L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dimarts, 28 de desembre del 2021

UNA MOLT BONA NOTÍCIA: La ronda a Tavernes tindrà un cost de 25'5 milions i facilitarà accessos al "Teularet" i a la N-332

 
 
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha explicat el projecte bàsic de la "Variant de la carretera CV-50 a Tavernes de la Valldigna i connexió amb la N-332", el tràmit d'informació pública del qual s’iniciarà el pròxim 4 de gener.
 
El projecte, segons el conseller Arcadi España, té el doble objectiu d'eliminar el trànsit pel nucli urbà de Tavernes i millorar la connectivitat amb el corredor costaner que formen la N-332 i l'AP-7. També ha assenyalat la millora a l'accés del polígon industrial “El Teularet” i que el projecte té en compte a vianants i ciclistes.
 
 Les futures obres tenen un pressupost de més de 25,5 milions d'euros i respon a la demanda de Tavernes d'una solució al problema del traçat actual pel centre de la població, amb el risc d'accidents per a vianants, ciclistes i vehicles, contaminació acústica i per emissió de gasos, i augment dels temps de recorregut.
 
 


L'acte ha comptat amb la presència, a més del conseller, de la directora general d’Obres Públiques, Roser Obrer, l’alcalde de Tavernes, Sergi González, el regidor d’Urbanisme i Obres Públiques, Josep Llàcer, i membres de la corporació municipal.

L’alcalde de Tavernes, Sergi González, assenyala que “hem donat un nou pas endavant per a fer realitat una reivindicació històrica de Tavernes i donar solució als problemes que ocasiona la CV-50 en el pas pel nostre municipi”.

El regidor d'Urbanisme, Josep Llácer, que durant totes aquestes legislatures ha estat present en les gestions i negociacions del projecto, ha qualificat la presentació d'avui com “un dia històric per a Tavernes. El projecte pren una forma pràcticament definitiva, està molt avançat, a l’espera dels tràmits de consultes i al·legacions i ja és compta amb una proposta concreta d’execució, amb una valoració del cost. Això vol dir que totes els gestions i treballs que el govern de Compromís va iniciar en el 2011 han donat fruit i avui és veu la llum al final del túnel”. 

 


La problemàtica actual de la CV-50 al seu pas per Tavernes 

La CV-50 que uneix Tavernes amb Llíria és un dels eixos principals de la xarxa de carreteres autonòmica i uneix les comarques de la Safor, la Ribera Alta, la Foia de Bunyol i Camp de Túria.
La carretera discorre en travessia pel nucli urbà, amb calçada única d'un carril per sentit, voreres d'ample variable i aparcament en tots dos costats, així com nombrosos creus, i fins a la N-332, discorre contigua al polígon industrial del Teularet, sense accessos directes a les naus i parcel·les industrials. La carretera en aquesta zona està composta per un carril per sentit de circulació amb vorals.

Aquest tram de la CV-50 presenta una intensitat de trànsit molt elevat, amb efecte barrera sobre els recorreguts interns dels habitants de Tavernes i amb l'agreujant de no comptar amb una connexió eficaç ni funcional amb la N-332, on té el seu punt d'origen.


Vista de satèl·lit de la zona Teularet i enllaç amb la N-332


La solució: Variant al seu pas per Tavernes i connexió amb la N-332

 La Conselleria ha projectat una variant de la CV-50 al seu pas per Tavernes i ha dissenyat una connexió directa amb la N-332. D'una banda, en el tram de variant que discorre entre el P.K. 4+500 de l'actual CV-50 i la glorieta al costat del polígon industrial El Teularet s'ha projectat una nova intersecció. En aquest tram, la secció estarà formada per dos carrils, amb control d'accessos i interseccions definides amb glorietes al mateix nivell. La longitud total del tram de nou traçat és de 3,44 km.

Des de la glorieta fins a la connexió amb la N-332 projectada, el traçat s'ajusta a l'existent. Al costat del polígon s'ha previst el desdoblament de la via que tindrà una secció de caràcter urbà amb dues calçades de dos carrils cadascuna, separades per una mitjana enjardinada i amb sengles jardineres en la part exterior de la calçada separant-la del carril de ciclovianants i del polígon industrial i hi haurà control d'accessos.


El pas pels llits d'aigua i camins

Un dels temes que més ha preocupat el govern de Compromís en tot el procés de gestió del projecte, i així ho ha reiterat sempre en les converses i gestions prèvies el regidor d'urbanisme Josep Llàcer, ha estat la necessitat de solucionar l'accés als camins rurals i el pas de llits d'aigua.

Una de les moltes reunions prèvies en la passada legislatura

Tots aquests problemes han estat tingut en compte en el projecte i, segons s'ha explicat, s'han projectat passos superiors en els llits interceptats del riu Vaca i els barrancs de Malet i el Vergeret i la séquia del Assagador, així com nombroses obres de drenatge transversal que permetin el pas de l'aigua i evitin l'efecte barrera. Per a donar continuïtat a la xarxa de camins existents, s'executaran cinc passos inferiors.

Al llarg de tot el traçat s'ha dissenyat una plataforma reservada per a ús ciclopeatonal de 5,2 km i que arribarà fins a la intersecció amb la CV-603 per a connectar-ho amb el carril existent. Aquest carril tindrà un ramal de connexió sobre la plataforma actual de la CV-50 des de la glorieta al costat del polígon fins a Tavernes.

El projecte està sotmès a avaluació ambiental ordinària, per la qual cosa s'ha elaborat un estudi d'impacte ambiental que defineix els impactes previstos i les mesures correctores a adoptar en el projecte. També s'ha redactat l'Estudi d'Integració Paisatgística.