L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

divendres, 13 de setembre del 2019

Tavernes tindrà nova estació de tren a meitat del 2021




Renfe a través de la “Dirección General de Renfe Viajeros Sociedad Mercantil Estatal, S.A” ha donat a conèixer el plec de licitació per procediment obert de l’obra denominada “Obras de mejora de la accesibilidad de la estación de Tavernes de la Valldigna. Nucleo de Cercanias”.

Las empreses interessades poden presentar fins el dia 10 d’octubre a les 12 de migdia les seues ofertes, bé com a empreses individuals o presentar-se amb agrupament UTE d’empreses, amb una garantia de 101.270 euros.
 
L’execució de la nova estació de Tavernes, segons el document de licitació de la PCSP, arranca d’un preu d’eixida de 5.063.495,93 euros (6.126.830,07 euros amb IVA inclòs) però com és l’habitual la proposta de les empreses interessades serà a la baixa. El termini d’execució per a les obres és de 14 mesos, amb la qual cosa la nova estació podria estar conclosa per a l’estiu del 2021, però eixe termini pot avançar-se si l’empresa ofereix com a millora acurtar el temps d’execució.

El pas actual sobre les vies desapareixerà
La licitació comprén la construcció d’una nova estació de tren a Tavernes que, a més de tindre totes les millores últimes que es donen en aquests edificis, serà completament accessible i eliminarà el perill actual d’haver de travessar les vies per anar d’una andana a altra, segons l’usuari haja de prendre el tren en sentit Gandia o València. Per tal d’evitar-ho, el projecte contempla un pas subterrani com el que hi ha en tantes estacions i un ascensor per pujar a les andanes.   

 Si no canvia res, la construcció de la nova estació de RENFE a Tavernes coincidirà amb el temps amb els previstos treballs de duplicació de la línia ferria entre Cullera i Gandia. 


No parar, fins eixir-se'n en la seua 

Josep Llácer, regidor d’urbanisme ha qualificat la licitació com a “una excel·lent notícia per a Tavernes” i ha recordat tota la reivindicació que des de fa anys i en les passades legislatures ha efectuat el govern de Compromís perquè es duguera a cap el projecte d’una nova estació. I sembla ser que al final, se n'ha reeixit. 

Fins i tot el govern municipal de Compromís es va moure a nivell de Madrid, i en octubre del 2016, el senador de Compromís Carles Mulet, traslladava al govern de Rajoy en el Senat la preocupació del govern municipal de Tavernes i rebia com a resposta uns mesos despres que  l’estació de Tavernes gaudiria de millores. 


El mes de febrer del 2017, el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, i els arquitectes de l’Ajuntament es reunien amb el cap d’Instal·lacions, Carlos López de Ocáriz, i tècnics de Renfe, després d’una visita efectuada a l’estació de la Valldigna. 

Visita estació Tavernes. Febrer 2017

La reunió va servir perquè Renfe donara a conèixer a l’Ajuntament que, fent cas a les seues peticions, en l’avantprojecte hi havia previst un pas subterrani per a passatgers per tal de creuar les vies amb seguretat i l’ampliació de les andanes, a més de la construcció d’un nou edifici, entre altres actuacions. Han passat més de dos anys i mig d’aquella reunió i ara ens arriba la bona noticia de la licitació.

La construcció de la nova estació és una obra exclusiva de Renfe, afecta a infraestructures de Renfe, i on no intervé l'Ajuntament ni a l'hora de decidir com és el projecte final, ni el pressupost, ni la licitació ni l'adjudicació. De fet, RENFE no ha informat encara a l'Ajuntament de la licitació i la plataforma de contractes de l’Estat, on esta publicada la licitació,  no el dóna a conèixer segurament per la gran quantitat d’informació i pàgines que conté, i remet a una empresa de reprografia de  Madrid per aconseguir una copia en CD del mateix.

L'Ajuntament haurà de gestionar amb RENFE o amb aquesta empresa una copia detallada “i després informar a la ciutadania” indicava Llácer. 

 Segons la informació de PCSP i pròpia