L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.802
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:41.775

dijous, 27 d’agost del 2020

L'Ajuntament i els centres educatius preparen un programa d'activitats escolars i extraescolars per pal·liar els efectes de la pandèmia.


L'Ajuntament de Tavernes, a través de la Regidoria d’Educació que presideix la regidora de Compromís Anna Bellver impulsa un projecte que implicarà tots els centres educatius de la ciutat. El projecte, basat en les directrius de la Conselleria d’Educació, contindrà les propostes d’activitats educatives i extraescolars, culturals i esportives per pal·liar els efectes de la Covid-19 en educació després de mig any sense educació presencial. 

Els centres educatius han de presentar al llarg de la setmana les activitats que consideren més adients per al projecte, per redactar-lo i presentar-lo a la Conselleria, que ofereix una 32.000 euros per aquestes activitats. La regidora de Compromís ha mantingut una reunió amb Inspecció Educativa per tal de cercar assessorament i conèixer l’opinió sobre el que es pretén fer a Tavernes com a projecte global de ciutat.

Abans, com vam publicar fa uns dies, Anna Bellver va mantindre una reunió amb els directors dels centres, moment que arreplega la foto superior, i on es va confirmar que la proposta base es centrarà en les línies traçades per l’Agenda Europea 2030 en matèria educativa, sobre tot en els apartats d’inclusió social i educació mediambiental. 

“Volem crear un nexe entre l’Ajuntament (Regidoria d’Educació), els centres educatius i els objectius de la UE i treballar conjuntament per dur endavant els objectius de l’Agenda Europea 2030”. L’objectiu assenyala que és beneficiar els centres educatius “perquè el fet de treballar en eixes dos línies europees facilitarà poder demanar subvencions tipus Erasmus” ens explicava el dimarts mateix la regidora de Compromís.

 

El projecte contempla un conjunt de tallers que sobre la base de la inclusió social i educació mediambiental es centren en pal·liar els efectes negatius de la Covid-19 després de mig any sense classes presencials, i no només en l’aspecte acadèmic,  sinó també social i psicològics que ha tingut en l’alumnat. “Ens centrarem molt en l’educació emocional i en la interacció social. Volem que els alumnes d’alguna manera “s’oxigenen”  després de patir una situació estressant, molt complicada, perquè no podem oblidar que els alumnes pateixen la seua com a menuts o joves que són, però també pateixen la se les famílies”.

Una situació que la regidora de Compromís, professional de l’educació i directora de l'IES Jaume II el Just, qualificava de complicada per als alumnes i per això un objectiu fonamental,  dins de l’objectiu global del projecte “serà cercar actuacions  que creen vincles socials ,  on puguen interactuar i al mateix temps que aprenen i es diverteixen amb activitats engrescadores”.

El ventall d’activitats que hi ha previst dur a cap és molt ambiciós, car no es pot oblidar que s’ha de dedicar a alumnes des de 3 als 18 anys. A més de les activitats de reforç escolar i de les extraescolars, es proposen tallers de tècniques d’estudis, manualitats per als mes menuts, de foment de la lectura, de cinema, de teatre per a treballar l’expressió oral i emocions, taller d'escacs,entre molts altres, al costat d’activitats més de creació personals com participació en concursos de dibuix, de literatura.

Una de les activitats més novedoses quan a metodologia serà l'apartat del programa que té com a objectiu el coneixement per l’alumnat de l’entorn "i quan una persona el coneix, l’estima i el cuida. Es contempla un conjunt de tallers mediambientals, que es faran in situ, en un lloc concret com el  llac de la Goleta, el riu Vaca, els ullals, el barranc de Bolomor, el Clot de la Font junt a altres moltes activitats que tinguen relació amb la educació mediambiental".

Per als alumnes majors, l'oferta es diversifica amb  taller de  matemàtiques però de forma lúdica en aplicació a casos concrets de la vida ordinària, i s'ha previst campus científics per impulsar l'estima a la ciència. Tampoc s'ha oblidat l'aspecte esportiu on la pilota valenciana com a esport nacional valencià tindrà protagonisme.

Tot aquest ampli ventall s’ha de concretar i estar a punt en la present setmana i, a partir de la vinent, tancar el programa definitiu, redactar el projecte i presentar-lo a la Conselleria d'Educació.