L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 972
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 14.221

dimecres, 6 de juliol de 2011

Gandia perd la seua televisió pública però el PP no es queda sense propaganda


Torró (a l'esquerra) amb la cúpula del PP fa uns dies a Gandia
 
Reproduïm integrament pel seu interés l'article informe que avui publica L'informatiu

Després de més de vint anys d'existència, el nou govern de Gandia, encapçalat per Arturo Torró, tan sols ha necessitat tres setmanes per a tancar-la. Titllat de "provisional", el tancament de Gandia Televisió evita als ciutadans una inversió transparent en una televisió pública, però no els privarà de rebre les lloances a la nova alcaldia de les televisions privades afins que acabaran sent destinatàries, com a mínim, de la publicitat institucional.

Ahir, els ciutadans de La Safor que connectaren amb el senyal de Gandia Televisió, en lloc de trobar informació sobre la seua comarca i en valencià, es van trobar amb la freda programació d'Euronews. Després de més de dues dècades de trajectòria, el nou equip de govern del PP en la localitat, encapçalat pel seu alcalde Arturo Torró, necessitava menys d'un mes per a tancar-la i deixar als prop de trenta treballadors al carrer.

"Volem deixar clar que el govern municipal no està en contra de la televisió pública, però l'Ajuntament ha de donar exemple i no actuar fora del marc de la legalitat vigent", argumentava ahir en un comunicat el president del consell d'administració d'Iniciatives de Comunicació de Gandia, Víctor Soler, que justificava el tancament amb el fet que no s'ha aconseguit crear el consorci comarcal necessari per a obtindre la llicència de TDT i en el cost del manteniment de l'emissora. Que el consorci no es creara pel bloqueig de l'anteior l'alcalde popularista de Tavernes és un fet que no entrà a valorar.

"De moment és inviable que Gandia sufrague el cost total d'aquesta televisió que ascendeix enguany a més d'1,7 milions d'euros", afegien en el comunicat. No falten, tampoc, els mitjans que han lloat la decisió de Torro  i l'han assenyalat com un estalvi i com una renúncia a una possible arma de propaganda. No obstant això, mentre el fet de l'estalvi en eixa partida pot resultar inqüestionable, la renúncia a la propaganda sí sembla ser-ho.

Com recorden tots els habitants de Gandia, en els mesos previs a l'última campanya electoral, el PP comptava amb la complicitat de les dues televisions privades i amb llicència de TDT concedides pel Consell: Tele 7, pertanyent a l'empresa Inversiones Especiales del Mediterraneo S.L., la creació de la qual es vincula amb el propi Torró; i Telesafor, gestionada per Radio Gandia Cadena Ser, malgrat que la llicència es va concedir a l'empresa Comarques Centrals Televisió S.L., que s'ha vinculat al seu torn a l'entorn del president de la Diputació Alfonso Rus.

Ara, després del tancament de Gandia TV, ambdues reben la recompensa de la pèrdua de la seua més potent rival, encara que el cert és que Tele7, casualment, va perdre impuls immediatament després de la victòria electoral del PP, i va decidir cedir la seua antena a l'emissió regular d'Intereconomía. Qui no ha desaprofitat l'ocasió és el Grup Radio Gandia que, a més de veure eliminada la seua competència, ha vist com les seues possibilitats de negoci s'han multiplicat amb l'arribada del PP al poder.

Ja en la passada nit de Sant Joan, Máxima FM protagonitzava l'esdeveniment municipal a la platja i els seus disjòqueis no perdien l'oportunitat d'assenyalar que "per fi", "després de molts anys", podien celebrar esdeveniments a la ciutat. Fonts pròximes al consistori assenyalaven ahir a l'Informatiu que la negativa de l'anterior grup municipal al fet que el Grup Radio Gandia fóra l'encarregat de realitzar els esdeveniments musicals a la localitat va ser una font d'enfrontament entre l'administració i el grup mediàtic, que va ser especialment bel·ligerant i favorable a Torró en la precampanya.

Així doncs, la inversió en una televisió pública desapareixerà, però no els mitjans instrumentalitzats. Atenent als precedents, resulta difícil considerar que eixa afinitat tindrà un cost zero a la ciutadania, encara que no es formalitze d'una manera directa.

Les crítiques pel tancament arribaven ràpidament des de l'esfera de la política, però també ho feien des de l'àmbit periodístic. La Unió de Periodistes Valencians llançava ahir un comunicat en què apuntava el fet que la mesura suposa "una pèrdua de pluralitat informativa per als ciutadans de la capital de la Safor així com als de la resta de la comarca", i instava al consistori "a replantejar el cessament de les emissions". Alhora, La Unió recordava que, dins del seu suport a la històrica televisió, "va demanar als poder públics una solució al conflicte polític –i que deixa de banda la importància del dret dels ciutadans a rebre informació- que ha impedit de manera artificial que Gandia Televisió tinga llicència per emetre, mentre que altres cadenes privades i sense arrelament a la zona l’han obtingut sense problemes".

-


5 comentaris:

Anònim ha dit...

ai, cotorra... ¿què vols que et diga?
más de lo mismo... lo que em remou és que la gent de Gandia els ha votat.
Ara, els lleven la seua televisió local i ara vorem què fan els ciutadans de Gandia...
Si és que "n'hi ha pa matar-mos"!!!
no comment!!!

La Cotorra de la Vall ha dit...

Encara que no cal ni dir que és Gandia la més afectada, eixa TV oferia també informació de tots els pobles de la comarca.
Ho publiquem també perquè és a partir d'eixa TV d'on s'havia de crear el consorci comarcal, del qual havia de formar part Tavernes si aixi ho decidira l'ajuntament.

Anònim ha dit...

Hem pareix correcta la decissió de tancar o privatitzar les televicions públiques.Jo el que faria,seria privatitzar totes les autonòmiques públiques i deixar a La 2 que fera interconexions a cada comunitat.
Hi ha que ser realistes,si no hi han diners,no hi han diners per a res.Ara si voleu critiqueu-me,pero ja vos dic que m'alegraria com el que més si demà ixquera una noticia diguent que la TVV pasara a ser privà,i si poden ser totes les autonòmiques millor que millor,que els espanyols ens ahorrariem molts millons d'€s.

Anònim ha dit...

EL OBSERVADOR...

Señores contertulios, lo del cierre de la TV de gandia, no es del todo cierto, realmente, no se ha prologado el contrato semestral, si no se prolonga, no es un cierre es un cese.

Tambien tenemos que tener en cuenta, que no era tele gandia, y debemos saber que el seór Torro, hablo con Chelo escriva (oliva), y con Jordi Juan (tavernes) y con la mancomunidad de municipios de la safor, para decirles y pedirles que se hicieran cargo de las partes economicas que les correspondian, 250.000€ para Oliva, 220.000e para tavernes, y estos dos alcaldes contestaron que no podian hacerse cargo de estos pagos.

Luego el alcalde de gandia A. Torro, opto por no renovar la concesion semestral, que tenia que firmarse el dia 1 de Julio.

Asi que, es cosa de todos, entre todos la mataron y ella sola se murio.

Un saludo

Anònim ha dit...

Jo també ho he llegit hui en el diari Levante. Gràcies de totes maneres.