L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 904
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 21.189

dimecres, 8 d’agost de 2012

PLENARI D’AGOST: l’Ajuntament ha aprovat la nova ordenança del servei de grua per la retirada de vehicles de la via pública


 
L’ordenança aprovada per unanimitat regula la taxa i demes característiques del servei. L’alcalde, Jordi Joan, en la conclusió del punt indicava que “no pot ser que l’Ajuntament pague les infraccions d’alguns veïns; no podem pagar entre tots que un ciutadà faça cas omís als senyals i no retire el vehicle de la via pública quan hi ha actes”. Fins ara el cost de 60 euros per vehicle l’assumia l’Ajuntament, és a dir, el pagàvem els ciutadans.

Per evitar alguna picaresca, en el moment de col·locar els senyals la Policia Local procedirà a fotografiar els vehicles de la zona afectada. Així hi haurà constància documentada i se sabrà en cas de reclamacions si el cotxe ja estava aparcat abans.

Jordi Joan informava tant al consistori com als veïns assistents que el cost de retirada de vehicles en actes festius senyalitzats havia suposat una despesa de 12.537 euros en l’any 2010 mentre en el 2011 havia estat de 13.782 euros. També que la Policia Local ha dedicat molts esforços per reduir la despesa municipal, i com a punt de comparació assenyalava que mentre el primer trimestre del 2011 el cost va ser de 4.031 euros el primer trimestre d’enguany ja ha estat només de 1.444 euros, cosa que implica un bon treball dels agents de la policia.

ELS NUMEROS DE LA NOVA TAXA

Es consideren tres classes de vehicles: A) vehicles de dos i tres rodes fins a 500 kg B) Vehicles entre 500 i 1.500 kg C) Superior a 1.500 kg.

Les quotes són: Si la grua ja ha iniciat el treball per a dur un vehicle al dipòsit, i no l’acaba perquè es presenta el propietari, els tres tipus de vehicles pagaran 25 euros.

Si la grua ja ha iniciat el treball per a dur-lo a un altre lloc de la via pública (no al dipòsit) es pagarà 17 euros.

Quant el servei de trasllat al dipòsit siga complet, la tarifa a pagar és: Classe A = 36 euros, Classe B= 68 euros; Classe C= 93 euros.

Una vegada en el dipòsit per cada dia o fracció de custodia del vehicle s’haurà de pagar 15 euros.

Si el servei de trasllat és a un altre punt de la via pública (no al dipòsit) i s’ha completat, la tarifa a pagar és: Classe A = 24 euros, Classe B= 46 euros; Classe C= 63 euros.

Totes les quotes derivades del servei han de ser abonades abans de la retirada del vehicle i si el propietari no el retira, l’Ajuntament li practicarà liquidacions mensuals.

L’Ajuntament donarà complida publicitat de la nova ordenança perquè ningú no se senta perjudicat per falta d’informació.
-

Cap comentari: