L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.210
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 24.674

dijous, 6 de juny de 2019

ADIF adjudica la redacció del projecte de doble via del tren entre Cullera i Gandia



L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), organisme que depén del Ministeri de Foment, ha adjudicat per 1,2 milions d'euros la redacció del projecte de duplicació de la línia de ferrocarril entre les estacions de Cullera i Gandia. 

El projecte es desenvoluparà en un tram de 22 quilòmetres que discorre pels termes municipals de Cullera, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Xeresa i Gandia amb una doble via  electrificada .

El periòdic Levante-EMV informa en la seua edició d’avui d'aquesta novetat, assenyalant que s'ha adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) que formen SERS Consultors en Enginyeria i Arquitectura i per Fulcrum, Planificació, Anàlisi i Projectes. Indica el diari que ofereixen garanties per haver desenvolupat moltes infraestructures de ferrocarril, o el disseny d'autovies, línies de metro i tramvia, estacions de ferrocarril o túnels.

L'UTE haurà de presentar el disseny d'aqueixa actuació abans d'any i mig, termini que expira al juliol de 2021. Mentrestant, en el cas de Tavernes, seguim sense saber com i quan pensa ADIF millorar l'estació de Tavernes, sobretot en millores de accessibilitat i acabar d'una vegada per sempre amb el perill que representa per als usuaris el tindre que travessar les vies dels trens en sentit Gandia. 

Així travessen els usuaris les vies a Tavernes
La duplicació de la via Cullera-Gandia forma part del Pla de Rodalies valencià que van signar el president de la Generalitat, Ximo Puig, i el llavors ministre de Foment, Ínigo de la Serna.  Segons Adif, amb la duplicació de la via s'aconseguirà millorar la regularitat en la circulació dels trens de Rodalia de la línia C-1 València-Silla-Gandia.

L’estació del tren

En juliol de l’any 2001, l’aleshores Director General de Transports, Vicente Domine, acompanyat de Juan José Cholvi, gerent de rodalies de RENFE Valencia-Murcia i de Diego Alcázar y Bibiano Martínez, els caps de línea del ferrocarril, van confirmar al govern del PP de Tavernes la redacció del projecte de remodelació de l’estació per modernitzar-la i adaptar-la a les condicions de seguretat. No es va fer res.

El desembre del 2006, Manolo Vidal (PP) i José Enrique Cortina, gerent de RENFE, es reunien en la estació de Tavernes per dir a la premsa que el Ministeri de Foment havia adjudicat obres de millores, amb una cafeteria, un ascensor i una passarel·la per creuar les vies. Les obres no cal ni dir que no es van executar.

El novembre i desembre del 2010, ADIF efectua unes “presumptes” millores: canviar l’accés dels passatgers a un extrem i deixar les vies com estan ara.

Visita de representants d'ADIF a l'estació per vore necessitats

L’any 2017 ADIF presenta a l’Ajuntament l’avantprojecte: un pas subterrani per a passatgers per a creuar les vies i compliment amb la normativa d’accessibilitat. A més, ampliació de les andanes i la construcció d’un nou edifici, entre altres actuacions.

Però no s’ha sabut res més. Igual ara,  amb la duplicació,  caldrà de nou esperar anys.  I ja en portem quasi 20 anys i els governs de Madrid (PSOE i PP) de qui depèn ADIF sense respostes ni solucions.  

Cap comentari: