La Generalitat Valenciana, a través de la Secretaria Autonòmica d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible ha inclós en el pressupost del 2023 una partida per a iniciar la redacció final del projecte “Variant de la carretera CV-50 a Tavernes de la Valldigna i connexió amb la N-332”.
Segons l'avanç de pressupost que ha donat a conéixer la Generalitat, i que s'aprovarà amb tota la seguretat en estar consensuat pels partits que composen el Govern del Botànic en majoria, es contempla una partida total de 300.000 euros, dividida en dues anualitats, 2023 i 2024, a parts iguals.
La redacció final del projecte arriba després que, tal com vam publicar el passat mes de juliol, la Direcció General d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, va donar a conéixer la resposta a les al·legacions del projecte, entre les quals hi havia les presentades pel govern municipal de Tavernes. Redactades per l'àrea d'urbanisme de l'Ajuntament, foren firmades pel regidor responsable Josep Llàcer, de Compromís, i afectaven i milloraven el projecte inicial.
Les millores del projecte final a proposta del govern municipal
Recordem quines foren, perquè s'han de contemplar en la redacció final, i conservem la paraula original del document "Contingut" referit a allò que al·legava el govern municipal.
Contingut 1:
Inici de la variant. La rotonda 1 enfront Asfaltos Chova |
En relació al primer tram, des de la Glorieta 1 fins a la confluència del riu Vaca amb el Malet, es demanava incrementar el gàlib i la rasant de la nova carretera, augmentant el gàlib en els passos inferiors de 3 metres d'altura per a permetre el pas de camions, per exemple de recollida de residus o recol·lectors de taronges.
La demanda es va estimar, i els dos camins afectats, el de l'Ecoparc i el d'accés al Molí de Tonet, es dotaran de gàlib suficient als encreuaments.
Contingut 3:
Nou emplaçament de la glorieta 2 |
Petició de desplaçar la Glorieta 2 i les connexions a camins rurals fins a la nova traça del pont que des de l'Avinguda de Malta configurarà l'accés sud al nucli urbà. Es preveu demolir el pont actual pels problemes de desbordaments i inundacions que provoca.
Es va estimar, i per tant es modifica la localització de la Glorieta 2 i es posiciona segons la sol·licitud del govern municipal, amb un trasllat cap a l'est, un centenar de metres.
Contingut 4Estudi dels possibles impediments a la circulació dels camions, sobretot en els accessos de les glorietes als camins rurals i accés a la subestació elèctrica i molí fariner del Camí del Plà, entre altres.
Es va estimar i es veu raonable millorar els entroncaments dels camins de servei amb el viari rural i amb els trams d'accés a glorietes. En el camí del Pla s'incrementarà el gàlib del pas inferior previst per facilitar la circulació directa de camions.
Contingut 5:
Nova localització de la glorieta 3 |
Petició de desplaçar la Glorieta 3 cap al sud i alinear-la amb el Passeig Colom i el traçat del bulevard previst en el Sector residencial 8 i 9 del vigent PGOU, permetent connectar la variant amb el camí de l’Hort d’Herrera i el camí de Gandia.
La petició es va estimar en la seua totalitat.
Contingut 6:
Nou traçat entre la glorieta 4 i la 5 |
Petició de mantindre l'existència d'accessos directes a la CV-50 des de les naus i parcel·les industrials, i afecta el quart tram (de la Glorieta 4 fins a la Glorieta 5).
S'estima la petició. Tot i que el Projecte Bàsic preveia un vial interior en el polígon El Teularet, davant la impossibilitat d'executar-lo, es mantindrà l'accés directe a la CV-50, tal com està avui dia. Com que el projecte contempla un tram de calçades separades, els únics moviments possibles serien a dretes, tal com ocorre en l'actualitat.
Breu història de la variant
La nova variant té com a objectiu eliminar el trànsit per dins del nucli urbà de Tavernes i millorar la connectivitat amb el corredor costaner que formen la N-332 i l'AP-7. És un llarg desig de Tavernes que, a poc i poc i sobre tot a partir de la passada legislatura, va prenent forma tot i que pot tardar encara uns quants anys. En el 2023 entrarem en la fase de redacció definitiva del projecte, una vegada superats els punts conflictius que podrien representar l'informe de l’avaluació ambiental i l'Estudi d’Integració Paisatgística, així com donar resposta a les al·legacions presentades.
Imatge d'una de les últimes reunions en Conselleria per a la futura variant de Tavernes |
El 28 de desembre del 2021 es presentava a Tavernes el projecte, valorat aleshores en més de 25 milions d’euros, amb el doble objectiu d'eliminar el trànsit pel nucli urbà de Tavernes i millorar la connectivitat amb el corredor costaner que formen la N-332 i l'AP-7.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada