L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.909
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 7.851

dissabte, 26 de novembre de 2022

L'estat d'execució de les obres de la rotonda i el nou camí d'accés a la Goleta des del Camí Reial

Tram est de la rotonda en construcció.
 
 
Les obres de construcció de la nova rotonda en el Camí Reial, que s'iniciaven com vam informar fa ara un mes,  avancen a bon ritme i ja són visibles alguns dels elements de la nova intersecció del camí de la Ratlla amb la carretera Natzaret-Oliva, la CV-605, popularment coneguda pels vallers com a Camí Reial.
 
Part oest de la rotonda en construcció.
 
 
Aquesta nova intersecció, com és ben conegut pels vallers i valleres, s'executa amb l'objectiu de facilitar l'accés a la zona nord de la platja de Tavernes i, com no, també està destinada a millorar la seguretat vial. Les obres són el fruit final del treball i gestions fetes per l’Ajuntament durant anys davant la Diputació.  La previsió és que les obres estiguen acabades abans de la pròxima temporada estival.

 
Part est de la rotonda i inici del tram del nou camí de la Ratlla

Després dels treballs inicial d'arrencada d'horts i preparació del terreny, ara ja es visible el que serà el nou tram recte del camí que enllaçara la futura rotonda amb el camí de la Ratlla, i que evitara la revolta que actualment hi ha abans de la intersecció amb el Camí Reial.

 

Tram recte del camí que evitarà l'actual revolta

Igualment  comença a distingir-se el traçat de la nova rotonda que, amb bon criteri i realisme, es construeix per substituir el perillós enllaç en forma de T, un vertader punt negre en la CV-605 per l'escassa visibilitat i les males condicions.

L'eliminació de l'enllaç de T havia estat reclamat durant molts anys pel govern municipal de Compromís, que ha aconseguit que el projecte execute una ampla rotonda i el desplaçament del punt de la intersecció, amb la qual cosa serà tot recte el Camí de la Ratlla fins la Goleta i s'eliminarà la revolta, com hem dit.  


L'accés d'entrada a la Goleta,  punt negre perillós i insegur, passarà a la història

 

El fruit d'anys de gestions, tot i que primer sense cap resultat amb el PP.

Les gestions amb Diputació començaren amb molts problemes derivats de la falta d'interés i el nul cas que  l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada pel PP durant la legislatura 2011-2015, li va prestar al govern de Compromís . Aquells anys, les reunions de l'aleshores alcalde Jordi Joan i del regidor d'Urbanisme Josep Llàcer amb els responsables de carreteres del PP, no serviren per a res, foren totalment infructuoses.

 

Legislatura 2015-2019: una de les reunions amb el diputat de carreteres
 
A partir de l'any 2015 i amb el nou govern de la Diputació (PSOE-Compromís) es va desbloquejar la situació. Les reunions de Jordi Joan i Josep Llàcer, aconseguiren la redacció del projecte i també que la Diputació, per solucionar el perillós punt negre, acceptarà una rotonda i canviar l'accés del tipus en T existent fins ara.

Després vingueren els tràmits administratius: declaració d'utilitat pública, l'estudi i la redacció del projecte, informes medioambientals, l'expedient de les expropiacions, i  licitar el projecte, adjudicar les obres i aconseguir l'ocupació de terrenys que calen per iniciar les obres, cosa que s'aconseguia el passat mes de setembre. 
 


Una inversió de 573.000 euros

És el pressupost d'unes obres que construiran la nova rotonda de 30 metres de radi exterior amb illot central i una via al voltant de 8 metres d’amplada amb vorades i, com hem dit, no es construirà on ara està la intersecció amb la CV-605, sinó que es desplaça més cap al sud.

Els accessos directes a propietats i camins agrícoles des de la CV-605 disposaran de nous ramals per a reduir la perillositat, s’eliminaran els girs a l'esquerra, es reforçarà la protecció dels accessos directes i s’evitaran els enlluernaments de l'actual encreuament en T.
 
Elaboració pròpia