L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dimecres, 5 de gener del 2022

INFORME: La ronda a Tavernes: plànols i explicació resum del projecte

La nova ronda de Tavernes (la variant de la CV-50 que ha de minvar el pas de trànsit rodat per la ciutat) neix amb el doble objectiu d'eliminar el trànsit pel nucli urbà de Tavernes i millorar la connectivitat amb el corredor costaner que formen la N-332 i l'AP-7. 

La variant vallera s'iniciarà, tal com sempre s'havia afirmat i recull el document publicat per la Generalitat, en un rotonda situada en la zona annexa a l’actual fàbrica d'Asfalts Chova, en el terme de Tavernes. De la rotonda eixiran dos ramals, un per unir al camí rural que du a Benifairó, i un altre directe al Polígon el Pla.

Inici de la variant. La rotonda enfront Asfaltos Chova

D'eixa rotonda eixirà el primer tram del recorregut, el qual envoltarà el casc de Tavernes, pel marge dret del riu per a realitzar després una corba a buscar la rotonda “de les oliveres d’Alberola”, ja en l'entrada del Polígon Teularet. En aquest tram hi ha previstes dues rotondes, una per connectar amb el camí del pont del Vaca i una segona per connectar amb el camí de l'Hort d'Herrera. El disseny de calçada és de dos carrils, un per sentit de circulació, amb un ample de tres metres i mig per a aquest traçat. 

Tram entre les rotondes de les oliveres i la de Borderia
 

El trajecte entre la rotonda de "les oliveres d'Alberola" (aquesta rotonda no es modificarà) fins a la rotonda de Borderia (que serà ampliada, més gran i amb major capacitat i amb accessos als camins rurals) es millorarà. En el tram de carretera al costat del polígon s'ha previst el desdoblament de la via, amb una secció de caràcter urbà amb dues calçades, una per cada sentit de circulació i amb dos carrils cadascuna, separades per una mitjana enjardinada. En la part exterior de la calçada s'han contemplat sengles jardineres per separar-la del carril bici-via per als vianants que connectarà amb l'existent actualment i que uneix la rotonda de les Cinco Hermanas amb la platja.

 El carril bici tindrà una longitud de 5.170 metres i connectarà amb els camins agrícoles i garantirà la seguretat de vianants i ciclistes. Inclourà un ramal cap a Tavernes des de la rotonda de les oliveres. Al final de la nova actuació servirà per connectar-lo amb el carril bici existent, amb la qual cosa s'afirma es permet la connectivitat poble-zona industrial-costa. Tot el carril bici estarà enllumenat, i també les rotondes i les seues aproximacions (200 metres).

 

La nova rotonda de Borderia (esquerra) i la nova rotonda de connexió (a la dreta)

 El pas per davall de l'AP-7 es manté, però amb una nova configuració de carrils: 2 en sentit Tavernes i 1 en sentit a la N-332 i tot seguit es contempla la nova connexió de la CV-50 amb la N-332 mitjançant una nova rotonda després del pont de l'autopista, cosa que evitarà arribar a las Cinco Hermanas per canviar de sentit. Es contempla mantindre el ramal que facilita l'accés a la  N-332 en sentit Alacant sense passar per aquesta nova rotonda, i també el ramal directe de la platja cap a Tavernes.

Tal com vam indicar en el seu moment, l'Ajuntament de Tavernes havia manifestat la seua preocupació davant el fet que no se solucionés el problema d’estancament de les aigües per l'efecte barrera de l'autopista, o que no es contemplassen els accessos als camins rurals existents al llarg del recorregut.

El projecte, segons s'indica en el document publicat per la Generalitat, contempla 29 obres de drenatge, 5 passos inferiors per a l'encreuament de la variant nova amb els camins existents cas del Camí del Pla, el camí del Clot de la Font i l'accés al Vergeret, i 5 passos superiors