Part est de la rotonda i inici del tram del nou camí de la Ratlla |
Després dels treballs inicial d'arrencada d'horts i preparació del terreny, ara ja es visible el que serà el nou tram recte del camí que enllaçara la futura rotonda amb el camí de la Ratlla, i que evitara la revolta que actualment hi ha abans de la intersecció amb el Camí Reial.
Tram recte del camí que evitarà l'actual revolta
Igualment comença a distingir-se el traçat de la nova rotonda que, amb bon criteri i realisme, es construeix per substituir el perillós enllaç en forma de T, un vertader punt negre en la CV-605 per l'escassa visibilitat i les males condicions.
L'eliminació de l'enllaç de T havia estat reclamat durant molts anys pel govern municipal de Compromís, que ha aconseguit que el projecte execute una ampla rotonda i el desplaçament del punt de la intersecció, amb la qual cosa serà tot recte el Camí de la Ratlla fins la Goleta i s'eliminarà la revolta, com hem dit.
L'accés d'entrada a la Goleta, punt negre perillós i insegur, passarà a la història |
El fruit d'anys de gestions, tot i que primer sense cap resultat amb el PP.
Les gestions amb Diputació començaren amb molts problemes derivats de la falta d'interés i el nul cas que l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada pel PP durant la legislatura 2011-2015, li va prestar al govern de Compromís . Aquells anys, les reunions de l'aleshores alcalde Jordi Joan i del regidor d'Urbanisme Josep Llàcer amb els responsables de carreteres del PP, no serviren per a res, foren totalment infructuoses.
Després vingueren els tràmits administratius: declaració d'utilitat pública, l'estudi i la redacció del projecte, informes medioambientals, l'expedient de les expropiacions, i licitar el projecte, adjudicar les obres i aconseguir l'ocupació de terrenys que calen per iniciar les obres, cosa que s'aconseguia el passat mes de setembre.
Una inversió de 573.000 euros
És el pressupost d'unes obres que construiran la nova rotonda de 30 metres de radi exterior amb illot central i una via al voltant de 8 metres d’amplada amb vorades i, com hem dit, no es construirà on ara està la intersecció amb la CV-605, sinó que es desplaça més cap al sud.
Els accessos directes a propietats i camins agrícoles des de la CV-605 disposaran de nous ramals per a reduir la perillositat, s’eliminaran els girs a l'esquerra, es reforçarà la protecció dels accessos directes i s’evitaran els enlluernaments de l'actual encreuament en T.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada