L'Administrador
d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), organisme que depén del Ministeri de Foment, ha
adjudicat per 1,2 milions d'euros la redacció del projecte de duplicació de la
línia de ferrocarril entre les estacions de Cullera i Gandia.
El projecte es desenvoluparà
en un tram de 22 quilòmetres que discorre pels termes municipals de Cullera,
Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Xeresa i Gandia amb una doble via electrificada .
El periòdic Levante-EMV
informa en la seua edició d’avui d'aquesta novetat, assenyalant que s'ha
adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) que formen SERS Consultors en
Enginyeria i Arquitectura i per Fulcrum, Planificació, Anàlisi i Projectes.
Indica el diari que ofereixen garanties per haver desenvolupat moltes
infraestructures de ferrocarril, o el disseny d'autovies, línies de metro i
tramvia, estacions de ferrocarril o túnels.
L'UTE haurà de
presentar el disseny d'aqueixa actuació abans d'any i mig, termini que expira
al juliol de 2021. Mentrestant, en el cas de Tavernes, seguim sense saber com i
quan pensa ADIF millorar l'estació de Tavernes, sobretot en millores de
accessibilitat i acabar d'una vegada per sempre amb el perill que representa
per als usuaris el tindre que travessar les vies dels trens en sentit
Gandia.
Així travessen els usuaris les vies a Tavernes |
La duplicació de la via
Cullera-Gandia forma part del Pla de Rodalies valencià que van signar el
president de la Generalitat, Ximo Puig, i el llavors ministre de Foment, Ínigo
de la Serna. Segons Adif, amb la
duplicació de la via s'aconseguirà millorar la regularitat en la circulació
dels trens de Rodalia de la línia C-1 València-Silla-Gandia.
L’estació del tren
En juliol de l’any 2001,
l’aleshores Director General de Transports, Vicente Domine, acompanyat de Juan
José Cholvi, gerent de rodalies de RENFE Valencia-Murcia i de Diego Alcázar y
Bibiano Martínez, els caps de línea del ferrocarril, van confirmar al govern
del PP de Tavernes la redacció del projecte de remodelació de l’estació per
modernitzar-la i adaptar-la a les condicions de seguretat. No es va fer res.
El desembre del 2006, Manolo
Vidal (PP) i José Enrique Cortina, gerent de RENFE, es reunien en la estació de
Tavernes per dir a la premsa que el Ministeri de Foment havia adjudicat obres
de millores, amb una cafeteria, un ascensor i una passarel·la per creuar les
vies. Les obres no cal ni dir que no es van executar.
El novembre i desembre
del 2010, ADIF efectua unes “presumptes” millores: canviar l’accés dels
passatgers a un extrem i deixar les vies com estan ara.
Visita de representants d'ADIF a l'estació per vore necessitats |
L’any 2017 ADIF presenta a l’Ajuntament l’avantprojecte: un
pas subterrani per a passatgers per a creuar les vies i compliment amb la
normativa d’accessibilitat. A més, ampliació de les andanes i la construcció
d’un nou edifici, entre altres actuacions.
Però no s’ha sabut res més. Igual ara, amb la duplicació, caldrà de nou esperar anys. I ja en portem quasi 20 anys i els governs de
Madrid (PSOE i PP) de qui depèn ADIF sense respostes ni solucions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada