L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dimecres, 28 de desembre del 2022

"Els joguets no tenen gènere", una campanya per eliminar estereotips socials i afavorir el desenvolupament personal

 
 
L'Ajuntament de Tavernes ha iniciat un any més la campanya "Els joguets no tenen gènere" amb l'objectiu de conscienciejar la població però també els menuts i menudes que els joguets no tenen gènere i que poden jugar amb tots. Així s'eliminen els estereotips socials que poden afectar el seu desenvolupament i ajudar-los a obrir-se a altres actituds més igualitàries.

La campanya insisteix en els valors que comporta un joguet i com, hi ha alguns que fomenten valors sexistes i violents, mentre altres potencien la igualtat i la cultura de la pau. Per tant, sempre a l'hora de triar un joguet cal preguntar-nos quins valors, habilitats, actituds i rols fomenta i si afavoreix o no el desenvolupament integral (personal, relacional i social) dels nostres fills.

Una campanya que és un intent d'afavorir que els xiquets i xiquetes trien lliurement allò amb que volen jugar, amb independència del seu sexe i que cadascú/na, encara que tinga diferències personals, desenvolupen les seues capacitats i aptituds al marge dels estereotips imposats.

Unes dades: un estudi de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace) en col·laboració amb l'Institut Tecnològic AIJU realitzat sobre una mostra de 500 famílies conclou que més del 30% de les famílies opinen que són els adults i la pròpia societat els que fan que el joguet siga sexista i que és la pròpia publicitat, tan present en aquesta època nadalenca, la que fa la major distinció entre joguets per a xiquets i xiquetes.