L'Ajuntament de Tavernes ha iniciat un any més la campanya "Els joguets no tenen gènere" amb l'objectiu de conscienciejar la població però també els
menuts i menudes que els joguets no tenen gènere i que poden jugar amb
tots. Així s'eliminen els estereotips socials que poden
afectar el seu desenvolupament i ajudar-los a obrir-se a altres actituds
més igualitàries.
La campanya insisteix en els valors que comporta un joguet i com, hi ha alguns que fomenten valors sexistes i violents, mentre altres potencien la igualtat i la cultura de la pau. Per tant, sempre a l'hora de triar un joguet cal preguntar-nos quins valors, habilitats, actituds i rols fomenta i si afavoreix o no el desenvolupament integral (personal, relacional i social) dels nostres fills.
Una campanya que és un intent
d'afavorir que els xiquets i xiquetes trien lliurement allò amb que
volen jugar, amb independència del seu sexe i que cadascú/na, encara que
tinga diferències personals, desenvolupen les seues capacitats i
aptituds al marge dels estereotips imposats.
Unes dades: un estudi de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) en col·laboració amb l'Institut Tecnològic AIJU realitzat sobre una mostra de 500 famílies conclou que més del 30% de les famílies opinen que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i que és la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, la que fa la major distinció entre joguets per a xiquets i xiquetes.
Unes dades: un estudi de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) en col·laboració amb l'Institut Tecnològic AIJU realitzat sobre una mostra de 500 famílies conclou que més del 30% de les famílies opinen que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i que és la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, la que fa la major distinció entre joguets per a xiquets i xiquetes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada