L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.449
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:51.177

diumenge, 31 de gener del 2021

INFORME DEL PLA RESISTEIX: Les ajudes i qui les pot sol·licitar. Tavernes disposarà de 400.982 euros en ajudes de gestió municipal



Tavernes disposarà de 400.982 euros per ajudes directes als sectors econòmics afectats per la la Covid-19 dins de l’apartat del pla "Resisteix" que gestionarà l’Ajuntament. A més de l’aportació de 60.000 euros, l'Ajuntament durà a cap la gestió administrativa i dedicar el personal necessari per a dur cap sol·licituds i pagaments, cosa que suposa despeses afegides en recursos humans i fons municipals.

La regidoria de Foment, que dirigeix Josep Llácer, de Compromís, ha posat en funcionament una oficina específica per a gestionar aquestes ajudes, tot un treball i esforç que va resumir el regidor en una frase: “Mentre uns ens arromanguem i treballem per aconseguir totes els ajudes i subvencions disponibles, altres és dediquen a desinformar i generar incertesa” en referència a la informació del PP que Tavernes anava a perdre subvencions i després no votar en el ple a favor del procediment de subsanar els documents.

El pla Resisteix, en general, vol esmorteir l'impacte de la crisi en sectors molt perjudicats com són les activitats turístiques, hostaleria, restauració i oci nocturn; activitats artístiques i d'espectacles i activitats esportives, recreatives i d'entreteniment. 

GESTIÓ AJUNTAMENT

Ajudas per a autònoms o empreses amb màxim 10 treballadors

Es destinen 160 milions en total (400.982 euros en Tavernes) que gestionaren els consistoris i que cobreixen als quatre sectors principals. L'Ajuntament de Tavernes, encara que el termini acaba el dia 5 de febrer, ja ha confirmat la seua participació en la línia i bon exemple és la posada en marxa de l'oficina. 

Els diners assignats a Tavernes l'ha efectuat la Generalitat en funció de les empreses del municipi i es repartirà 2.000 euros per micropime o autònom més una prima de 200 euros per empleat a càrrec. Les empreses no podran superar els 10 treballadors per a sol·licitar aquesta ajuda, per la qual cosa el màxim queda fixat en 4.000 euros.


GESTIÓ GENERALITAT 

 Compensació de quotes de la SS i pagaments als més afectats

-    Es destina 600 euros a empresa o autònoms dels quatre sectors més afectats, mes altres 600 per cada treballador, fins als 12.000 euros. Poden acollir-se empreses fins a 250 treballadors.
-    Ingrés directe, sense tramitació, de 300 euros a treballadors en ERTO total derivat de la covid al gener o febrer (o tots dos). Se sol·licitaren a partir del dijous, 4 de febrer.
-    Ajuda directa de 300 euros a autònoms que sense formar part de turisme, hostaleria, oci i cultura hagen registrat pèrdues quantioses. Pendent de concretar per la Generalitat.

Dues línies de préstecs per un total de 100 milions d'euros

- La primera contempla 50 milions en préstecs bonificats, des de 15.000 euros fins a 750.000 al tipus d'interés del 0,5%, un any de manca i a retornar en sis anys. Sense limitació per grandària de l'empresa.
- La segona són préstecs participatius de fins a 800.000 euros per a empreses en una situació «límit». Devolució a 15 anys i manca de dos anys. Encara no publicada. 

Ajudes directes per a l'oci, artesania i festa tradicional

- 8 milions d'euros en ajudes directes per a pubs, discoteques i similars, entre 3.000 i 10.000 euros per empresa. Els gestiona Turisme i es tramitaran telemàticament.
- 7 milions a l'artesania i sectors vinculats a les festes tradicionals, afectats per la cancel·lació d'aquestes. Correspon la gestió a la Conselleria d'Economia, i els imports no estan especificats de moment.