El BOP publica avui l'anunci de la Diputació de València amb la relació de béns i drets afectats per les expropiacions per a les obres obres del projecte: Remodelació de la intersecció del Camí de la Ratlla amb la carretera CV-605 entre els termes de Cullera i Tavernes". La publicació indica també els propietaris afectats, entre els quals hi ha el mateix ajuntament de Tavernes, així com el termini de temps que tenen per poder al·legar qualsevol circumstància que creguen.
Una noticia molt important per a Tavernes i que suposa una passa més, i important, dins del treball i gestions realitzats pel govern municipal al llarg de la passada legislatura, i que donen el seu fruit. La fotografia superior, correspon al plànol de la intersecció amb la CV605
Natzaret-Oliva (Camí Reial), una intersecció, que ha de garantir una total
seguretat al trànsit de vehicles entre el sector nord de la platja i la comarcal.
Aquesta via és una vella aspiració de Tavernes des que es va executar la urbanització de la platja de la Goleta, ara
fa 40 anys. D’això ha plogut molt, però mai els anteriors governs municipals
del PP, tot i governar la Diputació i la Generalitat, avançaren res en la seua execució i va ser a partir del 2015
amb el canvi de govern a la Diputació i l'Ajuntament, quan les gestions dutes a cap per l'aleshores alcalde Jordi Joan i el regidor d'Urbanisme, Josep Llácer, donaren un impuls que ja es va plasmar en la redacció del projecte i l'aprovació definitiva.
Unió actual del Camí de la Ratlla amb el Camí Reial, un punt perillós i insegur |
Gestions de Compromís per donar solució a un encreuament perillós
Només accedir Compromís a l'alcaldia, va mamprendre com una de les tasques prioritàries solucionar aquesta entrada, i amb eixe objectiu ja es van mantindre en la legislatura 2011-2015 diverses reunions amb els responsables de l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada aleshores pel PP en majoria absoluta. Les demandes del govern de Compromís, entre elles millorar la senyalització per l'escassa visibilitat i les males condicions pel gran trànsit de vehicles d’entrada i eixida, sobre tot en època estival, no foren mai ateses.
L'any 2015, amb el canvi de govern a la Diputació, es va desbloquejar la situació després que l'aleshores alcalde de Tavernes, Jordi Joan, i el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, es van reunir amb el diputat provincial de l’Àrea de Carreteres i Infraestructures, Pablo Seguí, per a tractar eixa solució a l’accés nord a la platja de Tavernes, per la Goleta.
Només accedir Compromís a l'alcaldia, va mamprendre com una de les tasques prioritàries solucionar aquesta entrada, i amb eixe objectiu ja es van mantindre en la legislatura 2011-2015 diverses reunions amb els responsables de l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada aleshores pel PP en majoria absoluta. Les demandes del govern de Compromís, entre elles millorar la senyalització per l'escassa visibilitat i les males condicions pel gran trànsit de vehicles d’entrada i eixida, sobre tot en època estival, no foren mai ateses.
L'any 2015, amb el canvi de govern a la Diputació, es va desbloquejar la situació després que l'aleshores alcalde de Tavernes, Jordi Joan, i el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, es van reunir amb el diputat provincial de l’Àrea de Carreteres i Infraestructures, Pablo Seguí, per a tractar eixa solució a l’accés nord a la platja de Tavernes, per la Goleta.
Reunió amb el diputat de carreteres en la passada legislatura |
Jordi
Joan i Josep Llàcer explicaren al diputat que l'accés és un punt negre,
motiu pel qual era necessari construir-hi una rotonda i no un accés de
tipus T com dissenyava el Pla Parcial de la Goleta. Eixa rotonda
milloraria el trànsit en la Natzaret-Oliva que serveix d'enllaç a
moltes platges importants de la Ribera i la Safor, com són les de
Gandia, Xeraco, Tavernes i Cullera o Sueca. Posteriorment,
Jordi Joan es va reunir amb l'aleshores president de la Diputació,
Jorge Rodríguez, per transmetre-li la problemàtica de l’entrada i la petició d'accelerar el projecte.
La
Diputació es va implicar i ja en la passada legislatura es va licitar
la redacció del projecte, els estudis mediambientals i la
informació pública al llarg de la passada legislatura, que va culminar
amb l'aprovació definitiva i l'inici de l'expedient d'expropiació de
terrenys que avui publica el BOP.
Cal remarcar que el plànol de
la rodona permet vore que s'ha canviat el punt
d'intersecció actual, per tal de construir una unió nova. Aquesta
intersecció millorarà l’accés des de la carretera CV-605 Natzaret-Oliva a
la zona nord de la platja de Tavernes, més en concret a la platja de la
Goleta..
Publicat originalment el dia 18/03/21 a les 08:50
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada