L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.553
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 35.258

dilluns, 8 de maig del 2017

La premsa tots els dies publica més casos de discriminació del govern de Rajoy als valencians




Hem llegit en la premsa que el Ministeri de Foment del govern de Rajoy invertirà 600 milions per a soterrar vies ferroviàries a l'Hospitalet de Llobregat (Catalunya).  També soterrarà les vies a Montcada, amb pressupost de 200 milions d'euros.

Les obres són semblades a les pendents a València (túnel de Serreria, la nova estació del Parc Central i el condicionament de l'estació de l’AVE Joaquín Sorolla de l'AVE) que no tenen gens clar  el futur.

El túnel de Serreria és clau per al Corredor Mediterrani. L’alcalde Joan Ribó ha sol·licitat insistentment la construcció però Foment ignora les peticions.  Damunt, Madrid insisteix que el túnel de Serreria el pague l'Ajuntament.

Generalitat, Ajuntament, Foment i Adif van subscriure el 2003 un conveni per a executar el Parc Central i l'Estació Central, intermodal i soterrada,  túnel passant i  canal d'accés. Del 2003 al 2017, han passat 14 anys, d'ells 12 amb govern del PP a l'Ajuntament. El projecte està parat  i damunt el govern de Rajoy vol reduir la inversió.

L’estació de l'AVE «ha caducat» 

-La remodelació de l'actual estació de l'AVE de València està pendent. L'actual forma part d'un projecte provisional amb data de caducitat en el 2014. En el 2015, el govern de Rita Barbera (PP) va anunciar que les obres es durien a terme en l'actual legislatura. Però res.

Les obres a València esperen a que Foment invertesca, mentre altres ciutats veuen accelerades les connexions. I a Catalunya no són els únics:

-El març passat el Ministeri de Foment i el Govern basc firmaren un acord per soterrar  les vies d'alta velocitat en les tres capitals basques. El cas de Bilbao és quasi idèntic al de València amb el Parc Central. Però allí sí actuen, ací no.

- Un altre cas: Foment destinarà 400 milions d'euros per al deute de la Societat d'Alta Velocitat de Valladolid.

-El febrer, Foment va anunciar que les obres de les línies d'alta velocitat Madrid-Múrcia i Madrid-Granada estaran concloses i iniciaran proves de circulació enguany. Mentrestant, València està amb una estació provisional que no ha estat renovada.

-També Foment ha anunciat la construcció del tram Múrcia-Almeria amb una inversió de 2.000 milions d'euros.

I després Montoro diu que, quan Compromís li reclama inversions, fa “un discurs victimista”.