solucionaran a Madrid? 

S'ha parlat molt de la necessitat de Tavernes i de la Valldigna de connectar les tres artèries principals  (AP-7, N-332 i CV-50) i acabar amb el problema de milers i milers de vehicles, molts d’ells pesants, transporten tot tipus de mercaderies pel mig de Tavernes i la Valldigna.
 
¿S'ha plantejat que l'enllaç pot ser una alternativa a les obres de l'ampliació de la N-332 des de Tavernes fins Xeraco i Xeresa? S'evitaria l’impacte ambiental en el territori del nou traçat de la N-332 i el seu cost econòmic. 

Elaboració pròpia