L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 807
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 1.470

dimarts, 3 de gener de 2023

La construcció de la rotonda i del nou camí d'accés a la Goleta des del Camí Reial continua a bon ritme

Al fons el tram nou del camí de la Ratlla i, en primer pla, una part del braç de la rotonda
 

 Les obres de construcció de la nova rotonda en el Camí Reial es van iniciar no fa dos mesos i avancen a bon ritme, de fet ja es poden distingir els dos braços en semicercle que formaran la rotonda, un a cada costat de l'actual carretera Natzaret-Oliva, la CV-605, popularment coneguda pels vallers com a Camí Reial.
 
També es pot distingir el traçat del nou tram del camí d'accés, i fins i tot els dos ramals, un d'entrada i un altre d'eixida que donen accés aquest tram nou del Camí de la Ratlla i que permetrà arribar a la urbanització de la Goleta.
 
 
El nou tram del Camí la Ratlla
 

Braç esquerre de la rotonda (sentit Cullera)

Braç dret de la rotonda (sentit Cullera). A la dreta l'entrada al Camí la Ratlla

 
Aquesta obra construeix una nova rotonda sobre el Camí Reial i un nou tram en el Camí de la Ratlla, totalment recte, que evitarà la revolta que actualment hi ha abans de la intersecció amb la carretera comarcal.
 
L'obra era una vella reivindicació de Tavernes, que feia dècades que la sol·licitava a la Diputació amb l'objectiu de facilitar l'accés a la zona nord de la platja de Tavernes i, com no a millorar la seguretat vial. Finalment, les obres han estat el fruit final de les gestions fetes pel govern de Compromís de Tavernes davant Carreteres de Diputació en la passada legislatura (ho expliquem després) i que s'han plasmat en l'actual amb els tràmits administratius, aprovació, licitació i adjudicació del projecte en una obres que es confia estiguen acabades abans de la pròxima temporada estival.
 
 
 
 
Tres imatges de les distintes obres que s'hi executen
 

El fruit d'anys de gestions, després de moltes gestions sense cap resultat amb el PP.

Les gestions començaren en la legislatura 2011-2015 amb unes reunions de l'aleshores alcalde Jordi Joan i del regidor d'Urbanisme Josep Llàcer amb els responsables de l’Àrea de Carreteres de la Diputació, governada pel PP. Reunions que no avançaren en res per la falta d'interés demostrada pels responsables de carreteres del PP.

 Va ser l'any 2015, amb el canvi i un  govern en la Diputació de PSOE-Compromís quan es va desbloquejar la situació, i s'arribava al compromís de redacció del projecte i també que la Diputació acceptara la rotonda i el canvi de l'accés del tipus en T existent fins ara per solucionar el perillós punt negre.


Legislatura 2015-2019: una de les reunions amb el diputat de carreteres
 

La previsió inicial era la construcció d'un enllaç en forma de T, semblant a l'actual, però la demanda i exigència del govern municipal de Compromís dins de les gestions amb la Diputació va aconseguir també la modificació de la inicial previsió d'enllaç  i que es fera amb una rotonda. Amb això es millora la seguretat vial, també facilitada per la circumstància que s'ha efectuat un desplaçament cap al sud i així el camí de la Ratlla elimina l'actual revolta i serà totalment recte fins arribar la urbanització de la Goleta.

 



I va ser a partir d'ací quan es van iniciar  els tràmits administratius: declaració d'utilitat pública, l'estudi i la redacció del projecte, informes mediambientals, l'expedient de les expropiacions, i  licitar el projecte, adjudicar les obres i aconseguir l'ocupació de terrenys que calen per iniciar les obres, cosa que s'ha plasmat finalment amb l'inici de les obres en l'actual legislatura.
 
El projecte contempla una nova rotonda de 30 metres de radi exterior amb illot central i una via al voltant de 8 metres d’amplada amb vorades i, com ja hem dit, desplaçada la intersecció amb la CV-605 més al sud. Tot això implica una inversió de 573.000 euros.
 
Elaboració pròpia