L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dijous, 20 de juliol del 2023

A 2 anys de l'inici de les obres de la nova estació, els treballs estan paralitzats i sense previsió de continuar aviat

 

 Entrem en la segona quinzena de juliol. L'estació del tren de Tavernes hauria d'estar completament acabada. Segons l'adjudicació del 15 de febrer del 2021, hi havia un termini d'execució de 14 mesos, després que les obres s'iniciaren el mes de juliol del 2021, com vam publicar ací en el seu moment. Per tant, la nova estació hauria d'estar en funcionament i servei als vallers i valleres fa temps, molt de temps, perquè ja són 24 mesos de l'inici oficial de les obres, molt per damunt dels 14 del contracte.

El passat mes de maig indicàvem en un article la greu situació, amb les obres de la reforma de l'estació del tren paralitzades de feia temps. I informàvem que les peticions fetes pel el govern de Compromís a ADIF perquè explicaren  els motius de la paralització, no havien tingut cap resposta. L'entitat de RENFE era l'encarregada d'executar la nova estació i les infraestructures que comporta la nova obra, tot i que com es habitual la reforma integral de l'estació vallera s'executava mitjançant una concessió d'obra a una altra empresa.

 

 

I hi ha xifres que no podem deixar de costat si volem comprendre també millor la situació: l'adjudicació del 15 de febrer del 2021 va ser a l'empresa “ECISA Cia. General de Construccions SA” per un import total de 4.040.400 euros (impostos inclosos), però cal remarcar que les obres foren adjudicades per 2 milions menys (impostos inclosos) del  preu de licitació pública total marcat per ADIF. I van vindre els temps dels grans augments de costos i jornals en el 2022. No cal ja fer més comentaris.

Ha corregut bastant temps el rumor de la fallida de l'empresa concessionària, cosa que fa uns dies confirmava el diari Levante-EMV, que també deixava clar que hi ha gestions per a contractar una nova empresa ja molt avançades i per tant reiniciar les obres podria ser qüestió d'unes setmanes. Per tant, i si res no canvia i menys quan pensem que som a l'estiu, ja vorem si a setembre hi ha alguna solució.

Mentrestant haurem de tindre paciència, més si cal que el sant Job, més encara si pensem que el projecte entre promeses, visites per estudiar el projecte, redacció, etc etc... portem així des de principis dels anys  2000.

Com ja hem explicat massa vegades el projecte inclou la reforma integral de l’edifici de viatgers, amb noves marquesines, ampliació i renovació de l'edifici i, allò que realment és més important per la seguretat als usuaris, la construcció del pas subterrani entre les dues andanes existents, la prolongació de les andanes fins als 200 metres i l'eixamplament de l'andana 2. 

Aquest pas pas inferior, el subterrani, constarà d'una escala fixa i un ascensor en les andanes, mentre es millorarà l’accessibilitat i es renovarà totalment la il·luminació en les andanes. Altres millores afectaran la zona d'aparcament, enllumenat, etc.

 

 
 
 
Vist el que veiem, algú es podria plantejar si estem afectats d'alguna maledicció en les grans obres públiques: a l'aparcament del Passeig, l'empresa que havia d'estar 40 anys, va cobrar i va desaparéixer deixant el marró a l'Ajuntament; la piscina coberta va fer fallida l'empresa; el projecte del riu Vaca aprovat i en licitació va ser eliminat; la subestació del Golfo va ser eliminada del Pla Nacional; la depuradora primera va ser anul·lada per la Generalitat després de firmar el 2007 el conveni de construcció; la canalització del Vaca per Tavernes fa 6 anys i mig que s'estudia la viabilitat; la mota del riu l'empresa deixa l'obra per l'augment de costos sumats a problemes que no havien aparegut en el projecte; el projecte de regeneració de les platges vorem al final si va endavant; la duplicació de la via del tren entre Cullera-Tavernes-Gandia fa ja anys que està en el llimbs; la ronda de Tavernes sembla tindre problemes d'encaix de tot el nuc que hi ha entre Borderia i Cinco Hermanas, les ajudes per al centre del jaciment de Bolomor....etc i etc. 
 
Així que paciència...