Les actes d'ocupació de les terres sobre les quals es construirà la rotonda d'enllaç entre el Camí Reial (la CV-605) i el Camí de la Ratlla es van firmar ahir en l'Ajuntament. Serà pràcticament el penúltim tràmit administratiu i quedarà només l'ocupació definitiva amb el replanteig d'obra i inici d'obres.
La Diputació havia citat els propietaris a una hora determinada, i els afectats han acudit i han firmat les actes alhora que han indicat als tècnics de Diputació presents algunes singularitats de les seues parcel·les o les actuacions que s'haurien de dur amb l'ocupació (refer tanques, etc). L'Ajuntament és un dels propietaris afectats i en el seu nom ha signat l'acta el regidor d'Urbanisme Josep Llàcer.
La firma de les actes d'ocupació de les terres obri la porta a que la Diputació puga iniciar les obres, declarades com a urgents, del projecte “Remodelació de la intersecció del camí de la Ratlla amb la carretera CV-605, en Cullera i Tavernes de la Valldigna (AZ-372)”, cosa que segons es va comentar podria ser qüestió d'uns mesos, quan s'aprovarà l'ocupació definitiva i es firmara l'acta de replanteig d'inici efectiu.
Unió actual del Camí de la Ratlla amb el Camí Reial, un punt perillós i insegur |
El
objectiu de l'obra és construir una nova entrada-eixida de la
platja de la Goleta des del nord però també millorarà la seguretat viària en eliminar per
complet el "punt negre" que forma la
intersecció actual en forma de T de la carretera comarcal amb la via local "Camí de la Ratlla". Per aquest punt circulen sobre els 4.000 vehicles al dia, que
es multiplica amb escreix durant els mesos d'estiu.
El projecte a executar
Segons el projecte publicat en el seu dia per la Diputació es construirà una nova rotonda, amb un radi sobre els 20 metres, amb illot central que es podrà decorar amb elements vegetals o altre al·lusiu i una via que l’envoltarà de 8 metres d’amplada amb vorades.
I el més característic del projecte és que la rotonda no es construirà en la intersecció actual de les dues carreteres, sinó que es desplaça més cap al sud. Això permet seguir un trajecte completament recte perquè s'aparta en aquest tram final de la revolta i del canal de defensa que separa els termes de Cullera i Tavernes.
Les reunions mantingudes van servir per aconseguir la declaració d'utilitat pública, l'estudi, la redacció del projecte, els informes medioambientals i la licitació i adjudicació del projecte, cosa que es completa en aquesta legislatura amb l'ocupació física dels terrenys, que és la fase final d'un projecte llargament esperat i desitjat per Tavernes.
Elaboració pròpia a partir de les publicacions al BOP i de la PCSP
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada