L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimecres, 8 de desembre del 2021

Avui dimecres, dia 8, l’Ensemble Eidos actua al Reial Monestir de Valldigna

L’almàssera del Reial Monestir de Santa Maria de Valldigna acull avui a les dotze del migdia l’actuació de l’Ensemble Eidos, a l’Almàssera del Monestir de la Valldigna, una formació de duo format per la mezzosoprano Andrea Trueba acompanyada al piano de Marian Rosa Montagut. Ensemble Eidos presenta el programa “Confidències”, amb una proposta de recorregut per la música tant sovint oblidada de dones compositores.

El programa es basa en les obres de Maria Malibrán i Pauline Viardot, filles del cantant, compositor i músic d’origen sevillà, Manuel de Pópulo Vicente García (1775-1832). Maria i Pauline van gaudir d’un gran prestigi en vida nos sols com a cantants sinó també com a compositores, tot i que Malibrán va morir molt jove, als 28 anys.

El concert celebra el  200 aniversari de Pauline Viardot, nascuda en 1821, la qual al contrari de la seua germana va viure molts anys, la qual cosa li permeté una gran dedicació a la música.

A més del repertori d’aquestes dues germanes, s’ofereix un panorama de la música composta per dones al voltant d’aquells temps, amb obres escrites per dones compositores de les quals gairebé no es coneix massa dades de la seua vida, cas de Ninette Nicolò, junt a altres més conegudes com les valencianes Claudia Montero o Matilde Salvador.

El concert “normalitza” la figura de moltes dones que mereixen per mèrits propis estar en els programes de concerts, i a les quals durant molts anys se les ha negat aquest reconeixement. Com a exemple de la situació de la dona en el món de la música, recordem que a la Filharmònica de Berlín i la de Viena fins no massa anys estava prohibit l’accés a les dones.