|
Al fons el tram nou del camí de la Ratlla i, en primer pla, una part del braç de la rotonda
|
Les
obres de construcció de la nova rotonda
en el Camí Reial es van iniciar no fa dos mesos i avancen a bon ritme, de fet ja es poden distingir els dos braços en semicercle que formaran la rotonda, un a cada costat de l'actual carretera Natzaret-Oliva, la CV-605, popularment coneguda pels vallers com a Camí Reial.
També es pot distingir el traçat del nou tram del camí d'accés, i fins i tot els dos ramals, un d'entrada i un altre d'eixida que donen accés aquest tram nou del Camí de la Ratlla i que permetrà arribar a la urbanització de la Goleta.
|
El nou tram del Camí la Ratlla |
|
Braç esquerre de la rotonda (sentit Cullera)
|
|
Braç dret de la rotonda (sentit Cullera). A la dreta l'entrada al Camí la Ratlla
|
Aquesta
obra construeix una nova rotonda sobre el Camí Reial i un nou tram en el Camí de la Ratlla, totalment recte, que evitarà la revolta que
actualment hi ha abans de la intersecció amb la carretera comarcal.
L'obra era una vella reivindicació
de Tavernes, que feia dècades que la sol·licitava a la Diputació amb
l'objectiu de facilitar l'accés a la zona nord de la platja de
Tavernes i, com no a millorar la seguretat vial. Finalment, les obres han estat el fruit
final de les gestions fetes pel govern de Compromís de Tavernes davant Carreteres de
Diputació en la passada legislatura (ho expliquem després) i que s'han plasmat en l'actual amb
els tràmits administratius, aprovació, licitació i adjudicació del
projecte en una obres que es confia estiguen acabades
abans de la pròxima temporada estival.
|
Tres imatges de les distintes obres que s'hi executen
|
El fruit d'anys de gestions, després de moltes gestions sense cap resultat amb el PP.
Les gestions començaren en la legislatura 2011-2015 amb unes reunions de
l'aleshores alcalde Jordi Joan i del regidor d'Urbanisme Josep Llàcer
amb els responsables de
l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada pel PP. Reunions que no
avançaren en res per la falta d'interés demostrada pels responsables de
carreteres del PP.
Va ser l'any 2015, amb el canvi i un govern en la Diputació
de PSOE-Compromís quan es va desbloquejar la situació, i s'arribava al compromís de redacció del projecte i
també que la Diputació acceptara la rotonda i el canvi de l'accés del tipus en T existent fins ara per solucionar el perillós punt negre.
|
Legislatura 2015-2019: una de les reunions amb el diputat de carreteres |
La
previsió inicial era la construcció d'un enllaç en forma de T, semblant
a l'actual, però la demanda i exigència del govern municipal de
Compromís dins de les gestions amb la Diputació va aconseguir també la
modificació de la inicial previsió d'enllaç i que es fera amb una rotonda. Amb això es millora la seguretat vial, també facilitada per la
circumstància que s'ha efectuat un desplaçament cap al sud i així el
camí de la Ratlla elimina l'actual revolta i serà totalment recte fins
arribar la urbanització de la Goleta.
I va ser a partir d'ací quan es van iniciar els tràmits administratius: declaració d'utilitat pública, l'estudi i la redacció del projecte,
informes mediambientals, l'expedient de
les expropiacions, i licitar el projecte, adjudicar
les obres i aconseguir l'ocupació de terrenys que calen per iniciar les
obres, cosa que s'ha plasmat finalment amb l'inici de les obres en l'actual legislatura.
El projecte contempla una nova rotonda de 30 metres de radi exterior amb illot central i una via
al voltant de 8 metres d’amplada amb vorades i, com ja hem dit, desplaçada la intersecció amb la CV-605 més al sud. Tot això implica una inversió de 573.000 euros. Elaboració pròpia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada